Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #1 Skrevet 23. april 2006 Det er vel over to måneder siden jeg sluttet helt å amme nå, og jeg har fortsatt melk. Har liksom lekket litt hele tiden, det drypper (særlig fra venstre pupp) når det blir litt pres på puppene. Som når jeg ligger eller hvis jeg holder noe litt hardt inn mot overkroppen. De siste dagene har jeg lekket ekstra synes jeg. Hva søren skla jeg gjøre for å få stoppet det? MÅ jeg få stoppet det medisinsk? Trodde melkeproduksjonen skulle opphøre av seg selv ganske fort etter at man sluttet å amme.
Gjest Emera Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 Det kan nok variere hvor lenge man har melk etter ammeslutt. Jeg kunne klemme ut noen dråper helt fram til datteren min var to og et halvt. Dessverre husker jeg ikke helt når det sluttet å lekke. Men det tok en stund, i hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #3 Skrevet 23. april 2006 Sønnen min fyller snart 3 år og jeg kan fremdeles klemme ut litt melk. Sluttet å ammme da han var 4 mnd gammel.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 Jeg sluttet å amme for 17 år siden og kan fortsatt klemme ut melk. Det har ikke bekymret meg, for jeg har hørt at en som EN gang har ammet, med stor sannsynlighet kan amme (være amme som i gamle dager) helt til hun kommer i overgangsalderen i alle fall. Men det er mulig at jeg er hormonforstyrret... Jeg har vært singel og ingen har stimulert brystene mine, men likevel har jeg ikke blitt kvitt melkedråpen. Jeg lekker ikke og det er sjelden jeg sjekker om det ennå er melk. Jeg skal spørre legen min neste gang. Hvis det er en hormonforstyrrelse, så finnes det kanskje en medisin men jeg liker ikke ta ett kunstig hormon, for å stoppe et annet, så lenge det bare er snakk om dette... Det er litt pinlig overfor par jeg har vært sammen med, men jeg er visst født slik laget, og hvis en mann synes det er vemmelig så klarer jeg meg uten han.
Aeriana Skrevet 23. april 2006 #5 Skrevet 23. april 2006 Jeg kan også klemme ut en enkel dråpe (hvis jeg klemmer hardt), og det er 4 år siden jeg ammet. Ei venninne kan også gjøre det, og det er 19 år siden hun ammet. Tror det er normalt jeg Bekymrer meg iallfall ikke over det, og det er jo ikke sånn at det kommer ut av seg selv eller noe. Må jo skvise ganske hardt da.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2006 #6 Skrevet 27. april 2006 Men jeg trenger ofte ikke presse engang...
pondusa Skrevet 27. april 2006 #7 Skrevet 27. april 2006 Jeg sluttet å amme da lillemor var 1.5 år. Ca et halvt år tok det før melken mer eller mindre forsvant.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå