Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #2401 Skrevet 26. juli 2006 Klart jeg er her:) Har vært på hytta noen dager, men ettersom vi er midt i garasje bygging så er jeg hjemme igjen nå. Ikke at jeg bidrar til så mye annet enn å holde samboeren og svigerfar med is og drikke da. Men det er vel viktig det også..
7v8 Skrevet 26. juli 2006 #2402 Skrevet 26. juli 2006 7v8: Så du at Amadea var klar til å hjelpe oss med diverse eller?? Sånt er nesten skummelt å si til solhungrige jenter fra kalde nord ← Veldig skummelt!
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #2403 Skrevet 26. juli 2006 Veldig skummelt! ← Jaaaaaa, det er det........ :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #2404 Skrevet 26. juli 2006 Klart jeg er her:) Har vært på hytta noen dager, men ettersom vi er midt i garasje bygging så er jeg hjemme igjen nå. Ikke at jeg bidrar til så mye annet enn å holde samboeren og svigerfar med is og drikke da. Men det er vel viktig det også.. ← Klart det er viktig det og!!
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #2405 Skrevet 26. juli 2006 Men helt ærlig så er jeg kjempe lei av bygging, maling og planlegging. Er egentlig litt trist fordi vi "må" bruke ferien her hjemme. Første ferien vi ikke har hatt en tur. Men det blir vel bra til slutt.. Regner med å være ferdig med alt nå i sommer, så da skal vi ta en tur i september. Tror det blir Frankrike. Det blir vel koz:)
Annie Skrevet 26. juli 2006 #2406 Skrevet 26. juli 2006 Fortalte jeg forresten hva jeg gjorde på den store bakedagen min på søndag, da jeg bl.a. bakte Ingers rugbrød? Jeg GLEMTE å ha i rug!!!! Fatter ikke hvordan det går an. Så da ble det Ingers rugbrød, garantert uten rug, istedenfor. Har ikke smakt på det enda, men det fungerer sikkert fint som grovbrød!! ← Er ikke bare du som baker og glemme hovedingrediensen Dallandra. Jeg har som skrevet tidligere bakt ostekake i dag. Og jeg glemte OSTEN!!! Har forresten funnet ut til dere som baker ostekake. Dropp melisen i ostefyllet. Det er mye friskere uten! I kveld har vi hatt besøk av først svigers, og så et vennepar. Kjempekoselig! I morra skal sambo på et møte på jobben, så reiser vi til Oslo for å kjøpe 16:9 TV brukt, og så skal vi svi av noen tusen på IKEA!!! Jeg digger IKEA, og selvom jeg ikke har planer om å handle så mye, så VET jeg av erfaring at kortet til sambo (selvfølgelig ) kommer til å gå varmt.
Annie Skrevet 26. juli 2006 #2407 Skrevet 26. juli 2006 Men helt ærlig så er jeg kjempe lei av bygging, maling og planlegging. Er egentlig litt trist fordi vi "må" bruke ferien her hjemme. Første ferien vi ikke har hatt en tur. Men det blir vel bra til slutt.. Regner med å være ferdig med alt nå i sommer, så da skal vi ta en tur i september. Tror det blir Frankrike. Det blir vel koz:) ← Vet ALT om å være lei bygging! Vi begynte i fjor, på et 5-6 års prosjekt, og det er støv, spon, malingsruller, lakk, maling og rot overalt. I tillegg ANER jeg ikke hvor jeg skal gjøre av ting som må flyttes midlertidig, til det permanente er ferdig. Men som du sier, det blir vel bra til slutt........
Gjest Dallandra Skrevet 27. juli 2006 #2408 Skrevet 27. juli 2006 Er ikke bare du som baker og glemme hovedingrediensen Dallandra. Jeg har som skrevet tidligere bakt ostekake i dag. Og jeg glemte OSTEN!!! ← bra jeg ikke er alene!!
tobo Skrevet 27. juli 2006 #2409 Skrevet 27. juli 2006 Kommet hjem fra ferie og ikke rukket lese gjennom alt. Må bare få svar fort. Er dansken ute av bildet eller venter vi??
Daria Skrevet 27. juli 2006 #2411 Skrevet 27. juli 2006 Siden vi utveksler bakehistorier... Jeg skulle ha innflyttingsfest for noen leiligheter siden, og tenkte jeg skulle være effektiv og bake to kaker samtidig -hadde jo flere bakeboller... Det gikk jo som det måtte -jeg gikk litt i surr i oppskriftene og glemte å ha melk i sjokoladekake, med det resultat at i stedet for saftig sjokoladekake, ble det sjokoladekjeks Men jeg satte det frem likevel, og flere av gjestene kommenterte de uvanlige kjeksene og syntes de var gode Men jeg klarer jo ikke holde kjeft, så jeg innrømmet til slutt at de egentlig var en tabbe
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #2412 Skrevet 27. juli 2006 Vi venter på august ← ååå så søt du er! :-D Dere er så herlige jenter, det hjelper faktisk masse at jeg ikke venter alene Det er ikke bare meg, det er VI tobo: Velkommen hjem fra ferie! håper du har kost deg MASSE! Fortell gjerne Til dere som pusser opp, jeg skjønner veldig godt at dere er lei men det er nå en fantastisk følelse når man endelig er ferdig - hold ut! dere er stadig et skritt nærmere ferdigstillelse Annie: Ja, hvem elsker ikke Ikea typisk det, man mener man bare skal ha noen fåå ting, så kommer man til kassa og så blir det plutselig en pen liten sum ut av det Må faktisk ta meg en tur selv snart. Morsomme bakehistorier på dere vi har nok alle hatt noen episoder der man ufrivillig har avviket fra oppskriftene noe, men så lenge det funker så!
Daria Skrevet 27. juli 2006 #2413 Skrevet 27. juli 2006 Er litt misunnelig på dere som pusser opp jeg da... Bor i et slitent hus jeg godt kunne gjort mye med, men i og med at jeg bare leier (og ikke har planer om å bli mer enn maks to år til, får jeg bare leve med det. Men jeg skjønner at det er mye styr mens det står på
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #2414 Skrevet 27. juli 2006 Hvis du trenger et lite avbrekk, så er du velkommen hit. Her skal du få masser erfaring til det er din tur Jeg setter meg snart ned i protest. Vil heller spise is resten av ferien jeg nå. -Eller høre noe nytt om Dansken! Det hadde ikke vært å forakte!! Kjenner faktisk på meg at det skjer noe på den fronten snart jeg nå. Åhh, spennende! :icon_razz:
Daria Skrevet 27. juli 2006 #2415 Skrevet 27. juli 2006 Spørs om det hadde vært så mye hjelp i meg...
Gjest -eline- Skrevet 27. juli 2006 #2417 Skrevet 27. juli 2006 Forresten; det jeg så av arbeidet ditt var så bra!! Du er utrolig flink, ble kjempe imponert :-D ← Takk -eline-: har dere satt igang med leiligheten eller? Det er myye arbeid når man skal ta så og si alt, men det er da og veldig fint å kunne få alt som man vil ha det Jeg mener jeg selv har en veldig god ide ang hvordan jeg ville hatt det, men den dagen jeg skal realisere det kommer det til å koste penger.... ← Setter i gang til helga. Drar til Oslo i morgen, kvelden skal tilbringes på Clapton-konsert, men det kan ikke bli for sent siden vi har nok å gjøre de neste dagene Satt og skrev ned hva vi må gjøre i hvert rom...Ble en laaaang liste, satte opp en litt løs plan på når ting må gjøres, det bør gå bra å bli ferdig i løpet av 4 uker (dvs ferdig nok, listverk, vinduskarmer og dørblad kan man male mens man bor der )... Nå er vi heldige og har svigerfam'en som skal hjelpe til, slik at det bør gå greit... Blir ikke heeelt slik vi helst vil ha det, siden det er 99% sikkert at vi kommer til å flytte til en annen leilighet i løpet av det neste året (lang historie) så har vi valgt litt enklere løsninger... ingen riving av bærevegger og slikt Men jeg tror vi skal få det fint uansett, gleder meg supermasse til vi er ferdig! Kjæresten søkte på ny jobb i går så nå krysser jeg fingre som bare det! ...den neste leiligheta vil derimot bli akkurat slik vi vil ha det, med rett kjøkkeninnredning, riving av diverse vegger, bygge ut badet, legging av lekker parkett +++ Det kommer til å koste mye penger gitt Håper dere har det fint, håper jeg får nett i leiligheta om ikke altfor lenge, fram til da så blir jeg nok ikke her så mye (men det er jeg jo egentlig ikek nå heller... det er varmt og fint vær og masse annet man heller skal gjøre ) Ha en fin torsdag jenter!
Gjest gjest 0 Skrevet 27. juli 2006 #2418 Skrevet 27. juli 2006 Jøss Annie 5-6 års prosjekt Det hørtes voldsomt ut!! Jeg håper at resten av jenteligaen nyter sommeren fullt ut, for jeg har en stygg anelse om at det snart er slutt på finværet
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #2419 Skrevet 27. juli 2006 Hvis du trenger et lite avbrekk, så er du velkommen hit. Her skal du få masser erfaring til det er din tur Jeg setter meg snart ned i protest. Vil heller spise is resten av ferien jeg nå. -Eller høre noe nytt om Dansken! Det hadde ikke vært å forakte!! Kjenner faktisk på meg at det skjer noe på den fronten snart jeg nå. Åhh, spennende! :icon_razz: ← setter deg snart ned i protest ja, høres ut som meg det Jeg er veeldig der om dagen at jeg griper etter halmstrå kjenner jeg, så når du skriver at du tror det kommer til å skje noe snart - så øyner jeg håp Føler vel bare at jeg har vært tålmodig en god stund nå, og gjerne vil vite det ene eller andre nå, så jeg ikke venter forgjeves Det er mye god hjelp i godt selskap. ← Du har så rett! -eline-: Lykke til med oppussing ihvertfall, det blir sikkert veldig bra - fordi om dere ikke får det akkurat som dere drømmer om, det kommer neste gang! :-D Det er mye annet å ta seg til nå i sommer med dette nydelige været ja, spørs om vi ikke alle sammen trekker enda mer inn hit når kulda kommer igjen (føles som å banne i kirka å nevne kulde nå men) Og da er vi over på det neste: Jeg håper at resten av jenteligaen nyter sommeren fullt ut, for jeg har en stygg anelse om at det snart er slutt på finværet ← Jepp, den samme følelsen har jeg Det er litt touch and go nå, om vi skal ha en herlig varm august måned og, er vi avhengig av at dette været her holder seg føler jeg. Blir det kaldt og drittvær nå, da kommer ikke det gode varme været tilbake for i år er jeg redd. Spørs om det ikke blir enda mer mas på Amadea da, ikke sant 7v8??
7v8 Skrevet 27. juli 2006 #2420 Skrevet 27. juli 2006 Blir det kaldt og drittvær nå, da kommer ikke det gode varme været tilbake for i år er jeg redd. Det tror ikke jeg heller. Dessverre! Spørs om det ikke blir enda mer mas på Amadea da, ikke sant 7v8?? ← Jo, kan ikke noe annet da Selv om det nok bare blir med tanken, skulle vel gjort det for flere år siden hvis det skulle blitt noe av, er det utrolig fristende. Jeg rett og slett elsker sommer og sol! :smile: Hadde jeg fortsatt studert hadde det nok vært større sjanse for å gjennomføre det. Blir mye mer pes når man må søke permisjon fra jobben (men..fikk fast jobb nå i vår ,så muligheten er jo der...hmmm ). Men Sjarmtroll..vi kan jo alltids dra på besøk til Amadea, langtidsbesøk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå