Gå til innhold

Erfaring med turer til India?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenkte på en liten rundreise... Agra, Delhi, Jaipur... muligens et par steder til. 

Anonymkode: 0a34e...9b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært én tur i New Delhi og Agra (for å besøke Taj Mahal), og én tur til Shimla og Chandigarh. Vi hadde lokal, privat guide. Synes begge stedene var vel verdt å besøke, men for meg er India et litt stressende sted. Mange mennesker, mye lyder og inntrykk, man må passe godt på verdisaker, og den ekstreme fattigdommen er grusom.

Anonymkode: 2fae0...bf0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye voldtekt i india😬

Anonymkode: 0965a...ddb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig hvor du drar hvis du er kvinne. Har du med din mann må du fremdeles være forsiktig. 

Velg spisesteder med omhu. Ikke spis mat fra gateselgere, det kan være direkte farlig. 

Mye lyder, mye folk, dårlig luft, dårlige lukter. 

Anonymkode: 4c2dc...e84

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har vært der flere ganger fordi han har familie i India. Tross for gode kontakter har han sagt at han aldri kommer til å ta med meg dit. Det er ekstremt mye folk og relativt skittent. Det er veldig få som reiser til India uten å bli matforgiftet og vanlig sterk mat der kan være ekstremt sterkt for noen nordmenn fordi man finner ikke den styrken her. Forrige gang han var der kom han tilbake 10 kg lettere og han har vant til maten fra han er liten. Det er også mye kriminalitet og fattigdom og mye scamming. Hvis du allikevel ønsker å dra så planlegg godt på forhånd og få dere en sjåfør som kan være med dere på hele turen som dere vet du kan stole på. Det finnes egne rom for sjåfører på hotell i India så det fungerer godt. En sjåfør vet hvilke områder som er trygge for dere og ikke. India er også en fantastisk fint land med rik kultur og eldgammel arv. Hvis jeg var dere hadde jeg heller dratt til Sri Lanka. Mye kultur der også, men et lettere land og feriere i. 

Anonymkode: e6453...879

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i India i 2019. Reiste da på en gruppereise med G-adventures. Vil anbefale å reise med en guide/sjoffør som andre har nevnt. G-adventures har flere forskjellige reiser å velge mellom også. Jeg var alene i New Delhi i en dag før jeg møtte gruppen min, og det var ikke en super hyggelig opplevelse alene som hvit dame. Jeg må si jeg har et ambvivalent forhold til India. Ja, det er skittent, mange og innpåslitne folk og generelt sett litt skummelt til tider. Samtidig er det et vibrant land, med mange hyggelige mennesker, spennende mat og krydder, veldig pene og interessante severdigheter og en stemning som er noe helt annet enn det man er vant med. Jeg ble jo selvfølgelig syk mens jeg var der, men det hører vel litt med? Jaipur var definitivt favorittplassen min av de stedene jeg var innom. Jeg vil anbefale dere å ta turen, men husk å ta med et åpent sinn og en god dose sunn fornuft 😊

Anonymkode: 2d7e6...37e

AnonymBruker
Skrevet

Reis med sjåfør/guide overalt. 

Har vært i Delhi, Agra og Mumbai og dro ikke noe sted alene. Ble hentet/kjørt til/fra flyplassene, og til/fra hotel for alle guidede turer. Booket hotell som var store slik at jeg hadde ting å gjøre mellom turene, og som hadde flere restauranter/cafeer. 

Anonymkode: fb739...686

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...