AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Hvor mange ganger har egentlig SSB lov til å trekke meg ut til en undersøkelse? Brukte store deler av fjoråret til å ta i mot telefoner og prate med de, og nå er jeg redd det skjer nok en gang. Her er meldingen jeg fikk i dag: Du er trukket ut til en undersøkelse fra Statistisk sentralbyrå. Les mer på Altinn. Anonymkode: b7128...c11
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Min grunnlovsbeskyttede rett til privatliv veier tyngre enn tulleloven som sier man er lovpålagt å svare SSB, dessverre for dem. Anonymkode: 221b0...cd5
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvor mange ganger har egentlig SSB lov til å trekke meg ut til en undersøkelse? Brukte store deler av fjoråret til å ta i mot telefoner og prate med de, og nå er jeg redd det skjer nok en gang. Her er meldingen jeg fikk i dag: Du er trukket ut til en undersøkelse fra Statistisk sentralbyrå. Les mer på Altinn. Anonymkode: b7128...c11 Brukte du over 180 dager ifjor på å svare telefoner fra SSB, så hadde jeg anmeldt de for trakassering 🤣 Anonymkode: 9da8b...965
TBL12 Skrevet mandag kl. 15:02 #4 Skrevet mandag kl. 15:02 (endret) Sitat Privatpersoner: SSBs spørreundersøkelser for personer (f.eks. levekårsundersøkelser) er frivillige, og du kan reservere deg. Unntak gjelder hvis du plukkes ut til offentlige registre/tvungne opptellinger. Bedrifter og næringsdrivende: Hvis foretaket ditt trekkes ut, er du lovpålagt å svare innen gitte frister. Dvs, som privatperson må en ikke svare. Bedrifter må svare. Endret mandag kl. 15:02 av TBL12 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:08 #5 Skrevet mandag kl. 15:08 Gå til brønnesundsregistrene og avmeld deg. Anonymkode: c64ee...474
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:13 #6 Skrevet mandag kl. 15:13 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du er trukket ut til en undersøkelse fra Statistisk sentralbyrå. Les mer på Altinn. Anonymkode: b7128...c11 Står det at det at du har plikt til å svare? Eller er du en bedrift? Anonymkode: d1c9c...a3e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå