Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ganger har egentlig SSB lov til å trekke meg ut til en undersøkelse? Brukte store deler av fjoråret til å ta i mot telefoner og prate med de, og nå er jeg redd det skjer nok en gang.

Her er meldingen jeg fikk i dag: 

Du er trukket ut til en undersøkelse fra Statistisk sentralbyrå. Les mer på Altinn.

Anonymkode: b7128...c11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min grunnlovsbeskyttede rett til privatliv veier tyngre enn tulleloven som sier man er lovpålagt å svare SSB, dessverre for dem. 

Anonymkode: 221b0...cd5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvor mange ganger har egentlig SSB lov til å trekke meg ut til en undersøkelse? Brukte store deler av fjoråret til å ta i mot telefoner og prate med de, og nå er jeg redd det skjer nok en gang.

Her er meldingen jeg fikk i dag: 

Du er trukket ut til en undersøkelse fra Statistisk sentralbyrå. Les mer på Altinn.

Brukte du over 180 dager ifjor på å svare telefoner fra SSB, så hadde jeg anmeldt de for trakassering 🤣

Anonymkode: 9da8b...965

Skrevet (endret)
Sitat

Privatpersoner: SSBs spørreundersøkelser for personer (f.eks. levekårsundersøkelser) er frivillige, og du kan reservere deg. Unntak gjelder hvis du plukkes ut til offentlige registre/tvungne opptellinger.

Bedrifter og næringsdrivende: Hvis foretaket ditt trekkes ut, er du lovpålagt å svare innen gitte frister.

Dvs, som privatperson må en ikke svare. Bedrifter må svare. 

Endret av TBL12
  • Liker 1
Skrevet

Gå til brønnesundsregistrene og avmeld deg.

Anonymkode: c64ee...474

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Står det at det at du har plikt til å svare?

Eller er du en bedrift?

Anonymkode: d1c9c...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...