AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Jeg har begynt i den senere tid. Grunnen er at jeg synes redaktørene i hovedmedia (MSM) går for langt når de tilbakeholder info for å unngå stigmatisering av folkegrupper. Når diffuse nyheter blir presentert kommer ofte de alternative med detaljene. Antar jeg ikke er alene om å være nysgjerrig på hvem de er som har gjort en alvorlig voldshandling, for eks. Som da en blåruss ble banket av en gjeng på 17. mai. Så vidt MSN omtalte saken mens de alternative publiserte både usladdet video og navn på gjerningspersonene. Det er også lærerikt å lese kommentarfeltene. Alt fra ekstreme meninger til det som ikke er helt politisk korrekt å si. Anonymkode: f6433...98e 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Nei. Er ikke spesielt interessert i å vite personalia på dem som har begått voldshandlinger heller, så sant det ikke er noen jeg omgås. Anonymkode: c9a99...447 8
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni Hvilke er alternative nettaviser? Anonymkode: c9e8b...f1d
AnonymBruker Skrevet 15. juni #4 Skrevet 15. juni Aftenposten Junior mener du? Anonymkode: fe851...50b 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni Jeg brukte å gjøre det, men det ødelegger jo bare livet ditt å se videoklipp hver eneste dag av innvandrere som dreper folk og voldtar unger osv. osv. og blir fengslet i 6 timer for så å bli sluppet ut på gaten igjen. Man blir så rasende sint på politikerne og politiet at man ikke klarer å fungere i hverdagen engang. Prøvde å logge inn på X for første gang på lenge bare for å se hvordan det er nå, på to minutter ser jeg er en innvandrer som angriper en baby i Spania, en innvandrer som kapper hodet av noen i Spania, en gruppe innvandrere som springer rundt og brekker nakken på folk i Frankrike, innvandrer som springer rundt med pistol i Oslo, en gruppe innvandrere som knuser skallen til en ungdom i Italia mens de filmer og ler, en innvandrer som knivstikker 2 jentunger i England, 5 innvandrere som slår en ungdom halvt ihjel bare fordi han var hvit, 3 innvandrere som ble frikjent for å gruppevoldta 2 unger fordi de hadde for lav IQ til å være i fengsel i følge dommeren..... Brukte å sitte å se på dette hele dagen lang før, du kan scrolle i evigheter og ennå ikke se 1 dag med nyheter engang. Sunnere mentalt å lese Dagbladet og VG selv om du bare får med deg 0.0001% av det som skjer i Europa. Man får jo ikke gjort noe med verden uansett, politikerne sin korrupsjon når for langt. Vi får strengere straff for å skrive noe politisk ukorrekt på Facebook enn de får for å voldta barn... Surrealistisk. Anonymkode: b1175...18c 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke er alternative nettaviser? Anonymkode: c9e8b...f1d De jeg kommer på i farten er Document, Inyheter og Utenfilter- Er det forresten tillat å linke artikler fra disse media her på KG? Anonymkode: f6433...98e
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni En annen sak som burde være av interesse for folk er volden i Oslo på lørdag. Her var alle de involverte etnisk norske. En mann slår med knyttet hånd mot en 65 år gammel kvinne. Han som slo var venstreaktivist mens dama var det motsatte. Diskuteres mye på sosiale media og i alternative media. Har ikke sett saken omtalt i MSM. Kan det være at de er redde for å sette venstresiden i et dårlig lys, tenker jeg. Anonymkode: f6433...98e 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #9 Skrevet 16. juni Beklager, men folk som omtaler vanlig media som msm blir jeg automatisk litt skeptisk til. De som mistror redaktørstyrte medier og heller vil "undersøke selv" som ofte betyr å se på Youtubevideoer og å lese disse alternative mediene hvor innhold gjerne lages av en person. Anonymkode: 1a7bf...4ba 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #10 Skrevet 16. juni Jeg kan ofte bli frustrert over at "vanlig" media er for tilbakeholdne med info, men ikke nok til å lese de alternative mediene. De har ingen annen agenda enn å fyre opp massene og skape konflikter, aggresjon og uro, og det er det siste samfunnet trenger. Jeg prøver uansett å tenke sjæl, og klarer å være noenlunde nyansert, tror jeg. Anonymkode: 5bd82...c93 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #11 Skrevet 16. juni Har ikke funnet et eneste pålitelig og objektivt alternativ til såkalte "MSM", så nei. Leser absolutt ikke slikt. Anonymkode: 50414...2f9 3 1
Fossegrimen Skrevet 16. juni #12 Skrevet 16. juni Når du skriv "alternativ": er det eit kodeord for at dei ikkje følgjer redaktørplakaten og vær varsom-plakaten? Vi skal vera jævleg glade i landet her for at vi har slike ordningar. 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #13 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): En annen sak som burde være av interesse for folk er volden i Oslo på lørdag. Her var alle de involverte etnisk norske. En mann slår med knyttet hånd mot en 65 år gammel kvinne. Han som slo var venstreaktivist mens dama var det motsatte. Diskuteres mye på sosiale media og i alternative media. Har ikke sett saken omtalt i MSM. Kan det være at de er redde for å sette venstresiden i et dårlig lys, tenker jeg. Anonymkode: f6433...98e Du høres svært konspiratorisk ut - ref din siste setning. Anonymkode: 89327...d82 3 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #14 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager, men folk som omtaler vanlig media som msm blir jeg automatisk litt skeptisk til. De som mistror redaktørstyrte medier og heller vil "undersøke selv" som ofte betyr å se på Youtubevideoer og å lese disse alternative mediene hvor innhold gjerne lages av en person. Anonymkode: 1a7bf...4ba Helt riktig, det er et stort, rødt flagg når noen omtaler media som MSM. Anonymkode: 89327...d82 1 3
Fossegrimen Skrevet 16. juni #15 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt riktig, det er et stort, rødt flagg når noen omtaler media som MSM. Anonymkode: 89327...d82 Det er eigentleg synd. For det ER jo ein skilnad på store aviser som skal "treffe alle", og mindre aviser med meir spissa målsettingar om å grave i bestemte tema. Problemet er at koko-høgre har bestemt seg for at aviser som følgjer normal presseskikk per definisjon er "MSM", og per definisjon berre lyg. Det her var aldri analysen til Noam Chomsky, som i sin tid laga omgrepet "Mainstream media". Mediekritikken hans var langt meir analytisk enn det tøvet der. Slik han såg det, var det gjerne business-avisene som var dei beste kjeldene, nettopp fordi det var den pressa dei rikaste og mektigaste var avhengige av for å ta åtgjerder om store investeringar.
Arild37 Skrevet 16. juni #16 Skrevet 16. juni Jeg leser for det meste utenlandske nyheter for internasjonale nyheter. Tilliten min til media ble ødelagt allerede som 18 åring når jeg var i media pga en hendelse hjemme hos meg. 90% av det som var skrevet var rene faktafeil, og lærte den dagen at en aldri skal stole blindt på hva som står i nyhetene 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni #17 Skrevet 16. juni Nei, jeg liker å lese samme meninger fra tre forskjellige statsmedier som alle underbygger det jeg ble lært på statsskolene. Særlig i utenriksspørsmål, da liker jeg ikke å høre den andre siden sitt perspektiv. Anonymkode: b3b7b...887 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #18 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg kan ofte bli frustrert over at "vanlig" media er for tilbakeholdne med info, men ikke nok til å lese de alternative mediene. De har ingen annen agenda enn å fyre opp massene og skape konflikter, aggresjon og uro, og det er det siste samfunnet trenger. Jeg prøver uansett å tenke sjæl, og klarer å være noenlunde nyansert, tror jeg. Anonymkode: 5bd82...c93 Vi trenger faktisk aggresjon og uro for å få til endring, vi får ikke løst noe ved å gå i dvale og tenke at mangfold er bare bra. Se hva en annen AB-bruker skrev over. Mange aner ikke hvor mye Europa blir ødelagt av ikke-vestlige innvandring og hvor lite dette snakkes om i media. Det er helt forferdelig, tenk på alle som blir utsatt for vold, ran, overgrep, mens vi lar problemet vokse. Anonymkode: 7206b...fda 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #19 Skrevet 16. juni Fossegrimen skrev (2 minutter siden): Det er eigentleg synd. For det ER jo ein skilnad på store aviser som skal "treffe alle", og mindre aviser med meir spissa målsettingar om å grave i bestemte tema. Problemet er at koko-høgre har bestemt seg for at aviser som følgjer normal presseskikk per definisjon er "MSM", og per definisjon berre lyg. Det her var aldri analysen til Noam Chomsky, som i sin tid laga omgrepet "Mainstream media". Mediekritikken hans var langt meir analytisk enn det tøvet der. Slik han såg det, var det gjerne business-avisene som var dei beste kjeldene, nettopp fordi det var den pressa dei rikaste og mektigaste var avhengige av for å ta åtgjerder om store investeringar. Bruk av «MSM» definerer hvor langt ut til høyre du står, det er i dag et begrep som helt bevisst blir brukt for å destabilisere media. Og vi vet alle hvem som er tjent med å destabilisere sumfunnet og demokratiet vi har i dag. Nei, media er ikke perfekte, men i det store bildet så jobber de mer for å holde demokratiet sammen enn disse som har det som går inn for å destabilisere både enkeltelementer og demokratiet i seg selv. Anonymkode: 89327...d82 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni #20 Skrevet 16. juni Ikke nødvendigvis alternativt, men flere kilder. Da fra utlandet. Jeg ser at de norske mediene er utrolig sene med nyheter, og at de er lite detaljerte. https://www.worldmonitor.app bruker jeg en del. Anonymkode: 42797...3e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå