Gå til innhold

Jenteligaen

Gjest Gjest for øyeblikket

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Ja jeg burde strengt tatt det, men jeg synes litt synd på henne og har ikke lyst til å såre henne mer. Vel, vi får se. Antagelig gir jeg henne beskjed om at jeg ikke ønsker mer kontakt hvis hun kontakter meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vampyra: :klem: Håper det ordner seg! Virker som du har hatt en veldig ålreit ferie i hvert fall. Og ingenting er vel bedre enn det.

Annie: Din datters 5. sykkel?! Oi. Jeg har hatt tre (fire med trehjulssykkelen) til sammen i mitt liv. :ler:

Huff. Jeg jobbet til midnatt i går, og sto og ventet på trikken på en holdeplass som ligger rett ved tre-fire utesteder. Ettersom klokka var over tolv og lørdag var det utrolig mye (fulle) folk ute. Sånn ca hver tredje kvinne jeg ser går i kort-kort miniskjørt og høye hæler. Greit nok. Det er varmt - og mange liker å pynte seg når de går ut.

MEN: Ved siden av meg på holdeplassen sitter to gutter/menn med mobiltelefon og tar snikbilder av jenter med korte skjørt. Liksom.. Ganske avslørende bilder óg. :overrasket::overrasket:

Tror jeg skal tenke meg om neste gang jeg føler for å gå lettkledd og er ute, for jeg vil ikke havne på fremmede menns mobiltelefoner eller andre steder.

Ja. ja. Jeg har en hel søndag å slå i hjel. Har ingen planer og "alle" er på ferie for tiden. Og sola glitrer med sitt fravær :frustrert:

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har lagt merke til de pinetrange og korte skjørtene jentene bruker selv. De oser jo sex! Hvis det er det eneste de er ute etter så er det vel greit, men hvis de ikke ønsker å bli med hvem som helst hjem burde de kanskje vurdere skjørtelengden litt til?

Jeg sitter også og sturer over det grå været, og jeg har heller ingen gode ideer over hva jeg skal foreta meg i dag... :forvirret:

Gjest Dallandra
Skrevet

Dere får komme hjem til meg og spise boller!! Jeg var så fast bestemt på å være fru husmor i dag, så jeg har bakt og bakt til tross for det nyydelige været VI har. Men snart skal jeg tusle ut i finværet samtidig som jeg krysser fingrene for at ettermiddagens bursdagskaffe skal foregå i friluft. Håpe håpe.

*sender cyberboller til alle sammen*

Gjest Gjesta
Skrevet

Først og fremst: jeg ble kjempe glad når jeg ser at flere av dere er logget på og leser her inne samtidig med meg - endelig føler jeg meg ikke heeelt ensom her inne liksom :ler:

I går var det et FANTASTISK vær, det var så varmt at det nesten vibrerte i luften. Jeg simpelthen bare elsker sånt varmt vær...til og med når man er helt slått ut av varmen når man ligger ute og svetten bare siler, det er noe med å kjenne at kroppen er helt doven. Som om man bare ikke KAN stresse - man skal bare kjenne hvordan varmen er i hele kroppen. Love it :)

Vet det er blitt mye værsnakk på meg i det siste, men det er bare så fint å han en skikkelig norsk sommer.

Om bare noen uker er det kaldt igjen og jeg må vente maaaaaange måneder før jeg virkelig trives i dette dumme landet værmessig :tristbla: fryser så innmari resten av året, og så er alt så mye mer "tungvint".

I dag er det overskyet og ikke så varmt, og jeg som hadde store planer om badestrand hele dagen :sur:

Vampyra:

Så godt at du stakk innom igjen da!! :klem:

Trist å høre at du sliter nå, at det er ting som ikke er som de skal..

Skjønner deg veldig godt når det kommer til det å måtte sette grenser for mennesker rundt en.

Det er noe som kalles energivampyrer, og slike mennesker skal man bare ikke ha i livet sitt. Men samtidig er det bare veldig vanskelig, siden dette ofte er mennesker som er en nære - og dermed vanskelig å ta et oppgjør med.

Det er ikke rettferdig at du skal slite nå, på grunnlag av andres issues!

Men siden "skaden" alt er skjedd - må du bare konsentrere deg om DEG nå, og kutte ut de som ikke er bra for deg.

Jeg kan veeeldig identifisere meg med at du ikke vil såre henne..jeg er også slik, veldig samvittighetsfull og vil ikke såre NOEN.

Men, til slutt må man faktisk bare gjøre det man må - vi "snille piker" må jobbe med det, bli flinkere til å sette grenser.

Husk - det er i motbakke det går oppover søta!

Håper du vil stikke innom til oss så ofte du bare kan :klem:

Svart katt:

Du får være her inne med meg/oss i dag da, om du ikke finner noe bedre å ta deg til :ler:

Det blir en innedag for meg og i dag, får tusle med litt av hvert siden været ikke er bra (har jeg allerede nevnt at jeg er pissed på været i dag?? :ler: )

Jeg har istedet kost meg med å ta en laaaang dusj, med hårkur, skrubbing og hele pakka. Etterpå tok jeg meg lang tid til å sminke meg, ta på yndlingsparfymen som er perfekt for en sånn overskyet sommerdag, noen kule klær ++

Ja, jeg er veldig jentete av meg :ler: men noe skal man da trøste seg med ;)

Gutter som ta bilder av jenter i skjørt ja..dritsekker.

Snakk om manglende respekt :frustrert:

Når det er sagt, så er jeg litt trassig slik sett. Jeg mener virkelig at om jeg vil gå med det eller det ute - så skal jeg få gjøre det. Det betyr IKKE at jeg skal behandles annerledes eller med mindre respekt. Det er bare ikke riktig at menn automatisk skal lage spillereglene om noen går sånn eller sånn kledd.

Men ja, det er jo bare slik jeg vet det. Men det er ikke riktig.

Menn kan jo liksom gå som de vil uansett - mens vi jenter må tilpasse oss.

Nå går IKKE jeg i slutty klær selv :ler: overhodet. Men det er bare noe med det at jeg forventer at alle blir respektert uansett hvordan de ser ut.

Og at det i så fall skal være oppførselen til mennesker som skal avgjøre andres reaksjoner, ikke klærne. (Nå snakker jeg selvfølgelig ikke om de ekstreme tilfellene! men bare "helt vanlige" ute-klær.

Irriterer meg at jeg ikke har fått satcboksen min enda, eller har noen episoder av The O.C for eksempel, dette ville vært en perfekt dag for å se på noe sånt :)

Håper dere er innom og henger litt her med meg i dag søte jentene mine :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet
Dere får komme hjem til meg og spise boller!! Jeg var så fast bestemt på å være fru husmor i dag, så jeg har bakt og bakt til tross for det nyydelige været VI har. Men snart skal jeg tusle ut i finværet samtidig som jeg krysser fingrene for at ettermiddagens bursdagskaffe skal foregå i friluft. Håpe håpe.

*sender cyberboller til alle sammen*

Hei Dallandra! :klem:

Nå fikk jeg vanvittig lyst på boller!!!!!!!!!!!!!!! :ler:

Det beste jeg vet er god gjærbakst, mye bedre en kaker.

Heldiggrisen :tunge:

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Forøvrig satt jeg og tenkte på Dansken. (BOMBE! :ler: )

Men det gikk opp for meg, at jeg virkelig er under nåde at HAN tar kontakt neste gang :forvirret: (om det blir noe)

Det handler ikke om at jeg er stolt eller trassig, jeg er mer den som puffer ting i gang jeg - så den andre skal få det "lettere" i prosessen om dere skjønner.

Men det er bare virkelig hans tur nå, jeg sendte jo et svar på den siste mailen han sendte, og det er vel rimelig klart hva JEG ønsker/føler :sjenert: så jeg KAN bare ikke gjør noe mer nå.

:sur:

Det er uvant og det føler som om det er fullstendig ute av mine hender nå - at jeg virkelig bare må vente..og hører jeg ikke noe, da er det ikke mer å gjøre :overrasket:

Når jeg da i tillegg ikke føler jeg har oversikten over dette nå og ikke vet helt når i august han flytter/om det er endringer i planene eller hva - er det noe frustrerende :sur::tristbla:

Endret av sjarmtroll
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg er vel egentlig ganske enig med deg sjarmtroll. Vi burde kunne kle oss slik vi vil uten å måtte tåle trakassering osv. Men nå er det likevel sånn, så da velger jeg heller å passe litt på hva jeg har på meg dersom jeg ikke ønsker å bli sett på som fritt vilt. Men det burde absolutt ikke vært nødvendig!

Du satte igang hodet mitt nå også. kanskje jeg skal ta meg en lang dusj med ansiktsmaske, peeling, og hårkur? Det er lenge siden sist, og på ferien dusjet jeg bare hver 3 dag, så dere kan vel tenke dere hvordan jeg har stinket i ferien :ler:

Etterpå må jeg rense en kasse jordbær som vi kjøpte i går. Men vi ble lurt da, eller vi lurte oss selv. Vi hadde nemlig ikke sett en eneste jordbærselger på de 55 milene vi hadde kjørt og kastet oss over det første tilbudet vi fant.... 25 kr kurven.... Skikkelig lurt :roll: Det var masse dårlige bær, og da vi kom hjem så vi massevis av boder som solgte bærene helt ned til 6.90 i hel kasse :overrasket:

:klaske:

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg er vel egentlig ganske enig med deg sjarmtroll. Vi burde kunne kle oss slik vi vil uten å måtte tåle trakassering osv. Men nå er det likevel sånn, så da velger jeg heller å passe litt på hva jeg har på meg dersom jeg ikke ønsker å bli sett på som fritt vilt. Men det burde absolutt ikke vært nødvendig!

Du satte igang hodet mitt nå også. kanskje jeg skal ta meg en lang dusj med ansiktsmaske, peeling, og hårkur? Det er lenge siden sist, og på ferien dusjet jeg bare hver 3 dag, så dere kan vel tenke dere hvordan jeg har stinket i ferien :ler:

Etterpå må jeg rense en kasse jordbær som vi kjøpte i går. Men vi ble lurt da, eller vi lurte oss selv. Vi hadde nemlig ikke sett en eneste jordbærselger på de 55 milene vi hadde kjørt og kastet oss over det første tilbudet vi fant.... 25 kr kurven.... Skikkelig lurt :roll:  Det var masse dårlige bær, og da vi kom hjem så vi massevis av boder som solgte bærene helt ned til 6.90 i hel kasse :overrasket:

:klaske:

Jepp! Gå på badet, lås døren og nyyyyyyyt din egen "spa" stund :-D

Det er jo så utrolig godt der og da og ikke minst etterpå.

Nå fikk jeg lyst på norske jordbær og! :ler:

Norske jordbær og nystekte boller.......nam!

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg ser deg, jeg ser deg Anniemor!!

Hva skjer a? ;)

(endret grunnet skriveleif)

Endret av sjarmtroll
Gjest gjest 0
Skrevet

Ja men mange av de jordbærene vi kjøpte var ikke gode :forvirret:

Men jeg får se hva jeg står igjen med når jeg har renset dem. Jeg skal fryse en del så vi kan kose oss med smoothies fremover :sikle:

Gjest Gjesta
Skrevet

Når jeg tenker jordbær i moset form nå, ser jeg bare for meg Strawberry daqueri (?) som jeg drakk aaalt for mye av tidligere i sommer :ler:

Jordbærgrøt med alkohol liksom.

Men ja - norske jordbær er nydelig og burde brukes på mange ulike måter. Jeg syns selv det er digg å tine frosset hjemmelagd syltetøy om vinteren :)

Gjest Dallandra
Skrevet

Hehe, de bollene ble ikke så supre da, mine søte små var litt forstyrrende akkurat da bollene skulle ut av ovnen, så de ble litt brune. Men vi delte dem i to og putta jordbærsyltetøy på, og det ble så bra så. Skikkelig sunn lunch. Fatter ikke hvordan alle disse perfekte mødrene gjør det! Jaja. Vi har da hjemmebakt speltbrød til resten av uka om ikke annet. OBSOBS, tro ikke at dette er sånn det er hjemme hos oss til daglig!!!

