Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2006 #21 Skrevet 27. april 2006 Jo da. Middagen består stort sett av enten kjøtt,kylling eller fisk. Alt fra wok til gryteretter i grunnen.
Gjest camillo Skrevet 27. april 2006 #22 Skrevet 27. april 2006 Der får du vel i deg endel kalorier? Du kan jo også spise det samme du gjør til middag, til et av de andre hovedmåltidene, bare mindre.
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2006 #23 Skrevet 27. april 2006 I dag spiste jeg blandt annet salat til lunsj *flink * Hva er anbefalt inntak når det kommer til kcal egentlig?
Gjest -eline- Skrevet 28. april 2006 #24 Skrevet 28. april 2006 Du kan selv regne ut kaloriforbruket ditt ved hjelp av denne formelen (er den de bruker hos bla. GR)... (vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet. Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid). Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for energiforbruk FØR trening. Skal man ned i vekt så bør man ligge rundt 500 kcal UNDER totalinntak. Det vil da si at dersom man trener så kan man også spise mer... Generelt sett så anbefales det ikke å ligge under et matinntak på 1800 kcal. En ernæringsfysiolog jeg har snakket endel med mener at så mye mat bør alle spise, inkl de som slanker seg. Har man da et lavere energiforbruk uten trening så bør man trene mer i stedenfor å spise mindre! ...de som har et lavere energiforbruk er gjerne ganske normalvektig og de vektproblemer de har relaterer seg gjerne mer til å stramme opp enn å slanke seg uansett... Ikke stress med at du spiser for lite, du spiser jo ordentlige måltider flere ganger om dagen og pasta/ris til middag tilfører endel kalorier og du veier det helt sikkert ikke opp før du spiser (?!), så du får sikkert i deg endel der. Husk at dersom det brukes olje til å steke i etc så inneholder denne endel kalorier, og synes du fremdeles du får for lite kcal så spis en neve nøtter. Sunt fett og mye kalorier i lite
Gjest Gjesta Skrevet 28. april 2006 #25 Skrevet 28. april 2006 du veier det helt sikkert ikke opp før du spiser (?!), Nei,nei.Jeg fant ut ca antallet jeg spiser gjennom nettsiden til GR. Jeg ble så nysgjerrig da du trodde jeg ikke spiste mer enn 1200-1300 kalorier om dagen, og det stemte jo. Hovedsaken er jo at jeg spiser sunt,jeg spiser nok og kroppen får tydeligvis det den trenger og det er vel i grunnen hovedsaken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå