AnonymBruker Skrevet i går, 06:59 #1 Skrevet i går, 06:59 Hei. jeg trenger alle rådene jeg kan få. Jeg er en 25 år gammel mann som har holdt ut mye drama og alkohol de siste 7 - 8 årene. Det har vært vanskelig å flytte for seg selv pga sykdom. Men jobber med det. Min far kan komme hjem full midt på natta spille veldig høy musikk sånn jeg ikke får sove, blir fort aggressiv osv… Hvis jeg tar det opp med han i edru tilstand rettferdiggjør han seg selv mye. Hjelp meg pls. Har ingen steder å gå. Høres kanskje ikke så brutalt ut. Men dette gjelder flere ganger i uka. Han hører ikke. Anonymkode: b80ca...58a 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:08 #2 Skrevet i går, 07:08 Har du annen familie du kan ta opp dette med? Som eventuelt kan snakke med din far eller kanskje tilby deg hjelp? Eventuelt kontakt Blå kors. Du kan også prøve å gå til din fastlege og forklare situasjonen og be om råd og veiledning. Anonymkode: 759d5...a20 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:08 #3 Skrevet i går, 07:08 Kan du bo hos mor? Søsken? Dette høres ut som en fæl situasjon! Det enkleste og beste for deg, er jo å bo alene.. det er desverre lettere å flytte, enn å bo i det der.. Pappaen din har problemer, og du kan ikke fikse det..! Alkoholisme er en sykdom, og han er tydeligvis ganske ego.. (mulig han har narcisistiske trekk iogmed at han vekker det med ikke ser problemet) Hva gjør du idag? Jobber du? Studerer du? Har du noe inntekt? Bor du i storby? Hva med å leie en billg billig hybel? Jeg bodde hjemme i dårlige vilkår selv, og flyttet på en liten hybel så fort jeg ble 18. Hadde akk nok til husleie og litt mat. Det var tungt og det var tøft i begynnelsen, men allikevel var det utrolig deilig med roen! Jeg gikk på vgs, og fikk stipend og en liten deltidsjobb. Det hadde ikke vært gjennomførbart om jeg hadde bodd hjemme.. Anonymkode: b3cf7...df1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:10 #4 Skrevet i går, 07:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du annen familie du kan ta opp dette med? Som eventuelt kan snakke med din far eller kanskje tilby deg hjelp? Eventuelt kontakt Blå kors. Du kan også prøve å gå til din fastlege og forklare situasjonen og be om råd og veiledning. Anonymkode: 759d5...a20 Har egt ingen akk nå Anonymkode: b80ca...58a
AnonymBruker Skrevet i går, 07:11 #5 Skrevet i går, 07:11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du bo hos mor? Søsken? Dette høres ut som en fæl situasjon! Det enkleste og beste for deg, er jo å bo alene.. det er desverre lettere å flytte, enn å bo i det der.. Pappaen din har problemer, og du kan ikke fikse det..! Alkoholisme er en sykdom, og han er tydeligvis ganske ego.. (mulig han har narcisistiske trekk iogmed at han vekker det med ikke ser problemet) Hva gjør du idag? Jobber du? Studerer du? Har du noe inntekt? Bor du i storby? Hva med å leie en billg billig hybel? Jeg bodde hjemme i dårlige vilkår selv, og flyttet på en liten hybel så fort jeg ble 18. Hadde akk nok til husleie og litt mat. Det var tungt og det var tøft i begynnelsen, men allikevel var det utrolig deilig med roen! Jeg gikk på vgs, og fikk stipend og en liten deltidsjobb. Det hadde ikke vært gjennomførbart om jeg hadde bodd hjemme.. Anonymkode: b3cf7...df1 Ikke noen familiemedlemmer er inne i bildet dessverre. Jeg er ufør nå pga sykdom. Jeg elsker faren min og han elsker meg. Men alkoholen og alt dramaet rundt det ødelegger hele familiedynamikken føler jeg Anonymkode: b80ca...58a
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #6 Skrevet i går, 07:14 Ufør er jo på en måte positivt, for da har du fast inntekt inn. Har du klart å spare noe? Om du hadde klart å flytte, så tror jeg det hadde vært bra for deg! Det trenger ikke være noe stort og flott, men en liten billig hybel hadde funket. Anonymkode: b3cf7...df1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #7 Skrevet i går, 07:14 https://www.blakors.no/fagside/alkoholisme/#h-er-du-parorende-til-en-person-med-et-alkoholproblem "Er du mellom 13 – 35 år og har vokst opp i et hjem med alkohol- eller andre rusproblemer? Du er ikke alene. Snakk med oss. Hos oss får du gratis råd, veiledning og terapi. Kontakt Blå Kors kompasset" Her kan du ta en titt. Prøv å ta kontakt der. Eventuelt også hør med NAV om de kan hjelpe deg finne egen bolig som ufør. Anonymkode: 759d5...a20 5 1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:15 #8 Skrevet i går, 07:15 Og du kan fortsatt elske pappaen din, selv om du ikke bor med han! Kanskje dere får ett bedre forhold på sikt når du settee grenser for dere. Anonymkode: b3cf7...df1 3 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:16 #9 Skrevet i går, 07:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og du kan fortsatt elske pappaen din, selv om du ikke bor med han! Kanskje dere får ett bedre forhold på sikt når du settee grenser for dere. Anonymkode: b3cf7...df1 Dette! Å få flyttet for deg selv er ikke ensbetydende med at du må kutte all kontakt. Men det er lettere å få det litt på avstand, og lettere å sette grenser for hvilken tilstand du møter faren din i Anonymkode: 759d5...a20 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:18 #10 Skrevet i går, 07:18 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ufør er jo på en måte positivt, for da har du fast inntekt inn. Har du klart å spare noe? Om du hadde klart å flytte, så tror jeg det hadde vært bra for deg! Det trenger ikke være noe stort og flott, men en liten billig hybel hadde funket. Anonymkode: b3cf7...df1 Ja dette er noe jeg jobber med for tenker det er eneste utvei atm Anonymkode: b80ca...58a
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #11 Skrevet i går, 07:22 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja dette er noe jeg jobber med for tenker det er eneste utvei atm Anonymkode: b80ca...58a Bra! Start der. Det er ingen god situasjon å være i, og det gjør selvfølgelig vondt når det er noen du er så glad i som du er i faren din. Men husk at å ta vare på deg selv og beskytte ditt eget ve og vel i denne situasjonen ikke er egoistisk. Du må det, når faren din ikke klarer ta innover seg alvoret og skadene han påfører dere begge. God klem til deg. Anonymkode: 759d5...a20 4
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #12 Skrevet i går, 07:22 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei. jeg trenger alle rådene jeg kan få. Jeg er en 25 år gammel mann som har holdt ut mye drama og alkohol de siste 7 - 8 årene. Det har vært vanskelig å flytte for seg selv pga sykdom. Men jobber med det. Min far kan komme hjem full midt på natta spille veldig høy musikk sånn jeg ikke får sove, blir fort aggressiv osv… Hvis jeg tar det opp med han i edru tilstand rettferdiggjør han seg selv mye. Hjelp meg pls. Har ingen steder å gå. Høres kanskje ikke så brutalt ut. Men dette gjelder flere ganger i uka. Han hører ikke. Anonymkode: b80ca...58a Har du noen i familien som du kan snakke med? Det beste er å flytte, alkoholikere blir ofte bare verre. Anonymkode: 95488...35e 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:23 #13 Skrevet i går, 07:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du noen i familien som du kan snakke med? Det beste er å flytte, alkoholikere blir ofte bare verre. Anonymkode: 95488...35e Har dessverre ingen. Ja tenker nok flytting er den eneste utvei Anonymkode: b80ca...58a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:25 #14 Skrevet i går, 07:25 Min far var alkoholiker, så vet hva du står i. Men det er ikke noe du eller noen andre kan gjøre, han må ønske hjelp selv og ta tak i dette. Om han rettferdiggjør drikkingen sin kan det tyde på at han ikke ser på den som et problem. Anbefaler deg å komme deg bort før dette ødelegger deg ennå mer ❤️ Anonymkode: d6abc...a0b 2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #15 Skrevet i går, 07:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min far var alkoholiker, så vet hva du står i. Men det er ikke noe du eller noen andre kan gjøre, han må ønske hjelp selv og ta tak i dette. Om han rettferdiggjør drikkingen sin kan det tyde på at han ikke ser på den som et problem. Anbefaler deg å komme deg bort før dette ødelegger deg ennå mer ❤️ Anonymkode: d6abc...a0b Real. Etter hva jeg har sett så nytter det ikke å prate folk som misbruker noe til fornuft. Siden ja når dem ikke ser problemet ser dem ingen grunn til å bli bedre. Anonymkode: b80ca...58a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:33 #16 Skrevet i går, 07:33 Hei. Jeg beklager situasjonen du sitter i. Jrg støtter at du tar kontakt med de du fikk anbefalt tidligere her , pårørende gruppe kan være viktig for deg. Dette kan ta litt tid. Men hold ut. Kontakt nav og be om hjelp til bolig. Sliter du med å organisere deg selv, kan du få koordinator /sosionom, via helse eller kommunen. Evnt søk slik hjelp i feks røde kors lokalt ol. Spør om de har slike ordninger. Det er første fase å få deg ut. Neste er at du ikke må bli sittende alene. Her kan pårørende gruppe være bra. Men hva som helst kan funke, sang gruppe ol eller om kommunen har tilbud til slike som deg. Lykke til ❤️ Anonymkode: 5db5a...840 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:47 #17 Skrevet i går, 07:47 Stakkars deg. Dette var vondt å lese. Han må innse at han har et problem. Men det høres ut som han ikke er villig til å gå i seg selv. Da er det liten sjanse for endring. Flytt, hvor som helst hvor du kan bo trygt og alene. Dette er usunt å bo i og du risikerer egen helse. Anonymkode: ed1b9...f8b 1 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. jeg trenger alle rådene jeg kan få. Jeg er en 25 år gammel mann som har holdt ut mye drama og alkohol de siste 7 - 8 årene. Det har vært vanskelig å flytte for seg selv pga sykdom. Men jobber med det. Min far kan komme hjem full midt på natta spille veldig høy musikk sånn jeg ikke får sove, blir fort aggressiv osv… Hvis jeg tar det opp med han i edru tilstand rettferdiggjør han seg selv mye. Hjelp meg pls. Har ingen steder å gå. Høres kanskje ikke så brutalt ut. Men dette gjelder flere ganger i uka. Han hører ikke. Anonymkode: b80ca...58a Du er 25år, snakk med nav å få bolig om du ikke klarer det selv. På tide å flytte og ta vare på deg selv og din egen helse! En alkoholiker må innse at de har ett problem før de kan gjøre noe med det,desverre er det de færreste som klarer! Håper du har noen andre å bo hos om du ikke klarer å finne en egen plass Anonymkode: 81bf9...85e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #19 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har dessverre ingen. Ja tenker nok flytting er den eneste utvei Anonymkode: b80ca...58a Det er på tide at du tenker på deg selv og flytter. Snakk med fastlegen din om du trenger veiledning for å flytte. Snakk med nav. Snakk med alle instanser. Anonymkode: 66946...526 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #20 Skrevet 20 timer siden Du er 25 år og bør absolutt tenke på å flytte ut. Hvis du har sykdom bør du snakke med lege og Nav om hvilke rettigheter du har. Anonymkode: 55de6...a72 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå