AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Skal man la så små barn sitte oppe å se kamp? Jeg har vært veldig skeptisk.. det handler ikke bare om mitt barn og fotballen men også om hele familien. Ingen av oss har fleksible jobber og vi har et ganske tett tidsskjema å følge på morgen ;begge er i 100% jobb. Har to søsken som også skal i barnehagen. Her forleden fikk han sitte oppe å se kampen til ca 22. det endte med at nesten ikke orket å stå opp , spiste ikke frokost, orka f eks ikke å gå til skolen, så måtte kjøre han , og i det hele tatt … masse styr. Jeg sliter selv med søvn og får å klare å holde hverdagen i gang så fungerer det best å legge seg til samme tid , men føler noen (viktige) grenser hos meg selv er blitt strukket veldig i det siste. Juni måned er hektisk i utsiktspunktet … Nå kommer det jo da spm om kampen i natt.. ser mange her på kg vil la ungene se. Selv føler jeg at dette går ut over ikke bare den som skal se fotball men hele familien . løsninger? Tanker? Anonymkode: 312ec...349
AnonymBruker Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Her hos meg så om vår vil se kamp etter leggetid så legger han seg tidligere enn vanlig, også vekker vi han før kampen starter. det skal vi gjøre i natt. og det virker hos oss Anonymkode: bdef8...063 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni Her legges barna tidligere enn vanlig. Så vekkes de til kampstart. Har madrass i stuen, så kan de sovne der til dagen etter (tviler på de sovner men). Ha alt av klær, sekker pakket og matpakker klart kvelden før. Anonymkode: dab62...a22 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni Legges tidligere, vekkes, og så legge seg igjen. Tydelige avtaler, selvfølgelig. Det er en dag i ny og ne nå, det går nok fint! Anonymkode: 60b67...f83 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni OG: klarer han ikke å følge avtalene og ikke være ok dagen etter, så går det ikke selvfølgelig. Han må ta ansvar selv også. Anonymkode: 60b67...f83 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni #6 Skrevet 16. juni Hvis noen på den alderen hadde villet se det hos oss hadde jeg dekket opp med dyne i sofaen og latt de se til de sovnet. Så latt de sove der resten av natten. Anonymkode: 2e4aa...f95 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #7 Skrevet 16. juni Selv med 16-åringen vår så tilpasser vi tv-seingen med å gjøre det mulig å sove. Hun la seg til med dyne i går for å se kamp, sovnet fordi det ikke var sååå gøy likevel og bare sov resten av natta på sofaen. Anonymkode: b57b5...506
BBB12345 Skrevet 16. juni #8 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skal man la så små barn sitte oppe å se kamp? Jeg har vært veldig skeptisk.. det handler ikke bare om mitt barn og fotballen men også om hele familien. Ingen av oss har fleksible jobber og vi har et ganske tett tidsskjema å følge på morgen ;begge er i 100% jobb. Har to søsken som også skal i barnehagen. Her forleden fikk han sitte oppe å se kampen til ca 22. det endte med at nesten ikke orket å stå opp , spiste ikke frokost, orka f eks ikke å gå til skolen, så måtte kjøre han , og i det hele tatt … masse styr. Jeg sliter selv med søvn og får å klare å holde hverdagen i gang så fungerer det best å legge seg til samme tid , men føler noen (viktige) grenser hos meg selv er blitt strukket veldig i det siste. Juni måned er hektisk i utsiktspunktet … Nå kommer det jo da spm om kampen i natt.. ser mange her på kg vil la ungene se. Selv føler jeg at dette går ut over ikke bare den som skal se fotball men hele familien . løsninger? Tanker? Anonymkode: 312ec...349 VM er hvert fjerde år. 28 år siden sist gang. At han er litt sliten en dag eller to på slutten av skoleåret har ingenting å si. Minnene han får av å se kampen er priceless! jeg legger han tidlig og vekker han til kamp. Dyne i sofaen er fullt lovlig! 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #9 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis noen på den alderen hadde villet se det hos oss hadde jeg dekket opp med dyne i sofaen og latt de se til de sovnet. Så latt de sove der resten av natten. Anonymkode: 2e4aa...f95 Da sitter du der også da? for jeg vet ikke selv om jeg orker å sitte opp så lenge med jobb dagen etter Anonymkode: 312ec...349
AnonymBruker Skrevet 16. juni #10 Skrevet 16. juni La han ligge på sofaen og se på, med dyna. Han sovner sikkert uansett;) Anonymkode: 054e9...164 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #11 Skrevet 16. juni En åtteåring vil selvfølgelig sitte oppe for å se kamp. Men hvor stor er interessen egentlig? Tipper at det er mer spenning i å være oppe midt på natta enn å faktisk se kampen og følge med på den. Små barn har ikke evne til å ha så sterk fotballinteresse. Tipper han sovner før første omgang er over. Anonymkode: eede5...d37 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #12 Skrevet 16. juni Jeg tenker vel at han kan se den om morgenen. Han legger seg tidlig, og så vekkes han tidlig, slik at han kan spise frokost og se kampen. Da kan dere spole gjennom pausen. Anonymkode: da8fe...b49
AnonymBruker Skrevet 16. juni #13 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal man la så små barn sitte oppe å se kamp? Jeg har vært veldig skeptisk.. det handler ikke bare om mitt barn og fotballen men også om hele familien. Ingen av oss har fleksible jobber og vi har et ganske tett tidsskjema å følge på morgen ;begge er i 100% jobb. Har to søsken som også skal i barnehagen. Her forleden fikk han sitte oppe å se kampen til ca 22. det endte med at nesten ikke orket å stå opp , spiste ikke frokost, orka f eks ikke å gå til skolen, så måtte kjøre han , og i det hele tatt … masse styr. Jeg sliter selv med søvn og får å klare å holde hverdagen i gang så fungerer det best å legge seg til samme tid , men føler noen (viktige) grenser hos meg selv er blitt strukket veldig i det siste. Juni måned er hektisk i utsiktspunktet … Nå kommer det jo da spm om kampen i natt.. ser mange her på kg vil la ungene se. Selv føler jeg at dette går ut over ikke bare den som skal se fotball men hele familien . løsninger? Tanker? Anonymkode: 312ec...349 Mine er tenåringen nå, og ser alle kamper de vil, så lenge de står opp og kommer seg på skolen uten å være sure😅 Det har de klart fint:) Hadde også latt de få se da de var små. Har tre barn som har elsket fotball siden de var små😅 Hadde lagt de til vanlig tid, men på sofaen i stua, evt madrasser, og vekket de til kampen, og så kunne de bare ha sovnet der etterpå. Anonymkode: af16c...6f2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #14 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (40 minutter siden): En åtteåring vil selvfølgelig sitte oppe for å se kamp. Men hvor stor er interessen egentlig? Tipper at det er mer spenning i å være oppe midt på natta enn å faktisk se kampen og følge med på den. Små barn har ikke evne til å ha så sterk fotballinteresse. Tipper han sovner før første omgang er over. Anonymkode: eede5...d37 Heh, jo det har de evne til😅 Anonymkode: af16c...6f2 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #15 Skrevet 16. juni Min 8 åring skal definitivt ikke se noen fotballkamper etter normal leggetid. Unntaket må være en eventuell finale - noe som er relativt usannsynlig. Anonymkode: 8cd34...380
AnonymBruker Skrevet 16. juni #16 Skrevet 16. juni Han vil alltid huske fotball-VM og at mamma la til rette for at han fikk se det selv om han var liten. Han vil ha glemt at han var trøtt innen helgen kommer. Gjør de tilpasninger som trengs, om det er å sove frem til kampen og/eller å la ham sove litt i stuen, men jeg hadde strukket meg veldig langt. Jeg strever voldsomt med søvn, er vel oppe i tosifret antall sovemedisiner opp gjennom og må jevnlig på jobb etter å ha sovet et par timer. Men her strekker jeg meg forbi det som nok ville vært etter læreboka. Går det like lang tid mellom VM-deltakelsene som sist, selv om det åpenbart kan bli både mer og mindre, er han 36 ved neste mulighet. Er han veldig interessert tipper jeg også det å lure på hvordan kampen kommer til å gå, går akkurat nå og gikk kan ødelegge for natteroen minst like mye som å sove i to strekk en natt. Anonymkode: de55b...73f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #17 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Små barn har ikke evne til å ha så sterk fotballinteresse. Anonymkode: eede5...d37 Atte hæ? Ikke at alle mine har det, men om de har evne til det? Definitivt!! Har sett barn på den alderen gråte av glede når laget deres gjør det bra, feks.... Også der foreldrene ikke har særlig interesse! Så det er VELDIG mulig! Anonymkode: 60b67...f83 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #18 Skrevet 16. juni Tror forholdet hans til deg langsiktig er et viktigere tema her enn hvorvidt han er sliten et par dager på barneskolen. Anonymkode: d5e53...cac 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #19 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Da sitter du der også da? for jeg vet ikke selv om jeg orker å sitte opp så lenge med jobb dagen etter Anonymkode: 312ec...349 Nei det hadde jeg nok ikke. Mulig jeg hadde tatt dyna og sovet på den andre sofaen bare for å være selskap, men ellers så er døra til soverommet fra stua, så hadde ikke vært langt unna. Fotball interesserer meg ikke, men hadde det vært en av mine idretter har jeg og hadde jeg sittet oppe samtidig. Anonymkode: 2e4aa...f95
AnonymBruker Skrevet 16. juni #20 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): En åtteåring vil selvfølgelig sitte oppe for å se kamp. Men hvor stor er interessen egentlig? Tipper at det er mer spenning i å være oppe midt på natta enn å faktisk se kampen og følge med på den. Små barn har ikke evne til å ha så sterk fotballinteresse. Tipper han sovner før første omgang er over. Anonymkode: eede5...d37 Det er ikke sant. Her har 9åringen vært interessert i fotball i mange år. Og interessen er slik at han kan fortelle hvem som skåret det og det målet under den og den kampen i 1960. Han kan fortelle om spillere på 1950 tallet, og ikke bare de norske. Vis han en hvilen som helst fotballdrakt fra hvilket som helst årstall og han kan si hvilket lag og hvem som brukte den. Så interessen er overgjennomsnittet😂 Anonymkode: 7d687...222 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå