AnonymBruker Skrevet 18. juni #1 Skrevet 18. juni Er det noen som har erfaring med det? Har dessverre innsett at jeg drukner alt for mye. Gjerne 3-4 glass vin for dagen. Har ingen abstinenser når jeg ikke drikker, og heller ikke en dag fravær fra jobb. Men suget er der nesten hele tiden. Er det noen som har erfaring med medisiner mot suget ? Anonymkode: 40ad7...ae0
AnonymBruker Skrevet 18. juni #2 Skrevet 18. juni Det eneste som hjelper på suget er å holde seg unna en lengre periode.. du er i starten på et problem, hvis ikke du tar tak nå. Anonymkode: 45b57...ba8 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #3 Skrevet 18. juni Finnes ingen medisiner for å få bort russug, foruten medikamenter for LAR pasienter. De kan oppleve at russug forsvinner i behandlingen. Det som derimot finnes mot alkohol er typ Antabus, dette er et legemiddel (tabletter), som gjør at du blir ekstremt dårlig hvis du drikker alkohol. Anonymkode: 90c50...996 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #4 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Finnes ingen medisiner for å få bort russug, foruten medikamenter for LAR pasienter. De kan oppleve at russug forsvinner i behandlingen. Det som derimot finnes mot alkohol er typ Antabus, dette er et legemiddel (tabletter), som gjør at du blir ekstremt dårlig hvis du drikker alkohol. Anonymkode: 90c50...996 TS, les deg opp på Naltrexone og se om ikke det er akkurat det du leter etter. Inneholder blant annetndet samme virkestoffet som er i slankesprøytene, som reduserer cravings. Det gjør også at du ikke merker rusen når du drikker, så da blir drikkinga meningsløs. Anonymkode: 3af80...355 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #5 Skrevet 18. juni For pappa hjalp det å erstatte med sjokolade. Full velsignelse av fastlegen da han er aktiv med høy forbrenning. Anonymkode: edbfc...596
AnonymBruker Skrevet 18. juni #6 Skrevet 18. juni Har ikke noe erfaring med medisin, men suget reduseres etter noen uker uten. Anonymkode: 9e528...708 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #7 Skrevet 18. juni Forskning viser at moderne slankemedisiner, som GLP-1-analogene Wegovy og Ozempic, kan dempe lysten på alkohol. Mange brukere opplever at suget forsvinner, rusen avtar og at det blir lettere å begrense alkoholinntaket. Anonymkode: 60f03...774 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #8 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forskning viser at moderne slankemedisiner, som GLP-1-analogene Wegovy og Ozempic, kan dempe lysten på alkohol. Mange brukere opplever at suget forsvinner, rusen avtar og at det blir lettere å begrense alkoholinntaket. Anonymkode: 60f03...774 Men forskning viser enda lite om farene og ulempene med slankemedisin. Anonymkode: edbfc...596 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni #9 Skrevet 18. juni For meg funket slankemedisin. Jeg begynte å ta Wegovy for et par år siden fordi jeg var alt for stor. BMI 42. Jeg drakk også for mye og for ofte, slik som deg, TS, Men da jeg begynte på Wegovy så forsvant alkoholsuget sammen med matsuget. Altså, det forsvant ikke helt, men akkurat som jeg trengte mye mindre mat for å bli mett, så trengte jeg mye mindre alkohol for å være fornøyd. Ble enkelt å unngå å drikke hver dag, og ei flaske vin kunne holde hele helga mens jeg før kunne drikke 2-3 flasker en fredagskveld, og et par flasker til på lørdagskvelden. Nå etter to år, kjenner jeg at både matlyst og alkohollyst sakte er på vei tilbake selv om jeg fortsatt går på Wegovy. Anonymkode: 89d6c...6ab
AnonymBruker Skrevet 18. juni #10 Skrevet 18. juni Hvis du liker vel skal være åpen med legen, så er det beroligende eller sovepiller, men begge deler er vanedannende. Noen får kanskje Vallergan e.l Anonymkode: 9e528...708
AnonymBruker Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men forskning viser enda lite om farene og ulempene med slankemedisin. Anonymkode: edbfc...596 Det er nok mye riktig, men for de som trenger slankemedisiner er trolig farene og ulempene med overvekten lagt større enn farene og ulempene med slankemedisinen. Anonymkode: 89d6c...6ab 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni Be lege om hjelp. Et anbefalt medikament er Naltrekson 50mg 😃 Anonymkode: 9cb40...8d5
AnonymBruker Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni Hos meg forsvant ALL lyst på alkohol når jeg gikk på Neurontin. Anbefales. Anonymkode: 179b1...7c2
AnonymBruker Skrevet 18. juni #14 Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS, les deg opp på Naltrexone og se om ikke det er akkurat det du leter etter. Inneholder blant annetndet samme virkestoffet som er i slankesprøytene, som reduserer cravings. Det gjør også at du ikke merker rusen når du drikker, så da blir drikkinga meningsløs. Anonymkode: 3af80...355 Tusen takk for svar. Har nå fått resept på Naltrexone , og satser på at det har god effekt🙂 Anonymkode: 40ad7...ae0
AnonymBruker Skrevet 19. juni #15 Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2026 den 8.11): Finnes ingen medisiner for å få bort russug, foruten medikamenter for LAR pasienter. De kan oppleve at russug forsvinner i behandlingen. Det som derimot finnes mot alkohol er typ Antabus, dette er et legemiddel (tabletter), som gjør at du blir ekstremt dårlig hvis du drikker alkohol. Anonymkode: 90c50...996 Det finnes en medisin mot alkoholsug, og den brukes i Norge. Adhd medisiner kan også fjerne rusavhengigheten til en med uoppdaget/umedisinert adhd. Andre rusmidler kan i varierende grad dempe og fjerne russug, men der trengs det mer forskning. Ruslidelser ødelegger liv og tar liv, mao er det en alvorlig lidelse. Lurer derfor på hvorfor du uttaler deg så bastant om et alvorlig tema når du tar helt feil? Jeg håper virkelig på svar, for ingen av dere jeg spør nekter av en eller annen grunn å svare. Anonymkode: 50f0e...8f7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå