AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Hvordan hjelpe ungene sine med å håndtere ufyselige venner ? Vi har en gutt på 11. jeg vil påstå at han har god oppdragelse og vi har lært han hvordan man oppfører seg mot andre. Samme beskjed fra skole / andre foreldre . Han er en del av en guttegjeng på 4-5 stk. han sliter fryktelig med den ene kameraten. Kameraten er grei den ene dagen , for så å være helt grusom dagen derpå uten at gutten min skjønner noe som helst. Han har ikke snakket med han siden forrige skoledag og da har alt vært bra. Grusomhetene går på å utestenge , herske over gutten min, bestemme hvilken vei han skal gå, se , hvor han skal sette sekken sin, påstander om ting som ikke har skjedd (altså lyving om ting gutten min har sagt og gjort som ikke stemmer). Resten av gjengen blir sure på min gutt og han skjønner ikke noe. I det siste har han vært lei seg og frustrert pga kameraten . Han har sagt til han rett ut at han blir lei seg og såret når han gjør sånt , men han sier at kameraten bare ser flirende på han og ikke bryr seg. Burde man ikke ha litt samvittighet for andre når man er 11 år? Hva gjør jeg ? Skolen sier det ser ut som om alt er ok med alle, men at de umulig kan høre alt som blir sagt mellom ungene. Foreldrene har jeg snakket med men de bryr seg heller ikke stort. De mener ungene skal fikse det selv . Problemet er at kameraten henger med overalt slik at det er vanskelig for gutten min å leke med de andre i fred. De andre tør ikke si noe i frykt for selv å bli utestengt . Alle er redd for han. Gutten min har prøvd å bli kjent med andre , men han kommer etter der også. Hva ville dere gjort her ? Altså får han ikke avstand fra kameraten og ingen hjelper kameraten med å oppføre seg! Anonymkode: 8866a...197 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Hei! Min erfaring er at ungene etter hvert som de blir større , går lei og fryser ut disse barna. Det er både bra og ikke så bra da ingen skal ha det vondt. Men dette blir dessverre resultatet for de barna som ikke lærer å oppføre seg og som som heller ikke får hjelp til det❤️ Anonymkode: 8866a...197
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Dette er mobbing. Skolen har et ansvar her. Makan Anonymkode: 8866a...197
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Flytting er det beste desverre. Anonymkode: 1b033...4e7
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Jeg gikk gjennom dette da jeg var barn, men med en annen jente. Jeg vet ikke hvorfor hun likte meg en dag og hadde problem en annen dag. Vet ikke psykologien bak. Men dette er mobbing. Skal nevnes at dette mennesket i voksen alder fremdeles er en person som snur på flisa dersom noen gjør noe hun ikke liker, driver med utfrysning, baksnakking og drama. Anonymkode: fc987...3ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå