AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Noen som kan gi oppskrift på slike typer middager som også er sunne? Når jeg søker opp på Google så kommer det oppskrifter med masse «tulle» ingredienser i tillegg som brukes kun i den retten … Anonymkode: 6a48e...3a0
AnonymBruker Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Supper og gryter! Linse, gulrot, søtpotet, blomkål, brokkolisuppe Currygryte med kikerter, mexikansk med bønner osv Anonymkode: 6dc62...08f
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni Omelett med mye grønnsaker og litt mager cottagecheese og skinkebiter. Kokte poteter, kokte frosne grønnsak, frossen laksefilet i ovn og en klatt drømmelett til. Hjemmelagede supper. Mye ulike grønnsaker, jeg liker å ha biffkjøtt i biter oppi, men mange liker jo feks bønner. Da blir det enda billigere. Et par wienerpølser med lompe. Bake en søtpotet i ovnen, litt tzatziki og en storfe-biff. Anonymkode: 2acf2...e22 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni Jeg lager bakt potet. Eller nypotet med salt og smør nå når de norske potetene kommer. så velger du selv tilbehør ut fra dine preferanser. Både sunt og billig 😊 Anonymkode: 23584...338
AnonymBruker Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni Hakk opp gulrot, løk, søtpotet, kålrot, rødbeter, potet, rosenkål. - hva enn du liker. Krydder og litt olje, ildfast form i 15-20 min, i tillegg en fiskeburger, kyllkngfilet eller fiskestykke. Veldig mettende, enkelt og greit. Anonymkode: 5e2b7...c68
AnonymBruker Skrevet 16. juni #6 Skrevet 16. juni Pytt i panne, evt med speilegg. Anonymkode: 331dd...3a5
AnonymBruker Skrevet 16. juni #7 Skrevet 16. juni Jeg er svært nysgjerrig på hva du regner som “tulleingredienser”? Det gjør det enklere å svare, for jeg kommer ikke på noen ingredienser som bare kan brukes i én spesifikk rett. Anonymkode: d203b...42b 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #8 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 16.6.2026 den 15.47): … Et par wienerpølser med lompe. … Anonymkode: 2acf2...e22 «som også er sunne»…? Anonymkode: 0139a...c82
AnonymBruker Skrevet 8. juli #9 Skrevet 8. juli Blomkål koster nå 15 kr pr stykk. Bare å kjøpe hva som helst av kjøtt, og ha blomkål ved siden av. Anonymkode: 34a10...319
AnonymBruker Skrevet 8. juli #10 Skrevet 8. juli Jeg bruker slike oppskrifter som har ulike råvarer som ellers ikke blir brukt. Og hopper over eller bytter ut de råvarene. Samme med dyre råvarer. En biffgryte med biff? Bytter ut til svinekjøtt. Fiskesuppe med fennikel? Dropp fennikel. Noe spesielt krydder? Dropp det. Noe med grillet paprika? Bruk vanlig paprika. Oppskrift på middag på 6-700kcal? Bytt ut noen råvarer med noe mer magert, eller reduser mengden. Pasta som skal ha 1 dl fløte? Bytt ut halvparten av fløten med vann eller melk. Tenk på oppskrifter som veiledning, ikke fasit. Du kan bytte ut eller droppe det aller meste. Anonymkode: 96b99...e36
Mufasa90 Skrevet 8. juli #11 Skrevet 8. juli Lapskaus. En frossenpakke fra rema er rundt 400 kalorier
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå