Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler du at leiligheten er din når du bor der? At det er hjemmet ditt?

Jeg gjør det og ei venninne syntes det er rart at jeg føler det når jeg ikke eier den 

Anonymkode: c678f...dde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leier ikke nå, men da jeg leide varierte det. Jeg leide over lang tid et hus og det følte jeg som hjem. Bodde der i mange mange år og trivdes skikkelig godt :) Savner enda det huset.

Leiligheten jeg leide etterpå følte jeg ikke som hjem. Følte mer jeg bodde "på nåde" av husvertene, de så nok helst at leietagerne var minst mulig hjemme, og de fulgte med på alt mulig. Var litt som å bo på hybel igjen.

Trivsel = hjem for meg :) Det er nok slik det er.

Anonymkode: 44244...50a

• Liker 1
Skrevet

Som eier av hus kan jeg si: bodde i et hus i 6 år følte det aldri var mitt hjem, nå har jeg bodd i dette huset i 4 år og har følt det som hjem fra dag 1. 

Det første huset var nyere og moderne, så tror ikke det spiller noe rolle om hva man kaller hjem.

Selv om man eier, leier, har nytt, gammelt, på landet eller i byen, hjemmet er der man føler seg tryg og glad 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gjør det og ei venninne syntes det er rart at jeg føler det når jeg ikke eier den 

Ja, det gjør jeg. Trives godt og har hyggelige utleiere. Jeg ser de ikke så ofte da, for boligen er kjøpt som et rent utleie-objekt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har leid to korte perioder i livet og jeg hadde aldri følt meg hjemme i noe leid. Jeg må bo i eget for at det skal være hjemme. Driver utleie selv i dag men aldri på min egen hjemmetomt da det hadde ødelagt for hjemmefølelsen det også. Trenger virkrlig at mitt er mitt.

Anonymkode: 6ba5b...89a

Skrevet

Leier leilighet i blokk. Ja. 

Leide sokkelleilighet. Nei. 

Anonymkode: b34af...346

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, min leide leilighet er min. Har huseierne over meg. 

Anonymkode: 27e25...ae1

Skrevet

Det har variert. Den siste plassen jeg leide var uten tvil mitt hjem. Det var veldig fritt der. Jeg fikk male veggene i fargene jeg ønsket og henge opp det jeg ville. Jeg trivdes veldig godt. Leiligheten før det var kun en oppbevaringsplass med huseiere som var veldig strenge og fulgte med på alt jeg gjorde gjennom vinduet til leiligheten. Veldig ubehagelig og ingen hjemmefølelse der. 

Anonymkode: 3bd81...bc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Leier leilighet i blokk. Ja. 

Leide sokkelleilighet. Nei. 

Anonymkode: b34af...346

Enig. Leide en sokkelleilighet i mange år. Der følte jeg ikke at det var mitt hjem sånn 100%. Nå leier jeg leilighet i en blokk og føler det anderledes 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg leier ikke nå, men da jeg gjorde det så vil jeg si, både og, og det kommer veldig an på utleieren, om det var noen sære regler eller ikke. 

Anonymkode: c1e6b...e5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...