Mimi Skrevet i går, 17:51 #1 Skrevet i går, 17:51 Jeg ble sykemeldt i dag pga en vond arm/senebetennelse. Men fordi jeg også satt og ventet på svar fra en potensiell ny arbeidsgiver (i en stilling som vil løse problemet mitt) så valgte jeg å ikke sende inn sykemeldingen min rett etter å ha vært hos legen. Nå er det sånn at jeg har blitt tilbudt stillingen. Derfor vurderer jeg å ikke bruke sykemeldingen, men heller ta dialogen med nåværende arbeidsgiver på om jeg kan slippe før. 1.Vet dere om arbeidsgiver har fått beskjed om sykemeldingen selv om jeg ikke har fyllt den ut og sendt den videre ok systemet? Dette påvirker mitt videre valg i forhold til nåværende arbeidsgiver. Jeg startet dagen med å bare melde meg syk, så jeg kan bruke egenmelding på dagens fravær. Og så heller dra på jobb og ta samtalen vedr fratredelse imorgen. Ettersom denne arbeidsplassen er fleksibel i forhold til oppsigelsestid så kan det hende jeg får gå relativt raskt. Har også veldig mye ferie som ikke er tatt ut.
AnonymBruker Skrevet i går, 17:53 #2 Skrevet i går, 17:53 Arbeidsgiver ser ikke sykemeldingen din før du har sendt den videre. Anonymkode: 5a177...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden Klart du kan. Jeg startet opp mye tidligere enn sykmelding tilsa, da er det bare å rapportere inn timene du faktisk jobber, så avregnes det deretter. Men enda bedre hvis du slipper, da er det bare å ikke kreve sykepenger gjennom det de før kalte del D, skjemaet søknad om sykepenger. Nærmeste leder får varsel både ved sykmelding og ved søknad om sykepenger. Det her kommer nok til å løse seg veldig bra, godt utgangspunkt for samtale med nåværende leder, de første 16 dagene er det uansett arbeidsgiver som betaler uavhengig om det er sykmelding eller egenmelding 😊 Lykke til og gratulerer med ny jobb 🥳 Anonymkode: e2e51...634 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden du kan når som helst avbryte en sykemelding på dine sier hos NAV Anonymkode: 35c73...374
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden Arbeidsgiver ser ikke sykemeldingen før du sender den inn, du velger selv om du vil bruke den. Velger du å bruke den i starten kan du avbryte den når du vil. Anonymkode: 08d35...b5b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå