AnonymBruker Skrevet 17. juni #1 Skrevet 17. juni Jeg jobber innen helse og føler jeg bruker opp all energien min på jobb. Hvordan få mer energi på fritiden? Anonymkode: c25fe...7c9
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Trening,du får energi av å bruke energi+kosthold da selvfølgelig. Anonymkode: 109fc...d60
Soft mann Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni (endret) Tror kosthold og søvn er løsningen her Treninge vil gjøre vondt verre, er bare å se på hvilken som helst helseklokke, så ser en at trening dreper overskudd Endret 18. juni av Soft mann Manglet bokstaver 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #5 Skrevet 17. juni Trening. Er helsepersonell selv og må trene for å få energi og overskudd. Anonymkode: 1c109...f57
AnonymBruker Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni Trening, kosthold og søvn! Trening bruker en del energi i starten, men etter hvert som man bedrer kondisen og øker styrken, så vil hverdagslige oppgaver kreve mindre energi. Å løfte 10 kg uten å ha trent, uten å ha mye styrke, er tungt. Det bruker mye energi. Men har man gods styrke, så vil de samme 10 kiloene være lette løfte, og ikke kreve i nærheten så mye energi. Trener du beinstyrke, så vil du etter hvert oppleve at det å gå i en trapp hjemme eller på jobb blir stadig lettere, fordi du ikke bruker så mye energi. For mange så er trening også en måte å koble hodet over på noe helt annet. Jeg kan være helt kokt i topplokket etter en lang dag på jobb, men en løpetur klarner hodet, og gir meg energien til å ta husarbeid eller være sosial etterpå, fremfor å bare legge meg på sofaen. Men det tar litt tid før man kjenner resultatene, man får ikke overskudd allerede etter de første treningsøktene. Anonymkode: cbb04...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni Jeg jobber også innen helse. Noen dager er jeg så gåen at jeg ikke orker noenting, men har begynt med trening og det gjør det bedre. Kan ikke trene hardt eller intensivt, men feks litt Pilates eller yoga hjemme, eller en veldig rolig løpetur. I starten krever det en del, men etterhvert som du tåler mer blir det bedre . Trikset er å ikke gå så hardt ut! Du kan også se på arbeidssituasjonen din. Et det noen grep du kan gjøre for å ikke bli så gåen? Jeg har blitt mer herda med årene (og funnet meg en jobb jeg faktisk trives i!), og merker godt at jeg stresser mindre på jobb nå enn før. Jeg står stødigere i egen kunnskap og egne ferdigheter, har blitt bedre til å si nei/sette grenser/legge ansvaret der det hører hjemme, og ikke bruke hele dagen på å mentalt stresse over alt jeg ikke får gjort noe med. Tar meg mikropauser gjennom dagen, feks velger å ikke tenke på noe mens jeg går fra A til B. En ting om gangen, hele tiden. Anonymkode: f4fc0...975
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå