Gå til innhold

Protonpumpehemmer kreft?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig og få kreft av denne medisinen? Som somac, losec osv?

Anonymkode: 6a86e...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det vanlig og få kreft av denne medisinen? Som somac, losec osv?

Anonymkode: 6a86e...350

??

AnonymBruker
Skrevet

Der er vel en ørliten økning i kreftfaren, men det ikke sånn at man PLEIER å få kreft av dem, da hadde de jo ikke blitt brukt. Jeg har brukt sånn medisin i nesten 10 år.

Anonymkode: 0ea0f...3e0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der er vel en ørliten økning i kreftfaren, men det ikke sånn at man PLEIER å få kreft av dem, da hadde de jo ikke blitt brukt. Jeg har brukt sånn medisin i nesten 10 år.

Okei, litt betryggende. Jeg er på 4.året, men er så redd for kreft og sånn. Men uten den så er det jo gulp hver dag😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoppet etter 15 år og prøver nå naturmedisin istedenfor som ikke virker like godt, men faren for kreft er der når man tar store doser over mange år som jeg har gjort

Anonymkode: 15f6a...ec8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg stoppet etter 15 år og prøver nå naturmedisin istedenfor som ikke virker like godt, men faren for kreft er der når man tar store doser over mange år som jeg har gjort

Hvor store disse tar du? Jeg tar 20 mg pantoprazol 

AnonymBruker
Skrevet

Medisiner har aalltid en bivirkning. Det er også en risiko for å få spiserørskregt/magekreft ved å ikke ta de. Så du må veie den ene risikoen opp mot den andre. Tenker at det er en samtale du må ta med din lege og ikke KG 😅

Anonymkode: c9a6f...9df

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Medisiner har aalltid en bivirkning. Det er også en risiko for å få spiserørskregt/magekreft ved å ikke ta de. Så du må veie den ene risikoen opp mot den andre. Tenker at det er en samtale du må ta med din lege og ikke KG 😅

Anonymkode: c9a6f...9df

Tok den med min lege🤭hun sa det samme, mulighet for kreft med eller uten, så livet er jo fantastisk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor store disse tar du? Jeg tar 20 mg pantoprazol 

Jeg tar også 20mg, bare med somac

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva tar du? Funker det?

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke bedre å få syre opp i spiserøret og skader eller mulig kreft pga. det heller. Legen har vurdert risikoen for deg og landa på at det lønner seg å ta den. ❤️ Det er greit å huske på.

Anonymkode: 68b26...7b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er jo ikke bedre å få syre opp i spiserøret og skader eller mulig kreft pga. det heller. Legen har vurdert risikoen for deg og landa på at det lønner seg å ta den. ❤️ Det er greit å huske på.

Anonymkode: 68b26...7b0

Åå tusentakk🥰 det hjelper litt og høre det, spesielt når jeg får helt angst av og tenke på kreft ogsånn..

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...