Gå til innhold

Msn og epost!


Gjest Coolaid

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Vi er to som bruker samme maskin. Vi begge bruker msn messenger.

Jeg har epost konto på maskinen outlook og min epost er registert som adresse for msn.

Hun har en yahoo adresse som er registret for mns.

Likevell når hun skal sende epost via msn funksjonen får hun opp min adresse/ og kan bruke outlokk i stedet for hennes egen yahoo adresse.

Hvordan kan hun bruke epost funksjonen hos msn og sende fra sin egen adresse.

Vi begge logger oss på med hvert vårt brukernavn og kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Coolaid :)

Ser denne har stått en stund, så kanskje problemet ditt er løst...

Du skriver "Vi begge logger oss på med hvert vårt brukernavn og kode" - mener du da at dere begge har egen brukerkonto på Windows, eller at dere logger på eposten med hvert deres brukernavn og passord?

Jeg ville sjekket på følgende måte:

Sørg for at hun er pålogget maskinen. Logg av MSN dersom denne logger på automatisk.

I vinduet for MSN Messenger ska du nå se feltene "E-postadresse:" (hvitt felt med en "pil ned" til høyre for feltet, og et "Passord"-felt under e-postadressen.

Sjekk at e-postadressen er den riktige, og hvis den er det, ta bort de grønne hakene foran "Husk passordet mitt" og "Logg meg på automatisk" og forsøk påny.

Du sier du bruker Outlook. Dersom kontoinformasjonen i Outlook er riktig satt opp, skal det ikke være mulig å få opp en annen brukers epost-konto.

Derimot har jeg sett at det har skjedd hvis man bruker Outlook Express, som både sikkerhetsmessig og funksjonelt er mye dårligere enn Outlook.

Jeg har dessverre ingen erfaring med Windows XP Home Edition, så jeg kan ikke svare godt dersom du har det.

Synes du dette ble vanskelig, kan det kanskje hjelpe meg å svare bedre hvis du svarer på følgende spørsmål:

1. Bruker du Windows XP Professional eller Home Edition?

2. Bruker du Microsoft Office Outlook 97, 2000 eller 2003, eller er det Outlook Express?

3. Har du logget på MSN Messenger mens hun har vært pålogget maskinen? (altså på hennes brukerprofil?)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...