AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hvor mye ville dere betalt to 10-år gamle jenter for å passe en 2-3 åring? Passe betyr i dette tilfellet at de er på lekeplassen rett ned forbi huset vårt, eller ute hos oss i hagen. Er snakk om maks 1,5-2 timer leketid. Anonymkode: ab40e...d9a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor mye ville dere betalt to 10-år gamle jenter for å passe en 2-3 åring? Passe betyr i dette tilfellet at de er på lekeplassen rett ned forbi huset vårt, eller ute hos oss i hagen. Er snakk om maks 1,5-2 timer leketid. Anonymkode: ab40e...d9a Ingenting! De kan leke med barnet om de vil. Eller la vær. Du må jo uansett passe på barnet ditt selv når det er med 10 åringer. Du lar dem vel ikke gå av gårde med barnet ditt? Anonymkode: 3e2d2...1d4 2 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Dette må være tull… Anonymkode: fbaa7...916 1
Amy71 Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Når jeg var 10 år var jeg barnevakt til en 2-åring. De er jo to så en kan fort hente mor/far. Høres helt trygt ut i mine ører.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Amy71 skrev (3 minutter siden): Når jeg var 10 år var jeg barnevakt til en 2-åring. De er jo to så en kan fort hente mor/far. Høres helt trygt ut i mine ører. Du synes det høres trygt ut at de skal passe barnet uten tilsyn av voksen?? Er du seriøs?? 😳😳 en voksen må ha mulighet til å følge med på hva som foregår. Plutselig gjør de et eller annet mot barnet som de har sett på tiktok og tenker kan være morsomt.. og det skjer en forferdelig ulykke. Nei det hadde vært helt uaktuelt her. De er bare 10 år! Anonymkode: 3e2d2...1d4 1
Chlypa Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du synes det høres trygt ut at de skal passe barnet uten tilsyn av voksen?? Er du seriøs?? 😳😳 en voksen må ha mulighet til å følge med på hva som foregår. Plutselig gjør de et eller annet mot barnet som de har sett på tiktok og tenker kan være morsomt.. og det skjer en forferdelig ulykke. Nei det hadde vært helt uaktuelt her. De er bare 10 år! Anonymkode: 3e2d2...1d4 Hvorfor undervurderer vi barn så mye i dagens sanfunn? Da vi var 10-12 var det helt normalt å være trillepike. Vi passet barn på kveld og over natt fra 12. hvorfor er det blitt slik at våre 10-12-15 åringer knapt kan smøre brødskiva si sjøl i frykt for at de kan kutte seg? i det siste har jeg lest tråder om mødre som spør om 15åringen kan være alene ett par timer på kveld (noen av femtenåringene flytter hjemmefra allerede da), eller om poden på 14 kan være alene på tusenfryd med kompisen, eller om 16åringen kan reise alene med buss. Jeg blir helt matt. vi må stole mer på barna. Frihet under ansvar. 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du synes det høres trygt ut at de skal passe barnet uten tilsyn av voksen?? Er du seriøs?? 😳😳 en voksen må ha mulighet til å følge med på hva som foregår. Plutselig gjør de et eller annet mot barnet som de har sett på tiktok og tenker kan være morsomt.. og det skjer en forferdelig ulykke. Nei det hadde vært helt uaktuelt her. De er bare 10 år! Anonymkode: 3e2d2...1d4 Helt vanlig før i tiden. Datteren her gikk tur med nabo guttene fra ho var 10, fra ho var 12 så satt ho å så til de hvis mor kjørte på butikken eller måtte på møte, fra 13 så passet ho natt. Jeg passet og nabo barn fra jeg var 10. Hadde og ansvaret fort fra fredag til søndag fra jeg var 12 Anonymkode: 8f366...bb4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Mye som var vanlig før i tiden som man ikke ville funnet på å gjøre i dag. Det er en helt annen verden nå enn «før i tiden». Tenk så forferdelig for alle involverte om det hadde skjedd noe.. du hadde angret resten av livet på at du tenkte «jaja det gikk jo bra i gamle dager»… Anonymkode: 3e2d2...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du synes det høres trygt ut at de skal passe barnet uten tilsyn av voksen?? Er du seriøs?? 😳😳 en voksen må ha mulighet til å følge med på hva som foregår. Plutselig gjør de et eller annet mot barnet som de har sett på tiktok og tenker kan være morsomt.. og det skjer en forferdelig ulykke. Nei det hadde vært helt uaktuelt her. De er bare 10 år! Anonymkode: 3e2d2...1d4 Og dette var heeeelt normalt før, bare for ti-tyve-tredve år siden. Jeg startet selv om trillepike når jeg var ti, det første barnet var en baby på bare noen uker og det var trilling i gaten. Jo eldre barnet ble, jo mer fikk jeg lov til, og fra jeg var tolv fikk jeg lov å passe alle tre søsknene natten igjennom. Anonymkode: 02c71...55f
Perle Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette må være tull… Anonymkode: fbaa7...916 Selvsagt. Alt her inne er bare TULL og TROLL nå. Ingen under 40 ( jeg er 41 og blandt de siste som "trillet rundt") vet hva en "trillepike" (ei eheller pike) er for noe engang. Uansett så kan ikke dages tiåringer koke et egg, gå tur med naboens hund og ihvertdfall IKKE passe barn. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Perle skrev (Akkurat nå): Selvsagt. Alt her inne er bare TULL og TROLL nå. Ingen under 40 ( jeg er 41 og blandt de siste som "trillet rundt") vet hva en "trillepike" (ei eheller pike) er for noe engang. Uansett så kan ikke dages tiåringer koke et egg, gå tur med naboens hund og ihvertdfall IKKE passe barn. Jeg er ti år yngre enn deg og startet min karriere som trillepike når jeg var ti år og fire dager gammel. Anonymkode: 02c71...55f
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #13 Skrevet 52 minutter siden Perle skrev (7 minutter siden): Selvsagt. Alt her inne er bare TULL og TROLL nå. Ingen under 40 ( jeg er 41 og blandt de siste som "trillet rundt") vet hva en "trillepike" (ei eheller pike) er for noe engang. Uansett så kan ikke dages tiåringer koke et egg, gå tur med naboens hund og ihvertdfall IKKE passe barn. Lurer da hvordan 20 åring vet hva det er. Ho trillet på nabo guttene fra ho var 10. Og når ho var 12/13 år satt ho og på kveld på fredag og lørdag. Men er vel det at vi bor på bygda og ungene har hatt ansvar fra de var små og deltatt på ting fra de var små Anonymkode: 8f366...bb4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå