AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Noen som kan gi oppskrift på slike typer middager som også er sunne? Når jeg søker opp på Google så kommer det oppskrifter med masse «tulle» ingredienser i tillegg som brukes kun i den retten … Anonymkode: 6a48e...3a0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Supper og gryter! Linse, gulrot, søtpotet, blomkål, brokkolisuppe Currygryte med kikerter, mexikansk med bønner osv Anonymkode: 6dc62...08f 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Omelett med mye grønnsaker og litt mager cottagecheese og skinkebiter. Kokte poteter, kokte frosne grønnsak, frossen laksefilet i ovn og en klatt drømmelett til. Hjemmelagede supper. Mye ulike grønnsaker, jeg liker å ha biffkjøtt i biter oppi, men mange liker jo feks bønner. Da blir det enda billigere. Et par wienerpølser med lompe. Bake en søtpotet i ovnen, litt tzatziki og en storfe-biff. Anonymkode: 2acf2...e22
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden 1. Kyllingwok med grønnsaker (ca. 400 kcal) 🥦 150 g kyllingfilet 🥕 Brokkoli, gulrot, paprika og løk 🫒 1 ts olje til steking 🥢 Litt soyasaus Slik gjør du: Stek kyllingen i olje. Tilsett grønnsakene og wok til de er møre. Smak til med soyasaus. 2. Ovnsbakt laks med grønnsaker (ca. 450 kcal) 🐟 150 g laks 🥦 Brokkoli og blomkål 🍋 Sitron, salt og pepper Slik gjør du: Bak laksen på 200 °C i 15–20 minutter. Kok eller ovnsbak grønnsakene. Server med sitron. 3. Taco-salat (ca. 430 kcal) 🥩 100 g karbonadedeig 🥬 Salat, tomat, agurk, paprika 🧀 20 g revet ost 🥣 2 ss lett rømme eller yoghurt Slik gjør du: Stek karbonadedeigen med tacokrydder. Bland med grønnsakene. Topp med ost og rømme. 4. Tomatsuppe med egg (ca. 350 kcal) 🍅 4 dl tomatsuppe 🥚 2 kokte egg 🥖 1 skive grovbrød Slik gjør du: Lag tomatsuppe. Server med kokte egg og brød. 5. Omelett med grønnsaker (ca. 320 kcal) 🥚 3 egg 🍄 Sopp, spinat og løk 🧀 15 g lettost Slik gjør du: Stek grønnsakene. Hell over sammenvispede egg. Topp med ost og stek ferdig. 6. Torsk med ertepuré (ca. 450 kcal) 🐟 150 g torsk 🟢 150 g erter 🧈 1 ts smør 🥗 Grønn salat Slik gjør du: Kok torsken. Mos ertene med smøret. Server med salat. 7. Linsegryte (ca. 390 kcal) 🫘 100 g kokte røde linser 🍅 Hakkede tomater 🧅 Løk, hvitløk og gulrot 🌶️ Krydder etter smak Slik gjør du: Fres løk og hvitløk. Tilsett resten og la småkoke i 20 minutter. Ekstra tips Prioriter mye grønnsaker og magre proteinkilder (kylling, fisk, karbonadedeig, bønner). Poteter gir ofte bedre metthet per kalori enn ris og pasta. Vei olje og ost; disse bidrar raskt med mange kalorier. Anonymkode: 2a1e5...e16 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Jeg lager bakt potet. Eller nypotet med salt og smør nå når de norske potetene kommer. så velger du selv tilbehør ut fra dine preferanser. Både sunt og billig 😊 Anonymkode: 23584...338
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Hakk opp gulrot, løk, søtpotet, kålrot, rødbeter, potet, rosenkål. - hva enn du liker. Krydder og litt olje, ildfast form i 15-20 min, i tillegg en fiskeburger, kyllkngfilet eller fiskestykke. Veldig mettende, enkelt og greit. Anonymkode: 5e2b7...c68
AnonymBruker Skrevet 59 minutter siden #7 Skrevet 59 minutter siden Pytt i panne, evt med speilegg. Anonymkode: 331dd...3a5
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #8 Skrevet akkurat nå Jeg er svært nysgjerrig på hva du regner som “tulleingredienser”? Det gjør det enklere å svare, for jeg kommer ikke på noen ingredienser som bare kan brukes i én spesifikk rett. Anonymkode: d203b...42b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå