Gå til innhold

Kontonummer på åpen vielse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte litt på en invitasjon jeg fikk til en åpen vielse, et Facebook-arrangement. 

Der står det «Hvis du ønsker å gi en gave, er dette ønskelistene våre:» 

etterfulgt av to lenker og et kontonummer. Er dette vanlig?  Kan forstå det hadde stått i invitasjonen til bryllupet, men på åpen vielse? 

Selv skal jeg gifte meg neste år og det ville ikke falt meg inn å lage et arrangement for å invitere folk til å se meg gå ned kirkegulvet, uten at de får så mye som en kaffe i gjengjeld - og attpåtil legge opp til at folk skal (kunne) gi gave. 

Men mulig jeg er sær🤣

Anonymkode: 0ba48...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

etterfulgt av to lenker og et kontonummer. Er dette vanlig?

Jeg tror ikke det er vanlig, men det burde absolutt ha blitt det!

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg reagerte litt på en invitasjon jeg fikk til en åpen vielse, et Facebook-arrangement. 

etterfulgt av to lenker og et kontonummer. Er dette vanlig?  Kan forstå det hadde stått i invitasjonen til bryllupet, men på åpen vielse? 

Selv skal jeg gifte meg neste år og det ville ikke falt meg inn å lage et arrangement for å invitere folk til å se meg gå ned kirkegulvet, uten at de får så mye som en kaffe i gjengjeld - og attpåtil legge opp til at folk skal (kunne) gi gave. 

Men mulig jeg er sær🤣

Anonymkode: 0ba48...5f9

Personlig hadde jeg ikke gjort det, men det kan vel ikke være så mye å reagere på? Det er jo bare å la være å gi noe?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har gjort det, da det ble direkte etterspurt om denne informasjonen kunne være tilgjengelig, men forventer selvsagt ikke at man må ha med gave bare for vielsen. 

Har også sett flere andre som legger infoen slik. Tror det er noe som begynner bli mer normalt.

Har opplevd at eldre familie-medlemer gir gave uten å være invitert i bryllup da de syntes det er hyggelig. 

Anonymkode: 4be5a...3e3

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare å la være å gi hvis man ikke vil? De har vel sannsynligvis tenkt at mange vil spørre? 

Skrevet

Ja, det er vanlig! Mange gir en gave uten å være bedt i bryllupsfesten, men det er ikke forventet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanlig. Mye bedre med kontonummer enn at mange ender opp med å kjøpe det samme. Plutselig står brudeparet der med 10 kjøkkenmaskiner. Ofte når de ber direkte om penger, så er det for å bruke på bryllupsreisen.

Anonymkode: ba527...eb4

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ser ikke problemet. En vielse er uansett åpen for alle, særlig når det er i kirka. Man gifter seg ofte på bruden sitt hjemsted. Ofte har man slekt og bekjente der som ikke er invitert på festen, men som likevel vil se på vielsen. Klart de vil være interesserte i å gi gave.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...