AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Hei dere Jeg har i lang tid følt meg dårlig, trøtt, sliten, liten energi, selv om jeg sover mine timer så er jeg ikke uthvilt. Har vært hos lege og tatt blodprøver, og ser nå på furst at b12 ligger på 113. Har aldri hatt det så lavt. I fjor i mai var den på 146, ellers er den som regel på 400-500. Synes den har falt drastisk. Selvfølgelig venter jeg på svar fra legen min men tenkte bare sånn typ info om jeg innbiller meg at den er lav. Noen innblikk? Anonymkode: 1c55b...7ff
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei dere Jeg har i lang tid følt meg dårlig, trøtt, sliten, liten energi, selv om jeg sover mine timer så er jeg ikke uthvilt. Har vært hos lege og tatt blodprøver, og ser nå på furst at b12 ligger på 113. Har aldri hatt det så lavt. I fjor i mai var den på 146, ellers er den som regel på 400-500. Synes den har falt drastisk. Selvfølgelig venter jeg på svar fra legen min men tenkte bare sånn typ info om jeg innbiller meg at den er lav. Noen innblikk? Anonymkode: 1c55b...7ff Furst har endra måle metode. Nå bruker de aktiv b12, der er referansene helt annerledes og 146 er vel det beste man kan få. Anonymkode: cb555...7af
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden jeg har 58 aktiv i b12 legen sa jeg skulle bli kontaktet om det var noe unormalt i blodprøvene mine- men hun har ikke gjrot det- så da regner jeg med det er normalt da? Anonymkode: f87d3...b0a
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden Aktivt b12 må du lese om. Du har mer enn nok ser det ut til. Anonymkode: cd29b...141
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Jeg blir ikke alminnelig trøtt sliten jeg blir helt "arm" Anonymkode: ba2b3...390
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden https://pernicious-anaemia-society.org/pernicious-anaemia/how-does-vitamin-b12-deficiency-get-diagnosed/ Veldig viktig å lese (og til å gi til legen din!!) https://pernicious-anaemia-society.org/blog/only-one-chance/ Anonymkode: 0a725...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg har 58 aktiv i b12 legen sa jeg skulle bli kontaktet om det var noe unormalt i blodprøvene mine- men hun har ikke gjrot det- så da regner jeg med det er normalt da? Anonymkode: f87d3...b0a For aktiv b12 er nedre grense 60. 58 er nok litt lavt og tilsvarer vel sikkert sånn rundt 200 fra de s-b12 tallene? Vanlige leger syns vel det er ok, men det er betrakta som lavt Anonymkode: cb555...7af 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå