Gå til innhold

Jenteligaen

Gjest Gjest for øyeblikket

Fremhevede innlegg

Gjest Dallandra
Skrevet

Jeg skulle ut på søndagssopptur men minstemann er syk. Dårlig gjort for jeg gleda meg sånn. Kanskje jeg skal smugspise litt og drikke te jeg også, for nå sover syke barnet og jeg er "hjemme alene".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Staakkars syke barnet... Kos deg med te du! :)

Missa forresten avisgutten idag, han kom så tidlig.. Jaja, godt med morgenkaffe uansett! :)

Skrevet

God bedring til minstemann Dallandra!

Avisgutten? Det var det som manglet! Hm- hvor i svarte har det blitt av den avisgutten egentlig? Nå tror jeg det er flere uker siden han var her sist. :frustrert:

Skrevet

Det er jo såå deilig å få vg el dagbladet på døra på søndagene, men han kommer ofte så tidlig... :sjenert:

Skrevet

Jeg gikk en to timer lang skogstur sammen med ei venninne i går, så idag skal jeg late meg...

Jeg er gravidt-trøtt :sjarmor: Så tenkte å legge meg på soffan og slappe av snart..

*setter frem nybakte muffins*

Skrevet

Det fortjener du Iss!

Sykkeltur ja.. Da jeg kom til garasjen fant jeg sykkelen nedstövet og med et punktert dekk. Jeg tenkte; hvorfor gjöre i dag hva man kan utsette til i morgen; satte sykkelen pent fra meg og gikk meg en tur i stedet.

Haaper dere har en herlig söndag jenter! Paa sofane eller i skogen eller hvor dere naa befinner dere!

Skrevet

:klem: Høres ut som om alle koser seg enten på sofean eller ute i det nydelige høst været! Jeg elsker at det er slik som nå!! Jeg har vært ute i hele dager. Jeg soper grus ned i sprekkene i steinene.. Viktig jobb det også. Det blir såå fint her hos oss altså. Ellers så har jeg malt siste strøket på noen lister på garasjen. Jeg skulle egenlig ha pusset vinuder i dag. Men ettersom jeg HATER det, så må det vente til en annen dag det.

God bedring til det syke barnet Dallandra, dere andre får kose dere masse!

Skrevet

I dag har jeg bare ligget på sofan. Men i sta fikk jeg nå stekt kotelettene vi skal ha til middag og laget eplegrøt. Har ikke spist det på minst 20 år, og det minner meg så om mormor. Vi fikk alltid det til dessert når vi var der.

Skrevet
I dag har jeg bare ligget på sofan. Men i sta fikk jeg nå stekt kotelettene vi skal ha til middag og laget eplegrøt. Har ikke spist det på minst 20 år, og det minner meg så om mormor. Vi fikk alltid det til dessert når vi var der.

Åh, det er det lenge siden jeg har spist også! Det er såå godt! Minner meg om bestemoren min også!.. Tror jeg må ringe å be meg selv på middag der i morgen jeg! Da blir hun glad :)

Kos dere med middag Annie. Her blir det hjemmelaget pizza i dag.. Vi er forstastt ute i sola! :)

Skrevet

Gikk søndagstur på høstutstillinga i dag :) Det var som det pleier -et par ting jeg kunne tenkt meg å ha på veggen, en del stilig og mye sært og merkelig... ;)

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å være i Oslo nå. Bare tusle rundt og se på mennesker, nyte solen og bare kose meg.. Er der hele neste helg jeg da.. Men da er det jobb hele helga.

Skrevet

Nå er jeg tilbake fra en lang sykkeltur i skogen. Phu-nå er jeg fryktelig sliten. :ler:

I dag skal vi ha sodd til middag. Ettersom jeg er oprinnelig trønderpie synes jeg det er på sin plass.

Men jeg har aldri laget det selv, og ikke skal jeg det i dag heller. :sjenert: Fant en stor bøtte :overrasket: med ferdig sodd i fryseren på Rema, og den duger sikkert. :ler: Vi får se hva de kresne gutta i familien sier.

Trenger bare koke poteter og gulrøtter. :tommelsmil:

Annie: Trøst deg med at været plutselig ble grått og trist her også!

Gjest Dallandra
Skrevet

Eplegrøt?? Det tror jeg er ukjent for meg, enda jeg har både mormor og bestemor... Oppskrift anyone? Alt med epler er jo godt!!!

Idag ønsker jeg meg en øde øy.

Skrevet

Så flink du er loffen!! Jeg skal også sykle en lang tur etterpå! :)

Sikker på at bestemor har oppskrift på en nydelig eplegrøt Dallandra! Skal høre med henne jeg. Det er såå godt :)

Skrevet

Eplegrøt

3/4 kg epler

4 dl vann

ca 1/2 dl farin

(1 hel kanel)

2 ss potetmel

----------------------------

Skrell eplene og skjær dem i biter. Kok frukten mr med vann, farin og evt en hel kanel. Rør ut potetmelet i et par spiseskjeer med kaldt vann. Tilsett jevningen i en fin stråle under omrøring. Grøten skal så bare få et oppkok.

Hell den i bolle og strø over litt sukker.

Server grøten avkjølet eller kald med melk.

Skrevet

Oi, dette hørtes veldig godt ut. Har aldri smakt eplegrøt jeg.

Må visst prøve denne også.

Også jeg som ikke har bakt paien enda engang. :overrasket:

Skrevet

Trønder altså loffen? Da er vi to ;)

Sodd er jo kjempegodt, og hjemme har vi alltid brukt bøtte fra butikken. Men det er ikke alle som er like gode selvfølgelig.

Jeg har tatt helgevasken idag, og oljet stuebordet, også var jeg på spinning. Deilig dag egentlig :)

Skrevet

Yess! Sodden var kjempegod! :tommel:

Syklet i dag du også jo! Selv om du ikke kom deg av flekken. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...