AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Har gått på antidepressiva siden 2011, har prøvd flere typer, og nå går jeg på Cipralex. Cipralex er den som har fungert best, der jeg er mest meg selv og har minst bivirkninger. Men, jeg har gått mye opp i vekt, 8 kg på «no time». Jeg har ikke økt sult, heller ikke mindre aktiv, så jeg tenker at kanskje medisinene er medvirkende i hvertfall. Lege er også enig i det. Har du klart å gå ned i vekt på disse? Eller fått annen hjelp? Jeg kunne byttet til annen ssri, men vektøkning er en liten pris å betale når de fungerer så godt ellers. tips mottas med takk Anonymkode: bf2d1...bda
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Du spiser mer uten at du legger merke til det. Noen spiser mer når de får det bedre, noen mindre noen gjør det ingen forskjell. En medisin kan øke sulten din, men du legger ikke på deg av den med ekstremt få unntak (kortison og andre medisiner som binder vann i kroppen) Anonymkode: d8662...cf4
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Jeg brukte cipralex for mange år siden. Det som skjedde med meg etter at jeg begynte på disse tablettene var at jeg ga totalt faen i alt. Det var digg. Det som ikke var så digg var at jeg også kjørte i meg alt av søple-mat og søtsaker uten at jeg egentlig var klar over det. Jeg ga jo i utgangspunktet faen og tenkte ikke på det. Husker jeg gikk ut av en bensinstasjon en gang med en baconpølse i brød i hver hånd. Dette hadde vært helt uaktuelt uten medisiner både pga mengden og fordi jeg ikke hadde tørt å gå inn der. På medisin var det ingen hindring. Gikk vel opp 25-30 kilo totalt. Da jeg slutta med cipralex klarte jeg også å gå ned i vekt, men de måtte jo «slankes» og trenes bort. Aldri mer cipralex på meg… Anonymkode: af9e1...bf1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Medisin, med mindre det er noe som binder vann i kroppen, øker ikke vekten din. Selv om det er vann så er det begrenset hvor stor økningen er. Det medisiner kan gjøre, er å øke sulten eller matlysten din. Hvis du har det bedre så kan du ubevisst ha bedre matlyst, og dermed spise litt mer enn tidligere. Hvis du har gått opp i vekt så har du spist mer enn før, det er det ingen tvil om. Hvis du ønsker å fortsette på medisinene så er det kun en ting å gjøre, og det er å kontrollere matinntaket ditt. Hvis du vil ned disse kiloene så må du spise mindre. Enkelt å si, litt verre å gjennomføre. Hvis du loggfører mat og legger deg på et lite underskudd en stund så vil du se forskjell, til tross for medisiner. Anonymkode: 4080b...f41
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå