Gå til innhold

Elektrisk kattetoalett

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderte et elektrisk toalett, men la det fra meg etter å ha lest litt på nett. Noen av de kan skade kattene på grunn av dårlige sensorer, noen av de er rett og slett elendige på å få ut tiss, det er veldig viktig å bruke riktig type sand i forhold til type toalett og det kan bli svært mye klin og vask hvis katten får diare. 

Sjekk anmeldelser på youtube før du bestemmer deg, erfaringene der er veldig varierte. Tror Jackson Galaxy (cat daddy) på youtube har noen gode videoer om slike toaletter. 

Jeg kjenner ingen som har slike toaletter og er spesielt fornøyd, kattene jeg vet om går helst til de vanlige istedet 🤣. Men min erfaring her er veldig begrenset. Blir spennende å se om noen her har slike og er fornøyd 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte automatisk for to år siden, PETKIT Puramax, og er veldig fornøyd. 
Da jeg kjøpte var det færre på markedet og alt måtte bestilles på nett. 
Europris sin er veldig prisgunstig, men er den sikker? Synes det var lite informasjon om den. 

Min kostet noen tusen mer, den har app der man kan se når kattene brukte den, den identifiserer kattene ut fra vekt, og den har en dullion med sensorer som stopper rengjøringen dersom det er katt i den, eller en katt nærmer seg. Jeg kan stille inn når den skal rense (et minutt etter besøk eller 15 for den saks skyld) 

På enkelte modeller har det visst skjedd at katter har kommet i klem etc. 

Jeg ble jo veldig nysgjerrig på denne selv, men det var usedvanlig lite info om den på nett! 
Jeg ville nok gått på butikken og sjekket om det er mer info på esken om ikke annet. 

Anonymkode: ce6b2...8f9

AnonymBruker
Skrevet

Ser nå de også har solgt den til medlemspris 1999 tidligere, kanskje verdt å se om tilbudet dukker opp igjen? Fant en omtale på Facebook 

IMG_7933.png

Anonymkode: ce6b2...8f9

Skrevet

Vil bare nevne at du ikke får med deg blodig urin eller problemer med avføringen hvis man overlater dette til robotkattedo. Doen forteller oss masse om kattens helse. Appen og overvåkingen må som minimum være så god at den får med seg om katten går ofte på do uten å få til urinering, så man har er minimum type varsel for noe av det aller skumleste man kan oppleve (urinstopp, som kan være dødelig).

Anonymkode: cfc24...9b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...