Gå til innhold

Forelder som ikke gratulerer med dagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det teit å som voksen bli lei seg dersom en forelder år etter år ikke gratulerer når man har bursdag? Er det vanlig?

Anonymkode: 548d6...1cb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel helt an på forholdet man har . Min mor gratulerer ofte,men kunne Unni glemme.

Gratulere du dine foreldre hvert år?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig så er det lov å kjenne på skuffelsen. 

Anonymkode: 5c245...8e2

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, mommyaka said:

Kommer vel helt an på forholdet man har . Min mor gratulerer ofte,men kunne Unni glemme.

Gratulere du dine foreldre hvert år?

Ja så klart, gratulerer begge to hvert år.

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den dagen min far husker min bursdag blir jeg bekymret.

Anonymkode: 150ad...a80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det teit å som voksen bli lei seg dersom en forelder år etter år ikke gratulerer når man har bursdag? Er det vanlig?

Selvsagt så er det lov å bli lei seg ❤️ jeg ringer faren min hvert år på bursdagen hans. Tilbake får jeg kun en sms på min bursdag med «gratulerer med dagen» og that’s it. Vet at det er bedre enn ingenting, men det gjør vondt allikevel 

Anonymkode: 9e066...714

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor har ikke gratulert meg med bursdag siden jeg var 11😅 var litt lei meg som barn siden det alltid var stor feiring av lillebror men alt går seg til😊

Anonymkode: 580fc...fa6

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Selvsagt så er det lov å bli lei seg ❤️ jeg ringer faren min hvert år på bursdagen hans. Tilbake får jeg kun en sms på min bursdag med «gratulerer med dagen» og that’s it. Vet at det er bedre enn ingenting, men det gjør vondt allikevel 

Anonymkode: 9e066...714

Neste gang svarer du "Din sms kunne ikke mottas" 

Så ser du hva han gjør. Kanskje han ringer😁

Anonymkode: 3f893...7d0

Skrevet

Vi driver ikke noe særlig med det i familien utenom facebook. Kanskje hen ikke husker det, ikke er vant til det, ikke skjønner at det betyr så mye for deg, har ting i livet du ikke vet om som gjør at det blir vanskelig å få til. Samtidig har du et valg - du kan også velge hvordan du reagerer på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringer dem på min bursdag hvis de ikke ringer meg. Og jeg ringer alltid mine brødre og spør dem hvilken dag det er?? 😅😇 Det er tradisjon. Et glass vin, og telefonen klar. 🥰

Anonymkode: fe2d4...d5d

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vant til det nå. Vi har ingen kontakt. 

Anonymkode: 8fe72...15e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg ringer dem på min bursdag hvis de ikke ringer meg. Og jeg ringer alltid mine brødre og spør dem hvilken dag det er?? 😅😇 Det er tradisjon. Et glass vin, og telefonen klar. 🥰

Anonymkode: fe2d4...d5d

Sånn burde alle være! Å ikke ta seg selv så høytidelig👏 Javel så har ingen ringt, da ringer jeg dem isteden!💃

Anonymkode: 3f893...7d0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min mor har ikke gratulert meg med bursdag siden jeg var 11😅 var litt lei meg som barn siden det alltid var stor feiring av lillebror men alt går seg til😊

Blir så forbanna over slik forskjellsbehandling. Ble du ikke feiret engang?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På KG ser det ut som det er vanlig, men ikke i befolkningen generelt. 

Foreldre bør huske bursdagen og ta den telefonen tenker jeg. Absolutt lov til å bli skuffet! 

Anonymkode: 9644f...9d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ungene mine hadde nok blitt skuffet om jeg ikke hadde sendt dem melding på fødselsdagen deres. Selvom vi alltid treffes senere den dagen så sender jeg alltid en melding så snart jeg står opp om morgenen. 

Gjør det samme til svigerbarn og barnebarn. 

Akkurat som når de skal ha eksamen eller en undersøkelse på sykehuset - men da er det en "lykke til"-melding. Og når de skal reise på ferie så er det "God tur"-melding. Sender visst mye meldinger til dem, ser jeg nå - så her er nok den største faren at de blir lei av det 😅

Anonymkode: 0a0c7...bfd

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2026 den 21.44):

Nei det er ikke teit. Eg blir like skuffet hvert år. Pappa har ikke feiret bursdagen min på 6 år ikke gratulere med dagen ikke presang og ikke i selskapet 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (På 19.6.2026 den 6.34):

Blir så forbanna over slik forskjellsbehandling. Ble du ikke feiret engang?

Nei. Min bursdag har igrunn aldri vært noen dag i familien. Hadde klassebursdag sammen med to andre jenter frem til jeg var 11, så var jeg for gammel til feiring. Det hører med til historien at mamma ikke liker meg noe særlig men hun er veldig fornøyd med min bror😊 alt går seg til! Hadde jeg blitt gratulert, fått kort eller noe i voksen alder så hadde jeg blitt redd så😅

Men forstår veldig godt at TS blir lei seg om det er noe nytt, eller at hun er glemt. Det må være sårt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født på min fars bursdag, så jeg hadde blitt ekstremt overrasket om han et år glemte dagen min 😂

Anonymkode: 02366...49e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...