Åh, sjarmtroll, jeg blir aldeles misunnelig på deg. Tenk å disponere hele dagen selv, uten andre å ta hensyn til eller passe på eller ting som må gjøres. Jeg kan nesten ikke huske... Ikke sånn å forstå at jeg ikke er fornøyd med tilværelsen, men åh!!! Gi meg en weekend hjemme alene!!!

Gjest gjest 0
Skrevet

Ang speltbrød:

Mamma hadde sett på tv at de ikke anbefalte speltbrød fordi de kunne fremkalle glutenallergi av en eller annen grunn...

Gjest Dallandra
Skrevet

Med den hyppigheten vi har speltbrød i huset så tror jeg ikke det er noen fare... ;)

Gjest gjest 0
Skrevet
Med den hyppigheten vi har speltbrød i huset så tror jeg ikke det er noen fare... ;)

:ler:

Nå er alle jordbærene renset og jeg planlegger et minispa i dusjen. Det er litt tiltak å passe på kroppen sin synes jeg.. :sjenert: Slitsomt å skrubbe og styre liksom, men den har helt sikkert godt av det! Det kjipe er at sambo er hjemme så jeg kan ikke sette på musikk og fly rundt i leiligheten som jeg vil. (eller jeg kan jo det, men det blir litt rart å løpe rundt naken med ansiktsmaske i ansiktet osv :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet
:ler:

Nå er alle jordbærene renset og jeg planlegger et minispa i dusjen. Det er litt tiltak å passe på kroppen sin synes jeg.. :sjenert:  Slitsomt å skrubbe og styre liksom, men den har helt sikkert godt av det! Det kjipe er at sambo er hjemme så jeg kan ikke sette på musikk og fly rundt i leiligheten som jeg vil. (eller jeg kan jo det, men det blir litt rart å løpe rundt naken med ansiktsmaske i ansiktet osv :ler:

Neeeeeei da! det er da ikke rart - tenk bare hvor gøy det eventuelt kan bli :sjarmor::ler:

Skrevet

Ang. de mobilguttene i går, så er det de jeg ble :frustrert: på, ikke kortskjørtjentene. Jeg mener også at kvinner (og menn) skal kunne kle seg i hva som helst, uten å måtte tenke over hvilke farer man eventuelt kan møte iført det ene eller det andre. Det er ikke s å ofte man kan gå med skjørt midt på natten i Norge, så det unner jeg vel egentlig alle. Men det er tydeligvis lurt å ta en del forholdsregler i forbindelse med kombinasjon av klesdrakt, alkohol og fotokameraer..

Boller hørtes utrolig godt ut, Dallandra. Spesielt med syltetøy. Nam.

Og Dansken får bare seile sin egen sjø til han tar til vettet og tar kontakt med deg igjen, Sjarmtroll. Det vil si, vi skal jo ha motet oppe ennå, han er jo sikkert på ferie og slikt. I mellomtiden kan du jo kikke uforstyrret på deilige (?) kristiansandere. Kunne godt tenkt meg en tur til Sørlandet om ikke så lenge. Har familie rett utenfor Kr.sand, men det er så langt å dra fra Oslo ned dit kun for en helg, og jeg jobber jo alle hverdagene fremover.

Og enda mer klaging: En eller annen nabo i en av de andre blokkene her pusser opp - selv om det er søndag. Med et eller annet ugjenkjennelig verktøy som går konstant. Lyden er litt som et tannlegeborr, bare mye høyere.

Og jeg har selv ligget en times tid i badekaret nå. Herlig. Tok med CD-spilleren inn og hørte på en lydbok. Så løp inn på badene og kos dere. Det er jo tross alt søndag bare én dag i uken. ;)

Gjest gjest 0
Skrevet

Nå er kroppen skrubbet og vasket og jeg er klar for en runde body lotion :)

Etterpå skal jeg få fransk manikyr på tåneglene av søsteren min så det blir kronen på verket :ler:

Ha en strålende søndagskveld jenter!

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...