Gå til innhold

Kjemi over chat vs i virkeligheten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig kastet meg ut i dette dating app-universet, etter å ha vært i forhold omtrent hele mitt voksne liv. Jeg har med andre ord veldig lite erfaring her.

Min aller første samtale (les chat) var utrolig flørtende, samtalen fløt som bare det og jeg tok meg selv i å bli litt som en 14 år gammel fjortiss - noe jeg jo absolutt ikke er, haha.

Vi snakket om å møtes, men kom aldri så langt før han plutselig sluttet å svare. 

Har etter det matchet med noen flere (som jeg heller ikke har rukket å møte i virkeligheten enda), men jeg har enda til gode å møte noen jeg viber med like godt som han første. Vel, over chat iallefall.

Hva er deres erfaringer her? Er mer vennskapelig kjemi over chat det samme som vennskapelig kjemi når man møtes, og motsatt?

Skjønner at det sikkert varierer og og er individuelt, men hva er deres erfaringer?

Veldig klar over at kjemien med han jeg følte skikkelig kjemi med bare over chat, ikke nødvendigvis ville vært det om vi hadde møttes i virkeligheten. Men han var jeg ordentlig gira på å møte. Det har jeg ikke følt med noen andre..

Anonymkode: 34767...002

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjemien på meldinger har veldig lite å si på om det er kjemi i virkeligheten. Har hatt utallig mange fantastiske brevvenner, men i virkeligheten går alt i stå. Foretrekker derfor heller å møtes ganske raskt så man ikke blir betatt av ett glansbilde 

Anonymkode: 2abdf...d60

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi hadde god kjemi og gode samtaler, før vi møttes første gangen. Når vi møtte hverandre for første gang etter et par uker, så gikk det også veldig fint. Jeg var nok mer sjenert enn han og sa ikke så mye. Men vi hadde et fint møte og bestemte oss fort for å møtes igjen. 

Har ikke angret et sekund på at jeg møtte han. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hører folk snakke om å ha kjemi på chat så tenker jeg at man har litt issues, et veldig stort bekreftelsesbehov og tendens til å forelske seg i fantasiversjonen av den de har med å gjøre i stedet for å bli kjent på ordentelig med mennesket. - og det kan man bare gjøre ved å treffe dem fysisk. 

At chatten går bra , har god tone og virker som man matcher hverandre i tone og innhold er en god markør, og en god måte å sile ut kandidater,  men har ingenting med kjemi å gjøre og det er veldig merkelig å bli "forelsket" i en bak et chattevindu. 

Jeg bare ønsker å påpeke dette fordi mange - spesielt kvinner - har en tendens til å forelske seg i fantasiversjonen av en person i stedet for den ekte. Det fører til at man er helt blind for alle negative sider og lever lenge i usunne forhold inntil de innser realiteten (om de noen gang gjør det). Så verd å tenke over...

image.png.53e58cc0eabc14fe29d70925174725b6.png

Anonymkode: 3c528...c31

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste råd er å skrive akkurat nok til å få et inntrykk av at det er en person du vil lære mer om, og så møt hverandre. Ring, om det er vanskelig å møtes fysisk.

Gudbedre så mange jeg har hatt knallgod kontakt med via meldinger, som har vært fullstendig kræsj i virkeligheten.

Anonymkode: 7d322...40d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har nylig kastet meg ut i dette dating app-universet, etter å ha vært i forhold omtrent hele mitt voksne liv. Jeg har med andre ord veldig lite erfaring her.

Min aller første samtale (les chat) var utrolig flørtende, samtalen fløt som bare det og jeg tok meg selv i å bli litt som en 14 år gammel fjortiss - noe jeg jo absolutt ikke er, haha.

Vi snakket om å møtes, men kom aldri så langt før han plutselig sluttet å svare. 

Har etter det matchet med noen flere (som jeg heller ikke har rukket å møte i virkeligheten enda), men jeg har enda til gode å møte noen jeg viber med like godt som han første. Vel, over chat iallefall.

Hva er deres erfaringer her? Er mer vennskapelig kjemi over chat det samme som vennskapelig kjemi når man møtes, og motsatt?

Skjønner at det sikkert varierer og og er individuelt, men hva er deres erfaringer?

Veldig klar over at kjemien med han jeg følte skikkelig kjemi med bare over chat, ikke nødvendigvis ville vært det om vi hadde møttes i virkeligheten. Men han var jeg ordentlig gira på å møte. Det har jeg ikke følt med noen andre..

Det måler bare om hvorvidt en kanskje kan snakke, men en vet ingenting om respons og reel fungering i sosiale situasjoner; en vet heller ikke om en er en galning som snakker med seg selv, eller om en er en som truer seg til ting.

Anonymkode: 752f8...115

• Liker 1
Skrevet

Uff, dette tullet om meldingskjemi 🙄 når vi vet at en veldig stor del av kommunikasjonen er ikke-verbal, altså kroppsspråk, tonefall, ansiktsuttrykk. Da blir det bare helt absurd å skulle satse alt på skriftspråk og emojier. Altså be my guest, men tror veldig mange går glipp av.. ja kanskje den store kjærligheten nettopp fordi man er helt besatt av noe så banalt som hvordan man skriver meldinger til en fremmed

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt veldig bra kjemi over chat i årevis med folk, men i virkeligheten var det null klaff.

Og motsatt. Kjæresten min var horribel å kommunisere med i årevis skriftlig, men i virkeligheten var det veldig bra. 

Anonymkode: eac45...149

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...