Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest ¤Malin¤
Skrevet

Ja, som overskriften sier så lurer jeg på hva tannleger tjener. Har hørt at det er veldig mye..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på om vedkommende er i privat eller kommunal praksis og eventuell ansennitet. Jeg leste nettopp en artikkel om at minstelønna for tannleger i nord lå på 350-400000.

Etter en kjapp titt på skattelistene, ser jeg at "min" tannlege, som har egen praksis, ligger på rundt 650000 i lønn.

Skrevet
Det kommer an på om vedkommende er i privat eller kommunal praksis og eventuell ansennitet. Jeg leste nettopp en artikkel om at minstelønna for tannleger i nord lå på 350-400000.

Etter en kjapp titt på skattelistene, ser jeg at "min" tannlege, som har egen praksis, ligger på rundt 650000 i lønn.

Husk at de har utgifter forbundet med egen praksis, da. Utstyr, lokaler, ansatte, osv, så det er ikke bare gull og grønne skoger.

Skrevet

Min privatpraktiserende tannlege tjente i 2004 kr. 1, 8 millioner.

Gjest Gjest_gjestine_*
Skrevet

Min tannlege tjener rått på meg.... fy f....

Skrevet

I tillegg har de veldig gunstig arbeisdstid. Så det er mange som velger yrket framfor legeyrket pga arbeidstid og den gode lønna.

Selv kunne jeg aldri tenkt meg å grave i munnen på andre mennesker, men man har jo heldigvis forskjellige interesser :forvirret:

Skrevet

Det haDDE MIN TANNLEGE OGSÅ, DET VAR ETTER AT HAN HADDE LØNNET TO TIL PÅ KONTORET. SÅ HVA HAN TOTALT TJENTE ER VEL IKE NOE VI VET

Skrevet
I tillegg har de veldig gunstig arbeisdstid. Så det er mange som velger yrket framfor legeyrket pga arbeidstid og den gode lønna.

Dessuten er tannlegeutdannelse kortere enn legeutdannelse (5 år og 7 år, tror jeg...).

En nyutdannet tannlege, ansatt i fylket, får vel i underkant av 400000. Kommer vel litt an på tannlegemangelen i det aktuelle området...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...