AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Hei! Jeg sa opp jobben min i Stavanger for ett år siden for å flytte til hjembygda (200 km unna), var høygravid og gikk ut i permisjon etter det. Når er permisjonen over og jeg ønsker å søke dagpenger til jeg finner en jobb her. Lurer på om jeg blir ilagt 18 uker sanksjonsperiode? Har forstått det som at flytting ikke regnes som god grunn? Selv om samboeren min har jobb her i hjembygda og det hadde vært unaturlig å ikke bo sammen som familie? Men så har jeg også hørt om folketrygdloven § 4-10 hvor det står at NAV bare kan ilegge sanksjonsperiode for forhold som ikke ligger lenger tilbake enn seks måneder. Hva betyr dette for meg? Hadde vært greit å være litt mentalt forberedt, og NAV kan seeeelvsagt ikke svare meg før jeg får svar på søknaden om flere uker. Setter veldig stor pris på svar 🥰 Anonymkode: 4573e...191
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Hvis det er over ett år siden du sluttet i jobben vurderer ikke nav engang sanksjon. Det er bare de seks første månedene etter at du sluttet at en eventuell sanksjon kan vurderes når du søker om dagpenger. Hva du har gjort eller levd av siden du sluttet er helt irrelevant. De bryr seg kun om tiden. Anonymkode: 97951...605 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå