Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ny markiseeier og kjenner jeg er litt nervøs for vind når den er ute. 

Dere som er drevne, hvor mye vind er ok? 

Anonymkode: 48b3e...116

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er ny markiseeier og kjenner jeg er litt nervøs for vind når den er ute. 

Dere som er drevne, hvor mye vind er ok? 

Hvorfor ikke montere screens foran vinduene i tillegg. Jeg har det. Så når det blåser skikkelig så dropper jeg å bruke markisene. Spørsmålet er ikke hvor mye markisene tåler av vind. Men det faktum at rammeverket i markisene slites over tid om du utsetter de for kraftig vind. Det blir slark i de. 

Anonymkode: 71d59...e31

AnonymBruker
Skrevet

Markiser tåler mer enn du tror, så min grense har gått ved når kommentaren "Oj, nå blåser det fælt ute" automatisk glipper. Men samtidig er det sjeldent så mye sol at en trenger de når det blåser mye, så problemet løser som regel seg selv ved at de ikke er ute da.

Anonymkode: 31d23...495

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye markisene tåler kommer jo litt an på flere faltorer, borettslaget mitt feks har markiser som tåler mye vind på papiret men har litt for dårlig motor mtp totalvekta så rammeverket tåler vinden men motoren kan slite i vind og da tåler jo egentlig ikke markisen vinden alikevel.

Anonymkode: aec87...f49

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig flyttet inn og skal finne en løsning på vinduene når sola står rett inn, men tror jeg også er litt overnervøs. Jeg mener jo ikke sånn vind som de advarer mot og sier at man ikke skal la løse gjenstander ligge ute etc., men kanskje sånne kast på 15 m/sek.? Det føles jo litt kraftig, men er kanskje småtterier for en markise?

Tusen takk for alle svar :) 

Skrevet

Styrken øker betraktelig om man får tak i stormstag som man fester ytterst på markisa og holder duken fast i rekkverket 

Men de tåler nok mer enn man tror. Og så må nok mange huseiere ringe et firma for service og reparasjon også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...