AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Noen som har gått i flere år på somac/protonpumpehemmere? Har dere tenkt og gå livet ut på det? Jeg sliter sånn med gulp,reflukstilstander uten den. Men redd for kreft i senere tid av den:/ Anonymkode: bc1fa...ad5
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Jeg har gått på det i snart 25 år pga spiserørsbrok som ikke kan opereres pga beliggenhet. Og her så sa legen rett ut at var bedre jeg gikk fast på disse en å få ødelagt spiserør pga syre hele tiden Anonymkode: 9c43a...5f6 1
Kålrota Skrevet 18. juni #4 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har gått på det i snart 25 år pga spiserørsbrok som ikke kan opereres pga beliggenhet. Og her så sa legen rett ut at var bedre jeg gikk fast på disse en å få ødelagt spiserør pga syre hele tiden Anonymkode: 9c43a...5f6 Samme her. Risikoen for kreft er vel rett og slett marginal. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni Har gått på dette i snart 20 år selv og som en bruker over her erfarer fra de profesjonelle, det er bedre med Somac enn alternativet.. Anonymkode: 3769f...35a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni Jeg tenker ikke slutte for noen annen grunn enn at jeg ikke trenger den lenger. Og det er det små utsikter til pdd. Anonymkode: f64b8...006
AnonymBruker Skrevet 24. juni #7 Skrevet 24. juni Jeg har gått på Somac i 10 år og så Nexium i 7. Jeg har spiserørsbrokk, men jeg har valgt å slutte på protonpumpehemmere for jeg opplevde at jeg etter hvert fikk sure oppstøt til tross for medisin og jeg har hatt mye vondt i magen. Protonpumpehemmere kan også påvirke opptak av jern, kalsium osv som jeg trenger tilskudd av. Så jeg sluttet med legens velsignelse og fikk en nedtrappingsplan og det var tøft. For når du trapper ned slike medisiner så kommer det en rekyl omtrent, men jeg visste den kom så jeg var forberedt. Jeg hadde ikke klart nedtrapping og å slutte uten akupunktur og urter for å lindre symptomene. Og det har tok over 6mnd før jeg ble helt bra, men det skal sies jeg føler meg så mye bedre uten protonpumpehemmere. Ikke har jeg refluks så lenge Jeg passer på kostholdet og jeg har ikke mer vondt i magen. Anonymkode: 25500...0df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå