Gå til innhold

Noen som kan anbefale selvhjelpsapper

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ser ofte reklamer for Liven, men jeg har ikke inntrykk av at den er like bra som den utgir seg for å være. Er det noen som har erfaring med selvhjelpsapper som kan anbefale noen?

Endret av Ella Grisella
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare prøvd Tankevirus, men likte den kjempegodt.

Anonymkode: dc63b...53c

AnonymBruker
Skrevet

Waking Up

Anonymkode: a3cf4...9f8

AnonymBruker
Skrevet
Ella Grisella skrev (6 timer siden):

Jeg ser ofte reklamer for Liven, men jeg har ikke inntrykk av at den er like bra som den utgir seg for å være. Er det noen som har erfaring med selvhjelpsapper som kan anbefale noen?

Det spørs jo hva du vil ha utav den. 
noen er gode på motiverende ord. Noen gode på belønning etter utført «oppgave». Noen gode på å spore endring av vaner. 

Hva er det du ønsker at den skal hjelpe deg med? Og på hvilken måte? «Selvhjelp» er et mildt sagt gigantisk felt rangerende fra det ekstreme under fanen «selvoptimalisering» ned til lavterskel hverdag type «bli bedre på å ikke prokrastinere husvasken og få til å trene ukentlig». Det kan handle primært om psyke. Eller primært om fysisk helse/velvære.

(vi ignorerer den delen som primært handler om å rakke ned på andre for å føle seg bedre, selv om det også er en betydningsfull gren av sjangeren)

Anonymkode: 6cf90...9af

Skrevet

Mindfit

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Finch. Veldig enkel, lite invasiv og enkel app der du legger inn påminnelser om ulike grep for egenomsorg (du kan velge "ferdiglagede" elementer eller skrive noen selv). Og så fostrer du opp en søt liten finkefugl som er din venn i prosessen. Litt spillpreget således, men ingen krav om betaling i appen. Den kan brukes helt fint som gratisversjon.

Anonymkode: b1686...4b8

AnonymBruker
Skrevet

Finch er egentlig litt som en Tamagochi for egenomsorg.

Anonymkode: b1686...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...