Gå til innhold

Anbefaling av stor stekepanne (32 cm)?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe en ny stekepanne, men klarer ikke å bestemme meg for hvilken modell eller hvilket merke jeg bør velge.

Jeg ønsker helst en stekepanne på 32 cm, slik at den er stor nok når jeg lager mat til familien eller har besøk. I dag har jeg en 28 cm panne, og den blir ofte for liten. Når jeg lager større porsjoner, må jeg gjerne bruke to stekepanner samtidig for å få nok mat til alle.

Har dere noen anbefalinger til en stor og god stekepanne på 32 cm? 

Anonymkode: 43d4c...74b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale karbonstål. Karbonstål er veldig likt støpejernspanner, og må settes inn med fett, ikke vaskes med vaskemiddel osv. Karbonstål har ca alle fordelene til støpejernspanne, men er litt lettere. 

De Buyer har utrolig gode karbonstålpanner. Her er 32 cm.

Hvis du vil ha enda større, så har de også 36 cm. Obs, veier fortsatt mye... 3,5 kg... Den på 32 cm veier "bare" 2,6 kg. 😅

Anonymkode: 8f9f6...457

AnonymBruker
Skrevet

Keramisk stekepanne ftw

Anonymkode: 02e2a...726

AnonymBruker
Skrevet

Dette er verdens beste stekepanner:

https://www.jernia.no/produkter/00490995/stekepanne-diamond-induksjon-32cm

I tillegg er kanten ganske rett så du får ekstra stor stekeflate. (Målet gjøres på toppen av kanten ikke i bunn, så mange panner er mye mindre enn de høres ut som da kantene skråner ganske mye.

Suppler gjerne med disse:

https://www.jernia.no/produkter/00490205/stekepannesett-20cm-og-28cm

Når du tar av håndtakene så går de oppi hverandre og tar derfor minimalt med plass.

Anonymkode: c8272...5a6

Skrevet

Har du sonefri koketopp da? Med en stekepanne på hele 32 cm, vil jo mye av pannens bunn stikke utenfor varmesonen i normale kokeplater. Jeg kjøpte en stekepanne på 30 cm (som var den største jeg fant), og jeg ser at det som ligger ytterst langs kanten oppi pannen, ikke blir like stekt som det innenfor. Det er fordi pannen er så stor at den stikker litt utenfor kokesonen. Med en stekepanne på enda et par cm ekstra i størrelse, ville enda mer av maten blitt liggende utenfor den varmeste sonen.

Jeg kjøpte Tefal Exellence fordi den ble kåret til best i test, og den fantes i 30 cm (min forrige var standard 28, og litt for liten). Har brukt pannen en stund nå og den er helt super. Blir ikke ripemerker i bunnen på den.

Skulle du vurdere å kjøpe den, google navnet på den, for den er av og til på tilbud her og der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...