Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #1 Skrevet 22. april 2006 En jeg kjenner har fått gule stafylokokker i et operasjonssår. Noen som kan noe om dette, og kan fortelle litt rundt hva som kan/vil skje? Er det alvorlig?
Gjest Bellatrix Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Jeg har hatt det og det måtte behandles med antibiotika.
Sniglå Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 Er ikke de også veldig vanskelige å ta knekken på? At en må ha en ganske solid antibiotikakur, for å si det sånn?
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #4 Skrevet 22. april 2006 Gule stafylokokker er en vanlig bakterie, som veldig mange er bærere av som en del av den vanlige bakteriefloraen uten at vi blir smittet eller syke. Derimot kan bakterien føre til infeksjon hvis den kommer i kontakt med sår o.l. Da behandles infeksjonen med antibiotika.
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #6 Skrevet 22. april 2006 Jeg hadde det i hjertet, var litt heftig det ja.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #7 Skrevet 23. april 2006 Hvordan dårlig og hvordan heftig? Hva kan skje?
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #8 Skrevet 23. april 2006 Jeg var døden nær og ble hasteoperert. Men fikk antibiotika intravenøst i nærmere to måneder da. Byttet klaff og gjorde en by pass. Var operert der fra før av og det kom infeksjon i en mekanisk hjerteklaff. Men det verste er at jeg måtte ligge så lenge på sykehus, ble jo halvgal av de veggene til slutt
Tusenfryd Skrevet 23. april 2006 #9 Skrevet 23. april 2006 Det er det som er den såkalte sykehusbakterien. Det kan være alvorlig. Det viktigste er å få ut pusset, dvs hvis det har samlet seg opp, må det fjernes. Å tappe ut størknet verk kan være en påkjenning, siden bedøvelse ikke funker på betente områder... jeg har hatt det og det var seriøst det verste jeg har gjort noen gang. Fikk antibiotika etterpå, og ble bra, men har aldri vært så syk før.
Gjest Little me Skrevet 24. april 2006 #10 Skrevet 24. april 2006 Gule stafylokokker er en vanlig bakterie, som veldig mange er bærere av som en del av den vanlige bakteriefloraen uten at vi blir smittet eller syke. Derimot kan bakterien føre til infeksjon hvis den kommer i kontakt med sår o.l. Da behandles infeksjonen med antibiotika. ← Flink sykepleier!!!
Gjest Virvel Skrevet 24. april 2006 #12 Skrevet 24. april 2006 Ja, fordi den er en hyppig årsak til sykehusinfeksjoner - altså infeksjoner man pådrar seg mens man er innlagt. Som en over her er inne på finnes den i normalfloraen på huden, og er dermed vanlig i sårinfeksjoner.
Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2006 #13 Skrevet 24. april 2006 Ja, fordi den er en hyppig årsak til sykehusinfeksjoner - altså infeksjoner man pådrar seg mens man er innlagt. Som en over her er inne på finnes den i normalfloraen på huden, og er dermed vanlig i sårinfeksjoner. ← Hm... Derforhjertekirurgen min mente den hadd vært i hjertet fra forrige operasjon da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå