Gå til innhold

Sorterings boka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva starter man med,  kjære dagbok? 

Ikke skrevet dagbok siden jeg var fjortiss på ungdomsrommet, eller kanskje enda yngre. Den gang bearbeidet jeg traumer etter seksuell overgrep som barn, en far som ikke ønsket meg og var heller uvennlig,  hjertesorg og alt det vanlige som hører med en tenåring med hormonoverdose.

Nå.. nå er jeg voksen. Dvs, i stedetfor å sove så surrer hode. Så, kanskje det hjelper å skrive litt hver dag, spiller ingen rolle om noen leser det eller ei.

Jeg er så sliten. Jeg jobber i en liten familie bedrift jeg er medeier av, og i det siste har det vært mye. Det forventes at jeg husker hver beskjed, hver del som skal byttes på hver side, alle delene skal bestilles slik at de kommer til rett tid, helst skal de sorteres også men det rekker jeg aldri, telefoner skal besvares, kunder skal betjenes, tilbud skal skrives, fakturaer skal sendes ut eller betales, ansatte må hjelpes, lærlinger må følges opp. Jeg må være en potet hele dagen og det kjennes ut som jeg har blitt dement halvparten av tiden. 

Jeg har også frihet til å dra på butikken når jeg må, være hjemme med ungene når de er syke eller har en fridag, så det er ikke bare dumt. 

Men vi har en ansatt med spesielle utfordringer, og jeg blir ekstra sliten av det. Han står over meg å raper (vet ikke hvor mange ganger jeg må si ifra at det er dårlig manerer), han er treg, sitter på tlf hele tiden, ødelegger og er ofte lite grundig. Koster bedriften mye penger til tider.. 

Jeg har en sønn på 20 år, han er helt nydelig, men har mye dårlig samvittighet for at jeg ikke har tid eller energi til å se han så ofte. Ikke for det, han har heller ikke det, han jobber hele tiden og er ellers sammen med dama. Men samvittigheten er der likevel..

Jeg har 2 nydelige sønner til. Den eneste gangen de stresser meg er hvis det går omgangssyke. Jeg hater omgangssyke. Jeg hater det såpass mye at akkurat da har jeg tatt meg i å tenke "hvorfor fikk jeg to til i barnehagealder" også skjemmes jeg etterpå. Ellers er de herlige unger. 

Idag har jeg ikke orket å trene, igår orket jeg ikke trene.. i morgen skal jeg, jeg har vært flink nå, konsekvent annen hver dag. Men nå nærmer jeg meg mensen igjen og da er jeg sliten, trøtt og vondt i magen, vanskelig å bruke 1,5 time av 4 slappeav timer på treningssenteret da. 

Wow hadde visst litt å skrive.. prøver igjen i morgen, litt kortere 😝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...