AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Hei hei, Katten min fikk påvist TR på tannrens på tirsdag, og måtte i den forbindelse trekke 3 tenner. Jeg var innom hos akuttveterinær igår fordi jeg synes at det lukter surt fra munnen hennes, i tillegg til at jeg var bekymret for stingene. Hun driver også og slikker en del rundt munnen. Hun trakk en større tann oppe og to små nede. Veterinæren så bare ett sting oppe, dog tildekket av mat og noe hvitt belegg. De nede fikk hun ikke til å se fordi katten min strammer munnen så fælt. Hun sa at om de nederste stingene er borte, så går det fint da sårene er så små. Jeg fikk med meg Stomodine da hun mente det ikke var nødvendig med betennelsesdempende. Jeg fikk til å sjekke den øverste tannen hennes idag, og da er stinget borte. Det er ikke noe stort hull så vidt jeg ser, men heller et hvitt belegg (sårheling??). Jeg vet ikke. Formen hennes er god og hun spiser våtformousse som normalt. Er dette noe jeg bør være bekymret for? Jeg er litt smålig irritert da jeg mener hun burde gått på betennelsesdempende, og lukten kan kjennes fra god avstand - i tillegg svei jeg litt penger for dette grunnet helg 😅 Samtidig vil man jo stole på veterinæren?? Hun går med krage og kommer ikke til såret, og holder seg stort sett stakkarslig i ro med denne på. Hun får metacam hver morgen, og veterinær mente dette var nok. Jeg har forøvrig en annen katt med TR, men han måtte sy stingene på nytt etter 3 dager, og hans munn luktet også ille - da fikk han betennelsesdempende med en gang. Noen som har erfaring eller videre råd her? Anonymkode: 870ad...5a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå