Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på tur i Finnmark, og har kryssa grensa flere ganger og handlet matvarer. Ser det er grense på 3000 kr/10 kg pr 24 timer, har kjøpt noe mat som jeg tenker å ta med hjem og har alle varene fra tidligere turer i bilen. Hvordan blir det med varene fra tidligere turer? Kan jeg kjøpe opp til kvota hver gang om jeg kan fremvise kvittering som viser det er kjøpt tidligere? Ser også at tollstasjonen er stengt i morgen, er det likevel lov å frakte varer innafor kvota over grensa?

Anonymkode: 9c991...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kvote er kvote, uavhengig av når varene er kjøpt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er på tur i Finnmark, og har kryssa grensa flere ganger og handlet matvarer. Ser det er grense på 3000 kr/10 kg pr 24 timer, har kjøpt noe mat som jeg tenker å ta med hjem og har alle varene fra tidligere turer i bilen. Hvordan blir det med varene fra tidligere turer? Kan jeg kjøpe opp til kvota hver gang om jeg kan fremvise kvittering som viser det er kjøpt tidligere? Ser også at tollstasjonen er stengt i morgen, er det likevel lov å frakte varer innafor kvota over grensa?

Anonymkode: 9c991...943

Hvis det hadde vært så enkelt, kunne man jo bare tatt vare på en gammel kvittering, kjøpt tilsvarende varer på nytt og hevdet at det er de nye varene kvitteringen gjelder for.

Anonymkode: e81f1...63c

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...