Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen hjelpe meg å finne ut om jeg har hatt en OK lønnsutvikling fra 2024 til 2025? Tjente 585.000,- i 2024 og 598.650,- i 2025.

Anonymkode: b1de2...d2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan noen hjelpe meg å finne ut om jeg har hatt en OK lønnsutvikling fra 2024 til 2025? Tjente 585.000,- i 2024 og 598.650,- i 2025.

Anonymkode: b1de2...d2e

Det er liten utvikling målt mot den generelle lønnsveksten. 

Kommer helt an på yrke og arbeidsgiver. Men den lønnsveksten du beskriver er omtrent den lønnsøkningen alle fikk i min bransje. I tillegg var det lokale lønnsforhandlinger, hvor nok snittet gikk opp ytterligere 13 5000 opp fra det du beskriver. Men det kommer an på, noen gikk veldig mye opp ved forrige lokale forhandlinger, mange av de fikk ikke mer enn den felles økningen. 

Anonymkode: c769a...49c

AnonymBruker
Skrevet

Du gikk med andre ord opp 2,3 % fra 2024 til 2025. Det er lavt. I vår bedrift var rammen 4,4 % i fjor og det sentrale tillegget 1,7 %. Er du fagorganisert? Hvordan foregår lønnsoppgjøret hos deg?

Du gikk opp mindre enn inflasjon, så du fikk en reallønnsnedgang fra 2024 til 2025.

Anonymkode: 59350...bbe

AnonymBruker
Skrevet

Lav lønnsutvikling sett ut i fra frontfaget og prisveksten. 

Anonymkode: 369d6...df9

Skrevet

Pluss er pluss. Noen går ikke opp i lønn i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
Enamorada skrev (16 minutter siden):

Pluss er pluss. Noen går ikke opp i lønn i det hele tatt.

Pluss er ikke pluss når inflasjonen er høyere enn lønnsveksten. Da kan lett pluss tilsvare minus.

Hilsen økonomiavdelingen.

Anonymkode: 369d6...df9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...