Ingri98 Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Hei, eg planlegger å besøke Frankfurt som solo reise. Men når eg leser på reddit om kor sikkert det er der så står det at det ikkje er så trygt som andre deler av Tyskland. Noen som har vert i Frankfurt som kan sei litt om kordan det var der? Ka som helst 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Ingen god feriedestinasjon vil jeg si. Veldig forretningsby. Er bygd rundt finans og messer. Hadde mye heller dratt til Berlin eller Hamburg fremfor Frankfurt på ferie i Tyskland. Anonymkode: d56f6...dc6 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni #3 Skrevet 17. juni Jeg har bare kjørt forbi. Det er en giganormous by. Ikke et sted jeg ville dratt på ferie. Anonymkode: 4cdaa...17d
AnonymBruker Skrevet 17. juni #4 Skrevet 17. juni Anbefaler en tur til Darmstadt. En dag på Sharks er fantastisk om været er bra. Anonymkode: 67c26...a2a 1 1
Jdz Skrevet 17. juni #6 Skrevet 17. juni (endret) Nå har jeg først og fremst vært i Frankfurt i jobbsammenheng, men har aldri følt meg utrygg. Det sagt, hvorfor Frankfurt? Il alle fall som eneste destinasjon? Jeg elsker Tyskland og har vært mye rundt omkring, både på ferie og i jobb, men synes ikke Frankfurt utmerker seg noe særlig. For all del, det er sikkert mye jeg ikke har sett og gjort i Frankfurt, men med mindre du har sett og gjort alt annet i Tyskland ville jeg kanskje valgt en annen destinasjon? Endret 17. juni av Jdz 1 1
Hedonborealis Skrevet 17. juni #7 Skrevet 17. juni Frankfurt er bare en diger og feit by. Bankbyen i Tyskland. Er du glad i tett trafikk, biler, eksos, mange og høye hus, så er sikkert Frankfurt et greit reisemål. Utryggt er den ikke, ville jeg sagt. Darmstadt, som noen har nevnt (ligger i nærheten), eller Heidelberg er mye, mye finere reisemål, synes jeg. Jeg elsker Heidelberg med sin gamleby og sjarm. Fine vingårder ligger rundt byen også. Med toget kommer du deg enkelt fra Frankfurt Airport til Heidelberg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #8 Skrevet 17. juni Har vært i Frankfurt et par ganger, aldri følt meg utrygg - men som turist for å "se noe"? Utrolig mange andre byer i Tyskland som er mer verdt et besøk! Anonymkode: 7a393...a51 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #9 Skrevet 17. juni Kjenner ingen vert der, nei Anonymkode: 7f61c...a1e
Ingri98 Skrevet 17. juni Forfatter #10 Skrevet 17. juni Jdz skrev (20 timer siden): Nå har jeg først og fremst vært i Frankfurt i jobbsammenheng, men har aldri følt meg utrygg. Det sagt, hvorfor Frankfurt? Il alle fall som eneste destinasjon? Jeg elsker Tyskland og har vært mye rundt omkring, både på ferie og i jobb, men synes ikke Frankfurt utmerker seg noe særlig. For all del, det er sikkert mye jeg ikke har sett og gjort i Frankfurt, men med mindre du har sett og gjort alt annet i Tyskland ville jeg kanskje valgt en annen destinasjon? Eg har ein venn som har budd der, og har vert interessert i kordan det ser ut i den byen. Også på bilder så ser eg skyskrapere, og høye bygninger. Ser fancy ut. Pluss, så trudde eg da ikkje va så alt for stappa med turister siden da ikkje er ein så stor turist by. 1
Skolisse Skrevet 18. juni #11 Skrevet 18. juni Når har du tenkt til å besøke Frankfurt? Som andre byer er Frankfurt aller best på våren - når kirsebærtrærne blomster rundt elva, er det SÅ nydelig - men også høsten er utrolig fin! Jeg har selv vært i Frankfurt alene ved flere anledninger, og har følt meg trygg - dessuten er det færre turister der enn i mange andre europeiske byer. Selv om nevnte Hamburg og Berlin er svært flotte byer, har Frankfurt en egen sjarm synes jeg! Det jeg elsket med Frankfurt, var blant annet elvepromenaden og gamlebyen. Du har også Alte Oper, bak den er det en nydelig park som blomstrer med både syriner og kirsebærtrær på våren. Dessuten må jeg jo nevne bydel Sachsenhausen (avhengig av om du tar buss eller tog er det Frankfurt Süd / Südbahnhof) Så koselig og trivelig, med masse spennende butikker! Og ja, Mainhattan - der du ser alle skyskraperne - er nokså fint. Å stå på broa der og se utover, er veldig kult! Dessuten kan du også ta en dagstur til byer som Mainz og Wiesbaden - jeg lurer på om det er i Mainz at de har vinfestival i august. De har også flere gode kjøpesentre i byen med godt utvalg av butikker og alt du måtte tenke deg! Så ja, TS, jeg kan anbefale deg å besøke Frankfurt. Det er en absolutt spennende by, med masse å by på! 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni #12 Skrevet 18. juni Har trivdes godt, jeg. Ikke de helt store severdighetene, hvis man vil se helt enestående ting, men har jo en koselig gamleby i likhet med de aller fleste sentraleuropeiske byer med historie. Bankdistriktene med høyhus er litt uvanlige i europeisk sammenheng, så hvis du synes det er litt fascinerende er det et ålreit sted å reise. Aldri følt meg det minste utrygg, og heller ingen tall som tilsier at Frankfurt er noe mindre trygt enn andre steder i Tyskland. Området direkte sørvest for hoved-togstasjoner er litt slitent, men ikke noe utrygt der heller. Her er det en helt bestemt grunn til at du vil dit, og byen er helt fin og helt trygg. Bare å reise. Anonymkode: a359f...7de 1
reiseglad Skrevet 18. juni #13 Skrevet 18. juni Frankfurt er vel mest et «bytte fly på stor flyplass-sted»?
Ingri98 Skrevet 21. juni Forfatter #14 Skrevet 21. juni Skolisse skrev (På 18.6.2026 den 17.08): Når har du tenkt til å besøke Frankfurt? Som andre byer er Frankfurt aller best på våren - når kirsebærtrærne blomster rundt elva, er det SÅ nydelig - men også høsten er utrolig fin! Jeg har selv vært i Frankfurt alene ved flere anledninger, og har følt meg trygg - dessuten er det færre turister der enn i mange andre europeiske byer. Selv om nevnte Hamburg og Berlin er svært flotte byer, har Frankfurt en egen sjarm synes jeg! Det jeg elsket med Frankfurt, var blant annet elvepromenaden og gamlebyen. Du har også Alte Oper, bak den er det en nydelig park som blomstrer med både syriner og kirsebærtrær på våren. Dessuten må jeg jo nevne bydel Sachsenhausen (avhengig av om du tar buss eller tog er det Frankfurt Süd / Südbahnhof) Så koselig og trivelig, med masse spennende butikker! Og ja, Mainhattan - der du ser alle skyskraperne - er nokså fint. Å stå på broa der og se utover, er veldig kult! Dessuten kan du også ta en dagstur til byer som Mainz og Wiesbaden - jeg lurer på om det er i Mainz at de har vinfestival i august. De har også flere gode kjøpesentre i byen med godt utvalg av butikker og alt du måtte tenke deg! Så ja, TS, jeg kan anbefale deg å besøke Frankfurt. Det er en absolutt spennende by, med masse å by på! Eg er ei jente, om du er kvinne også? Så lurer eg på om du følte deg trygg å reise solo som kvinne?
Skolisse Skrevet 21. juni #15 Skrevet 21. juni Ingri98 skrev (11 minutter siden): Eg er ei jente, om du er kvinne også? Så lurer eg på om du følte deg trygg å reise solo som kvinne? Det er jeg! Ja, jeg følte meg veldig trygg å reise alene som kvinne. Jeg hadde nok ikke gått ved sentralstasjonen alene om kvelden, men det er det i alle byer - men jeg tok bilder på broa på kveldstid, og følte meg veldig trygg. På dagtid var det null stress! 1 1
reiseglad Skrevet 21. juni #16 Skrevet 21. juni Men ja, har vært i Frankfurt. Bodde på et hotell nær Haufbahnhof, der var det litt mye «ruskete» folk som ikke så ut som de hadde det bra. Valgte å ta taxi i stedet for å gå, selv om det kun var noen hundre meter. Kom sent på kvelden, mørkt og «guffent». 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå