Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvordan begrunner du det? Greit nok at det finnes eksempler på korrupte leger. Men det er rimelig drøyt å anklage hele legestanden for å være korrupte og faglig inkompetente, slik du nødvendigvis gjør ved å hevde dette.

Sier seg selv. Innbakt i disse tallene (700 000) er blant annet bortimot sekssifrede tall både på sykmeldte og folk under attføring. Tallene er altså ikke en statisk masse, og det er rimelig drøyt å anklage noen for å anklage legestanden for korrupsjon og faglig inkompetanse, slik du gjør her.

Men du ber henne sikkert pent om unnskyldning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sier seg selv. Innbakt i disse tallene (700 000) er blant annet bortimot sekssifrede tall både på sykmeldte og folk under attføring.

Vel, de sykemeldte og folk under attføring har faktisk legeerklæring. :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet
Vel, de sykemeldte og folk under attføring har faktisk legeerklæring. :roll:

Ja, og..? Nå er det du som insinuerer. Ble fakta vanskelige? Mener du at legene har skrevet ut gale sykmeldinger og at aetats vedtak etter folketrygdlovens § 11-6 er fattet på bakgrunn av korrupsjon og inkompetanse?

:ler:

Gjest Gjesta
Skrevet
Skrulling!

Ja, det er du. Det ville vært betydelig enklere og mindre pinlig for deg at du bare trakk tilbake det hatske utfallet mot Christiane og unnskyldte mangelen din på ganske elementær faktakunnskap.

Skrevet
Her er høyres nye forslag: http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/5631559.html

Hvorfor tror dere 70 åringene er så late? Hva skal til for å motivere dem til å komme seg i jobb og ikke snylte på skattebetalerne?  :frustrert: Og så så mange det er av dem. Fysj hvilken umoral det har blitt i landet. Ta fra dem trygda. Det hjelper nok!

Når du har problemer som 45 åring å få noe ny jobb, så skjønnerjeg ikke vilke bedrifter som skal ta inn 70 åringer? leter i artikkelen du henviser til,men ser ikke noe nevnt om de på 70 år.

70 åtinger i dag, så har mange av de jobbet faktisk i 45 år. Du vil aldri greie det.

Skrevet
Ja, det er du. Det ville vært betydelig enklere og mindre pinlig for deg at du bare trakk tilbake det hatske utfallet mot Christiane og unnskyldte mangelen din på ganske elementær faktakunnskap.

Hallooo - nå er du i overkant optimistisk - det er vanskelig å få en lam mann til å løpe maraton. :ler:
Skrevet
Det stod de 700 000 trygdede. Det er pensjonistene som utgjør hovedtyngden av disse så da regner jeg med det er dem han snakker om ellers burde han ha valgt et helt annet tall. Få dem i jobb.  :frustrert:

Du får din penson som ufør eller aldersp. Du blir omtalt som pensjonsbruker enten du er 20 eller 100

Gjest Gjest_lina_*
Skrevet
A Barna burde kunne bidra med noe! Synge litt for ensomme gamle damer og slikt. De burde gjøre litt nytte for pengene de mottar. Det er nok der problemet ligger barna i dag blir for bortskjemt!

:ler:

ja vi burde spørre godeste høyre om vi ikke burde gå tilbake til hvordan det var før i tiden, veldig før i tiden, når barn jobbet 12 timer pr dag på fabrikkene. Skole kan de få i lunsjpausen på fabrikken! (ikke lønnet lunsj.. selvsagt)

og de som er alvorlig psykisk psyke, vel kan vi ikke åpne opp de gamle anstaltene? Mentale sykehus koster da nok, om ikke de psykisk psyke skal jobbe for oppholdet!

:ironi:

Men fra spøk til alvor.

Det finnes HELT klart mennesker som er trygdede av en grunn, nå tar jeg ikke med pensjonister her, ettersom det sier seg selv ;)

Det finnes mennesker som absolutt aldri i verden kan jobbe. Jeg kjenner flere, jeg har en mor som er såpass syk at hun ikke engang klarer å lage mat selv, vaske seg selv osv og må ha konstant hjelp til små og store ting i hverdagen. Hva slags jobb skulle hun hatt? Når andre er i jobb for å gi henne en normal hverdag?

Samtidig er min onkel alvorlig hjerneskadet etter en ulykke og bor på insitusjon, men han jobber hver dag med å hugge ved.

Jeg er absolutt for at mennesker skal ha MULIGHETEN til å komme seg ut i jobb, tilrettelagt osv. Men om det ikke finnes noen jobb, om det virkelig ikke er noe de kan gjøre, så er det jo faktisk fullstendig umulig at de skal jobbe.

Videre, så tror jeg de fleste mennesker ønsker å ha en jobb, tror det er svært få som faktisk syns det er stas å gå rundt på trygd uten å gjøre sitt.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
:overrasket:  Jøss, jeg trodde aldri du med dine politiske meninger er sosialklient. Er du sikker på at du ikke har misforstått ett og annet?

Jeg har allerede påpekt at mine politiske meninger ikke passer inn i de båsene du har til rådighet... Og nei, jeg er ikke sosialklient, men jeg har vært det ett par ganger.

Skrevet

Noen av disse 700 000 det snakkes om kan helt sikkert gå ut i jobb...og enda viktigere: Noen VIL sikkert ut i jobb...!

Saken er å tilpasse jobben slik at personen som nå er uføretrygdet kan klare det... For noen er det 100% eller ingenting!

Skrevet

Jeg kan bare ikke fatte og begripe at noen her inne faktisk tror at det å bli uføretrygdet er noe man kan velge!??

For å få ufør må man faktisk være SYK. Etter sykemelding, rehabilitering; hvor man må gå gjennom utallige behandlingsformer og trening etc etc (som man betaler for selv). Så attføring med et kursopplegg og en behandlingsmåte sånn at man føler seg kriminell!! Fordi hos Aetat er man plutselig regnet som frisk! Detertter ut å søke jobb/praksisplass for å prøve å se hva man kan klare. Her er det i alle fall ikke noe spørsmål om å velge en jobb man kan trives i! Selv om man er like syk som før attføring. Det ene stedet etter det andre, tilslutt er man så nedkjørt og utslitt av å ikke greie noe og få vondt av alt og føle seg mindre verdt fordi man ikke 'deltar i samfunnet og bidrar med noe' (som Aetat sier så fint..) 4 forskjellige saksbehandlere. Meldekort. Kostinsonsprøyter og paralgin forte for å greie å gå på jobb, og utenom de timene man prøver å jobbe så blir man liggende på sofaen og gråte av smerte uten å klare å lage mat til barna sine eller noe annet. Tilslutt greier man ikke å møte opp mer i det hele tatt og da får man et hyggelig brev om at man mister attføringspengene, og må søke hjelp hos trygdekontoret. Så er det søking og intervjuer og skjemaer osv. igjen. Og nok et nytt menneske som du må forklare alt om deg selv til.

Ville dere hatt det sånn?

Nei Her i Norge må man nesten være død for å få uføretrygd. Selv er jeg helt nedkjørt etter å ha blitt mistenkt som snylter i 4 år. :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...