Gå til innhold

æ, ø, å - tastene


Amadea

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man kan "programmere" æ, ø, å - tastene inne på utenlandsk tastatur?

Blir helt gal av aa klippe og lime jeg (derfor blir det ae, ö og aa...)

Blir veldig takknemmlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant dette, kanskje det kan hjelpe deg :)

Tastatur

Skrevet av dipa 12. februar 2006, klokken 01.36

Jeg har lært hvordan jeg skal stille tastaturet inn slik at jeg kan skrive æø og å. Plutselig må jeg huske hvordan bokstavene og tegnene står i forhold til hverandre på norsk. Dette blir vanskelig. For eksempel kan en smiley bli følgende dersom jeg ser på tasturet som er engelsk, men innstilt til norsk: Ø=

Det tar seg uansett best ut dersom jeg bruker skikkelige norske bokstaver når jeg skriver her inne, så jeg får lære meg raske omstillinger på det også.

Her er oppskriften jeg fikk av en venn, takker for det:

 

Skriver æøå ved å legge til Norsk under "Regional and Language options" i "klassisk kontrol panel", velger "Languages" og så "Details" (skal få opp "Text Services and Input Languages". Der la jeg inn "Norsk (Bokmal)".

Da kan jeg switche mellom Norsk/Amerikansk tastatur layout og derved få Norsk/Engelsk tastatur...

http://www.vgb.no/6417/perma/32174/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk til alle tre gjester!!! Naa ble jeg kjempeglad, tre svar!!

Maa bare le litt for da jeg prövde dette:

Alt + &#197

Saa fikk jeg dette:

Og da jeg prövde dette:

ctrl+alt+l

saa fik jeg fotnote.

Hiihi :ler::ler::ler:

Men 1000 takk for raad uansett, regner med at det har noe med hvordan tastaturet er stilt inn. Har ikke faatt prövd det siste raadet enda, det ser lovende ut, maa bare finne CD-romen som den ber meg om, rotehue!!! :sur::sur:

Stor klem til tre gode hjelpere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...