Gå til innhold

Hvordan få stemmen tilbake?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Så har jeg klart det IGJEN. Hostet stemmen nesten helt bort slik at det er veldig anstrengende å snakke. Jeg vet at jeg skal forsøke å holde kjeft mest mulig, og ikke hviske, men utover det er jeg blank.

For ordens skyld: Det er snakk om en vanlig forkjølelse, om enn av det sterkere slaget. Jeg har hatt feber, men er nå feberfri.

Så: Noen gode kjerringråd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Thalassa
Skrevet

hva med sitron? litt sitron i urtete f.eks? sitron skal være bra bakterie dreper og hjelper kanskje litt på? Lykke til :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Sprit er nok litt i heftigste laget for meg, hvis det da ikke er snakk om konjakk eller whisky.

Jeg får lage meg masse grønn te med sitron i, og fortsette med å holde kjeft.

:)

Skrevet

jajajaja konjakk eller whiskey går jo kjempebra! drikk det da! skynd deg, polet stenger om 3 timer!!!!

ur tete??!?!?!

Gjest Gjesta
Skrevet
jajajaja konjakk eller whiskey går jo kjempebra! drikk det da! skynd deg, polet stenger om 3 timer!!!!

ur tete??!?!?!

Jeg har et velfylt barskap :sjarmor: Men den biten får kanskje vente til i kveld? :ler:

Gjest GreenSky
Skrevet

Ja, lag te av fersk ingefær. Drikk mye av det.

Gjest Gjesta
Skrevet
Ja, lag te av fersk ingefær. Drikk mye av det.

Hvordan gjør jeg det?

Gjest GreenSky
Skrevet (endret)

Enkelt, du kjøper en fersk ingefær, fjerner skallet, hakk ingefærien i biter, legg bitene i et kaffefilter ( jo mere ingefær jo bedre) Legger kaffefilter og ingefær i en kopp, og hell på kokende vann. Vent 10 min. Litt spesiell smak, smaker en blanding av sitron og pepper, men det smaker ikke vondt. Kan ev søtes.

edit: skriveleif :)

Endret av GreenSky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...