AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Hvordan opplevdes den kognitive svikten som viste seg å være pga perimenopause hos dere? Og hva var årsaken: lav progesteron? Lav østrogen? Eller svinginger av begge deler? Anonymkode: 65305...6a1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni Oi, er det ingen som har opplevd dette? Jeg trodde hjerneproblemer var veldig vanlig i forbindelse med det , men da har jeg misforstått 😞 Anonymkode: 65305...6a1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Uvanlig å kalle det kognitiv svikt, hjernetåke er den vanligste betegnelsen. For min del er det mest problemer med å holde fokus, å glemme navn, og hva jeg skal gjøre en plass. Umulig å vite akkurat hva det skyldes. Kan like gjerne være stress. Det varier i alle fall med mental belastning. Anonymkode: 79ef0...75c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni Jeg er ikke kommet i overgangsalder ennå, men opplevde kognitiv svikt ved graviditet. Antar det er noen av de samme mekanismene som ligger bak. Føltes som alle tankeprosesser på en måte gikk seinere. Brukte lenger tid på å se sammenhenger, og ble rett og slett et surrehue. Har en jobb som kan kreve en del tankevirksomhet, så følte meg rett og slett dum innimellom. Rotet bort ting og glemte avtaler. Ble heldigvis gradvis bedre etter at baby kom ut og den verste ammetåka/søvnnangelen ga seg. Anonymkode: c0431...7df
AnonymBruker Skrevet 12. juni #5 Skrevet 12. juni Er 47 så regner jo med jeg er i peri, men opplever ikke noe kognitiv svikt her nei. Anonymkode: d8f33...f61
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå