Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I tråden Andre kongehus kan vi idag lese et veldig godt eksempel på en uvane som har fått spre seg i enkelte rampelystråder de siste månedene. Det man ser er at enkelte brukere, istedet for å bruke rapporteringsfunksjonen og/eller Ros&ris, velger å trekke frem andre brukeres innlegg for å henge ut brukerne under dekke av klage på modereringen. 

Dette er etter min mening både brukerdebatt og manglende respekt for moderator, og jeg etterlyser en kommentar på om dette er noe @Forumansvarlig og/eller @Forumassistent tenker er innafor?

Endret av Forumassistent
Link til slettet innhold fjernet
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SusieDerkins skrev (24 minutter siden):

I tråden Andre kongehus kan vi idag lese et veldig godt eksempel på en uvane som har fått spre seg i enkelte rampelystråder de siste månedene. Det man ser er at enkelte brukere, istedet for å bruke rapporteringsfunksjonen og/eller Ros&ris, velger å trekke frem andre brukeres innlegg for å henge ut brukerne under dekke av klage på modereringen. 

Dette er etter min mening både brukerdebatt og manglende respekt for moderator, og jeg etterlyser en kommentar på om dette er noe @Forumansvarlig og/eller @Forumassistent tenker er innafor?

SusieDerkins skrev (24 minutter siden):

Det har du selvsagt rett til å stille spørsmål om. 

Jeg velger å gjøre det åpent her fordi jeg gjentatte ganger har rapportert innlegg til Forumansvarlig/moderator UTEN at det har resultert i reaksjoner ovenfor de aktuelle brukerene. Jeg har også skrevet til de samme moderatorer i tråden for «Ris og Ros», og der har det ikke kommet frem/blitt publisert - ei heller har jeg fått svar i privat melding. Altså ingen dialog/reaksjon. 

Jeg har forståelse for at Forumansvarlig og moderatorer har mye å gjøre, og jeg har stor respekt for den jobben de gjør. 
Siden jeg ikke har nådd frem via ovennevnte kanaler, så velger jeg nå å adressere de utfordringer som flere av oss kjenner på.
Vi er medlemmer/brukere som velger å bruke av vår tid til å delta i forumet/samfunnsdebatten. 

Enkelt sagt; Det anmodes om at vi blir likebehandlet ift. regelverket. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg støtter poenget om at modereringskritikk bør tas i Ris/Ros og ikke via gjengivelse av enkeltbrukeres innlegg uten kontekst i selve diskusjonstrådene.

Det er uansett et regelbrudd som stadig gjentas.

Endret av Holger Pan
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (14 minutter siden):

Det har du selvsagt rett til å stille spørsmål om. 

Jeg velger å gjøre det åpent her fordi jeg gjentatte ganger har rapportert innlegg til Forumansvarlig/moderator UTEN at det har resultert i reaksjoner ovenfor de aktuelle brukerene. Jeg har også skrevet til de samme moderatorer i tråden for «Ris og Ros», og der har det ikke kommet frem/blitt publisert - ei heller har jeg fått svar i privat melding. Altså ingen dialog/reaksjon. 

Jeg har forståelse for at Forumansvarlig og moderatorer har mye å gjøre, og jeg har stor respekt for den jobben de gjør. 
Siden jeg ikke har nådd frem via ovennevnte kanaler, så velger jeg nå å adressere de utfordringer som flere av oss kjenner på.
Vi er medlemmer/brukere som velger å bruke av vår tid til å delta i forumet/samfunnsdebatten. 

Enkelt sagt; Det anmodes om at vi blir likebehandlet ift. regelverket. 

Hva vet du om det egentlig?

Sier du at du har innsyn i hvilke brukere som har fått reaksjoner?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (2 minutter siden):

Hva vet du om det egentlig?

Sier du at du har innsyn i hvilke brukere som har fått reaksjoner?

Jeg har ikke innsyn, men jeg ser jo at innleggene står der de gjør. 

• Hjerte 2
Skrevet
Eufemia- skrev (22 minutter siden):

Da er det ikke regelbrudd, ganske enkelt.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (2 timer siden):

Jeg velger å gjøre det åpent her fordi jeg gjentatte ganger har rapportert innlegg til Forumansvarlig/moderator UTEN at det har resultert i reaksjoner ovenfor de aktuelle brukerene.

Jeg har et generelt spørsmål til moderator knyttet til formuleringen om at rapporterte innlegg "ikke har resultert i reaksjoner".

Er det slik at manglende reaksjon nødvendigvis betyr at et rapportert innlegg er vurdert som regelbrudd som ikke er fulgt opp, eller kan det også bety at moderator har vurdert innlegget og kommet til at det ikke bryter regelverket?

Jeg spør fordi det virker som om enkelte brukere legger til grunn at en rapport bør føre til sanksjon dersom de selv mener innlegget bryter reglene.

Endret av Holger Pan
omformulert
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (56 minutter siden):

Innbiller du deg at alt jeg feks mener er regelbrudd blir fjernet? 😳

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Det hender at moderasjonen glipper, synd at man ikke får tilbakemelding på hvorfor det ikke er regelbrudd hvis man opplever at det ikke alltid gir mening på hvordan det moderes. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Brukerdebatt er fjernet. 

Årsakene til at noe blir stående selv om det er rapportert varierer. Som oftest er det ikke regnet som regelbrudd, men det kan selvsagt også skje glipper når det er mye å moderere. Til hovedinnlegget er det ikke tillatt å skrive på den måten du beskriver, og derfor har det blitt fjernet av moderator i den tråden.

Forumassistent

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Forumassistent skrev (1 time siden):

Brukerdebatt er fjernet. 

Årsakene til at noe blir stående selv om det er rapportert varierer. Som oftest er det ikke regnet som regelbrudd, men det kan selvsagt også skje glipper når det er mye å moderere. Til hovedinnlegget er det ikke tillatt å skrive på den måten du beskriver, og derfor har det blitt fjernet av moderator i den tråden.

Forumassistent

Takk for svar. Jeg er ganske så ny her inne i forhold til svært mange, og jeg kan trå feil. Jeg var ikke oppmerksom på at man kan opprette ny tråd her inne på Ris@Ros, noe jeg beklager. 

I tråden jeg adresserte mitt anliggende ble det litt tilbake i tid diskutert omkring personer i politikken i utlandet og deres relasjoner til personer. Dette mener jeg er avsporing fra trådens tematikk, og altså brudd på reglene. Jeg påpekte at det likevel fikk stå, og det står fortsatt publisert, noe jeg ikke får til å henge sammen med øvrige ryddemeldinger som gjelder lignende brudd/avsporing/personangrep osv. 
Jeg benytter anledningen til å fokusere også på tilfeller hvor kommentarer kan gå direkte på person, hvilke tidvis fremstår som direkte ufine, og kan utfordre både etikk og folkeskikk. Noe av dette får stå, selv på tross av rapportering. 

Jeg ønsker å benytte anledningen til å takke dere for den viktige jobben dere gjør.

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...