Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vil anbefale et reseimål i Kroatia? Vil gjerne ha både by og strand, reiser mor og sønn (13 år)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale Split, Makarska og Dubrovnik 😊 

Anonymkode: 8e8a0...717

AnonymBruker
Skrevet

Split. Vurder å bo litt utenfor Split (masse små badebyer langs kysten), og ta dagsturer inn til Split. Sjekk gjerne steder som har båtforbindelse til Split. 

Anonymkode: d2164...c43

• Nyttig 1
Skrevet

Opatija er en veldig fin by hvis du vil litt utenfor de vanlige turiststedene. 

AnonymBruker
Skrevet

Primôsten 😍🫠

Anonymkode: 0182a...af7

AnonymBruker
Skrevet

Porec og Rovinj er utrolig fine. Generelt Istria område. Liker det bedre enn Makarska og Split.

Anonymkode: a0e6e...668

Skrevet

Vi drar til Podstrana for 3.år på rad. Enkelt og billig med lokalbuss inn til Split. Ikke så mye å gjøre der utenom å bade og kose seg, da, er vel to matbutikker og tre/fire restauranter. Men så nydelig avslappende! 

AnonymBruker
Skrevet

Pula. Søvnig liten by med koselige kafeer, strandliv og et lite sentrum til shopping ☺️

Anonymkode: e8672...78c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lapad. Nabobyen til Dubrovnik. Mye billigere å bo der, sammenlignet med Dubrovnik. Helt andre priser på mat og drikke, blant annet. 

Anonymkode: ffc0d...2cc

• Nyttig 1
Skrevet

vi valgte Dubrovnik :D

TS

Skrevet

Dersom man har sjansen så kan jeg virkelig anbefale å dele tiden f.eks en tur til Split for så å dra til Korcula, Hvar og Brac. Fra Split går det ferjer og øyene der er helt magiske. Kroatia er virkelig et vakkert land og alt hvor vi har vært har det vært rent og pent også. 

Dubrovnik området - kan anbefale Cavtat
Markarska rivieraen Podgora (litt roligere, men veldig trivelig), Tucepi er perfekt for barnefamilier og så har man også Makarska som er den største plassen da.

Selve bystrendene i Makarska er ofte overfylte, men man kan finne små viker om man vlil sykle eller gå litt lenger bortover. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri valgt Dubrovnik. En større turistfelle skal man lete lenge etter. Dyrt og generelt overfylt av turister.

Derimot er både Markaska-rivieraen og Split mye bedre valg, slik jeg ser det. Vi valgte Gradac i fjor, som var en veldig hyggelig badeby, hvor man i tillegg slapp unna altfor mange turister (flest kroatiske turister, var min opplevelse).

• Nyttig 1
Skrevet
SPOCA skrev (3 timer siden):

Jeg ville aldri valgt Dubrovnik. En større turistfelle skal man lete lenge etter. Dyrt og generelt overfylt av turister.

Derimot er både Markaska-rivieraen og Split mye bedre valg, slik jeg ser det. Vi valgte Gradac i fjor, som var en veldig hyggelig badeby, hvor man i tillegg slapp unna altfor mange turister (flest kroatiske turister, var min opplevelse).

Det er ikke så ille på Lapad-halvøya rett utenfor Dubrovnik. Vi tok lokalbuss dit fra utenfor gamlebyen og der var det ganske stille og rolig. Både badebrygger og rullesteinstrender. Er riktignok noen år siden, da. Men det er heldigvis flest turister innenfor gamlebyen og mye fint utenfor også 😊 

Skrevet (endret)

vi valgte Makarska, der koker det i juli, hvis du liker det, kort vei til strand, bodde midt i tettstedet/byen. Stortrivdes, jetski, soling og bading og tur til brac og Dubrovnik,  mye liv på kveldstid også. 

Endret av makkapakka
Skrevet
Gogglebox skrev (12 minutter siden):

Det er ikke så ille på Lapad-halvøya rett utenfor Dubrovnik. Vi tok lokalbuss dit fra utenfor gamlebyen og der var det ganske stille og rolig. Både badebrygger og rullesteinstrender. Er riktignok noen år siden, da. Men det er heldigvis flest turister innenfor gamlebyen og mye fint utenfor også 😊 

Jeg er enig i at det er vesentlig finere der, ja. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...