AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Vurderer å bestille pakkereise med Apollo i september, men ser at det står SAS på informasjon om flyet. Tenker dere det er trygt å bestille eller bestille å droppe med tanke på alle kanselleringer hos SAS den siste tiden? Anonymkode: 15c3a...94c
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Sas charter er en annen del av sas. Så ikke der de kanselerer. Anonymkode: 118d9...a3c 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sas charter er en annen del av sas. Så ikke der de kanselerer. Anonymkode: 118d9...a3c Finnes det noe som heter SAS charter? Mange av charterselskapene tilbyr også reiser med rutefly. Det blir en pakkereise, ja, men ruteflyene er de samme som man kan bestille utenom. Så jeg tror det TS ser er helt vanlige SAS rutefly, m.a.o. de er like mye i faresonen for å bli kansellert. Anonymkode: 049cd...45a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #4 Skrevet 15. juni Reist masse med SAS. Aldri hatt problemer Anonymkode: f8f91...c3e
AnonymBruker Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Finnes det noe som heter SAS charter? Mange av charterselskapene tilbyr også reiser med rutefly. Det blir en pakkereise, ja, men ruteflyene er de samme som man kan bestille utenom. Så jeg tror det TS ser er helt vanlige SAS rutefly, m.a.o. de er like mye i faresonen for å bli kansellert. Anonymkode: 049cd...45a Ja, sas leier ut til apollo, da er der sas charter. Hvis det ikke er det så står det at du reiser mes rutefly. Reiser ofte med apollo og det er sas charter så frenst der ikke står du reiser med rutefly. Anonymkode: 118d9...a3c 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni SAS Charter -SK SAS (eller Scandinavian Airlines) er et flyselskap basert i de skandinaviske landene. SAS ble grunnlagt i 1946, og selskapet eies i dag dels av tre landenes regjeringer (21,4 % av Sverige, 15,1 % av Norge og 14,3 % av Danmark) og dels av private investorer. SAS har omfattende regulær virksomhet, men flyr også en hel del charter. Anonymkode: 118d9...a3c
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): SAS Charter -SK SAS (eller Scandinavian Airlines) er et flyselskap basert i de skandinaviske landene. SAS ble grunnlagt i 1946, og selskapet eies i dag dels av tre landenes regjeringer (21,4 % av Sverige, 15,1 % av Norge og 14,3 % av Danmark) og dels av private investorer. SAS har omfattende regulær virksomhet, men flyr også en hel del charter. Anonymkode: 118d9...a3c Jeg tror du må oppdatere din info. KLM/Air France eier mer enn 60% av Sas. Nest største eier er Danmark. Jeg tror ikke Norge eier noe. Som flere allerede har skrevet. Dette er en flygning Apollo har kjøpt av SAS, og ikke et rutefly. Anonymkode: a2daf...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni Vi ble påvirket for noen år siden da SAS streiket og vi reiste med Apollo (charterfly). Men streik er nok annerledes enn de kanselleringene som har vært nå. Fordelen med å reise charter da var jo at det var Apollo som måtte finne erstatningsfly (vi var på Samos og skulle hjem). Litt ekstra vanskelig fordi Samos har en "vanskelig" flyplass hvor ikke hvem som helst eller hva som helst kan lande og ta av. Vi fikk 4-5 dagers ekstra ferie før de fant et fly (og da fraktet de skandinaver fra flere land hjem på samme flyvning, til København, også ble det buss(!) fra København til Gardermoen.... En liten digresjon, men så lenge det er charter, så er det jo charterselskapet som må fikse... Ikke at de kan trylle, men man slipper å stå i det selv, ihvertfall. Vi reiser med rutefly i år, men bestilt via Apollo... Norwegian riktignok, men spent på hvordan det blir om det blir noen kanselleringer.... Anonymkode: d4064...ee7 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #9 Skrevet 15. juni Du kan sjekke om det er med rutefly eller SAS-charterfly. Det står alltid oppgitt, men du kan også bare se på flightnummeret, som lyser imot deg når du ser på flyinformasjonen. Er flynummeret (det etter SK) et sted mellom 7200 og 7999 er det charter. Er det etter SK noe annet er det pakkereise med rutefly. Anonymkode: 037e3...d07
AnonymBruker Skrevet 15. juni #10 Skrevet 15. juni Jeg ville uansett bare forholdt meg som normalt. Jeg skal fly SAS interkontinentalt noen dager uti juli og er ikke særlig bekymret. September hadde jeg virkelig ikke tenkt tanken på å være bekymret for engang. Blir åpenbart ingen streik som varer frem til da, og SAS var det mest punktlige selskapet i Europa i forrige rangering. Det går helt fint. Bestill i vei. Anonymkode: 037e3...d07 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #11 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville uansett bare forholdt meg som normalt. Jeg skal fly SAS interkontinentalt noen dager uti juli og er ikke særlig bekymret. September hadde jeg virkelig ikke tenkt tanken på å være bekymret for engang. Blir åpenbart ingen streik som varer frem til da, og SAS var det mest punktlige selskapet i Europa i forrige rangering. Det går helt fint. Bestill i vei. Anonymkode: 037e3...d07 Det er vel ikke streiken TS er bekymret for, men alle kanselleringene hos SAS generelt. Anonymkode: 46dda...b77 1
-venter- Skrevet 15. juni #12 Skrevet 15. juni Vi mistet flyet vårt i Oslo i høstferien i fjor grunnet lokal kansellering av sas. Veldig kjedelig!
AnonymBruker Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville uansett bare forholdt meg som normalt. Jeg skal fly SAS interkontinentalt noen dager uti juli og er ikke særlig bekymret. September hadde jeg virkelig ikke tenkt tanken på å være bekymret for engang. Blir åpenbart ingen streik som varer frem til da, og SAS var det mest punktlige selskapet i Europa i forrige rangering. Det går helt fint. Bestill i vei. Anonymkode: 037e3...d07 Det er ikke streik som har vært problemet de siste månedene, men at SAS ikke har hatt særlig lagre av drivstoff og derfor har kansellert flygninger over en lav sko for å spare penger. Anonymkode: 049cd...45a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #14 Skrevet 15. juni Jeg har hatt over 1000 flygninger med SAS de siste 15 årene og 2 kanselleringer så langt. Det er ikke noe som skjer veldig ofte. AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det noe som heter SAS charter? Mange av charterselskapene tilbyr også reiser med rutefly. Det blir en pakkereise, ja, men ruteflyene er de samme som man kan bestille utenom. Så jeg tror det TS ser er helt vanlige SAS rutefly, m.a.o. de er like mye i faresonen for å bli kansellert. Anonymkode: 049cd...45a Øh ja..? SAS har levert charter for reiseselskaper som Appollo og Ving i flere tiår. SAS produserer MYE charter, så her tror jeg det er du som er helt på jordet. Ja, enkelte reisebyråer selger også ruteflygninger, men det er en svært liten del i forhold til chartervirksomheten. AnonymBruker skrev (1 time siden): SAS Charter -SK SAS (eller Scandinavian Airlines) er et flyselskap basert i de skandinaviske landene. SAS ble grunnlagt i 1946, og selskapet eies i dag dels av tre landenes regjeringer (21,4 % av Sverige, 15,1 % av Norge og 14,3 % av Danmark) og dels av private investorer. SAS har omfattende regulær virksomhet, men flyr også en hel del charter. Anonymkode: 118d9...a3c Dette var for 10 år siden, ikke i dag. Anonymkode: 3c0fa...547
AnonymBruker Skrevet 16. juni #15 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tror du må oppdatere din info. KLM/Air France eier mer enn 60% av Sas. Nest største eier er Danmark. Jeg tror ikke Norge eier noe. Som flere allerede har skrevet. Dette er en flygning Apollo har kjøpt av SAS, og ikke et rutefly. Anonymkode: a2daf...8ad Var på sas sine sider. Så får ikke oppdatert noe. Men uansett står poenget der. Altså sas charter. Anonymkode: 118d9...a3c
AnonymBruker Skrevet 16. juni #16 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har hatt over 1000 flygninger med SAS de siste 15 årene og 2 kanselleringer så langt. Det er ikke noe som skjer veldig ofte. Øh ja..? SAS har levert charter for reiseselskaper som Appollo og Ving i flere tiår. SAS produserer MYE charter, så her tror jeg det er du som er helt på jordet. Ja, enkelte reisebyråer selger også ruteflygninger, men det er en svært liten del i forhold til chartervirksomheten. Dette var for 10 år siden, ikke i dag. Anonymkode: 3c0fa...547 Enda den opplsyningen som var på sas. Anonymkode: 118d9...a3c
AnonymBruker Skrevet 16. juni #17 Skrevet 16. juni Både SAS og Norwegian flyr charter (egne flighter der de er innled av et pakkereiseselskap). Jeg jobbet i Pick & Pack avdelingen til Gate Gourmet på OSL med pakking av traller med salgsvarer til flyene (typ drikkevarer, snacks og taxfree varer) før pandemien og husker vi pakket mye charter til begge selskapene i sommersesongen. Charterflightene hadde egen pakkeplan med litt annet innhold enn ordinære ruteflighter. Anonymkode: 6855e...59c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå