Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I hvilke intervjuer / jobber har du måttet ta en personlighetstest? Og hvordan ble denne gjennomgått i intervjuet? 
Og hva syntes du om å ta testen? 

Jeg opplevde det selv ubehagelig, og en følelse av blottlegging uten at det (resultatet) stemte. Fikk heller ikke lov til å svare for meg i særlig grad. 
Mulig alt dette er helt normalt. 

Anonymkode: 5ebe3...8ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke slik det skal gjøres, nei. Vi bruker personlighetstest for alle våre stillinger, og HR gir en tilbakelesing på siste intervjurunde. Kandidaten får uttale seg per punkt nedover, og det er vel så nyttig å høre kandidatens egne refleksjoner som akkurat hva personlighetstesten viste.

Men dersom vi f.eks. trenger en grundig og nøye person som er god på å holde frister, og du svarer i personlighetstesten at du ikke er så nøye på slikt, er det så farlig, tar det litt på sparket, pleier å ta ting i siste liten osv., så snakker vi om at det muligens ikke er match mellom hva denne stillingen krever og hva du trives med og er god på. Det er verdifullt for begge parter, tenker jeg.

Anonymkode: 56ccf...7d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke slik det skal gjøres, nei. Vi bruker personlighetstest for alle våre stillinger, og HR gir en tilbakelesing på siste intervjurunde. Kandidaten får uttale seg per punkt nedover, og det er vel så nyttig å høre kandidatens egne refleksjoner som akkurat hva personlighetstesten viste.

Men dersom vi f.eks. trenger en grundig og nøye person som er god på å holde frister, og du svarer i personlighetstesten at du ikke er så nøye på slikt, er det så farlig, tar det litt på sparket, pleier å ta ting i siste liten osv., så snakker vi om at det muligens ikke er match mellom hva denne stillingen krever og hva du trives med og er god på. Det er verdifullt for begge parter, tenker jeg.

Anonymkode: 56ccf...7d9

Takk for svar! 
Jeg fikk svært lite tid til å si noe. Opplevde det ubehagelig. 
Dette var kun en HR stilling (lederstøtte), ganske operativ stilling. 

Anonymkode: 5ebe3...8ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt flere ulike personlighetstester og da fikk jeg det tilsendt på mail noen dager før intervjuet.  En person fra HR går gjennom resultatet hvor du får mulighet til å si hva du mener og tenker. 

Dette er som regel stillinger i staten. Aldri opplevd dette i privat sektor. 

Anonymkode: 6eea4...da2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...