AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Jeg hadde ett høyt forbrukslån som gikk til inkasso. Og det blir større og større hver måned. Jeg betaler 4500 kr i måneden på det, men 4000 kr er renter. Så jeg blir ikke ferdig så lenge jeg lever. Jeg er 55 år nå. Og ja jeg vet at det er min feil Jeg har lyst å spørre kreditor om de kan fryse renter og kanskje slette litt omkostninger, så jeg kan bli ferdig med det en dag. Har sendt en mail angående det, men fikk nei Hvordan går frem? Er det mulig at de går med på det eller kan jeg bare glemme det? Anonymkode: 6e11b...1d4
aksase Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Det kan være vanskelig å få de med på det så lenge de ser at du betaler. De tjener jo nesten 50 000 kroner i året på å ha deg som kunde, så de vil nok gjerne beholde deg så lenge som mulig. Om du slutter å betale og de ser at det er en risiko for at du ikke er en lønnsom kunde lenger, vil de nok være mer interessert i en avtale som gjør at de får noe tilbake. Aller først bør du nok ringe dem i stedet for e-post, for det kan gi en annen dialog og kanskje litt mer velvilje. Om det fortsatt ikke går, har du kanskje større sjanser til å få ned kostnadene og rentene ved å få refinansiert lånet. Fortrinnsvis med sikkerhet i noe du eier, hvis du eier noe fast eiendom.
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #3 Skrevet 34 minutter siden Klarer du å øke innbetalingen noe? Om du betaler 4000 i renter, bør jo de resterende 500 gå til avdrag? Ellers er det inkassoselskapet du må kontakte, kreditor har i utgangspunktet overlatt en annen til å drive inn fordringen. Anonymkode: 097f1...413
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå