AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Jeg får Sobril med legen ved behov. Det har vært mye å stått i for meg siste årene. I 2026 fikk jeg en pakke Sobril i mai. jeg har brukt 3 stk. og har mistet resten. Hadde brettet i en jakkelomme og må ha falt ut når jeg har tatt ting fra lomma. Jeg er nå redd legen tror jeg lyver om jeg forteller dette. For trenger nye. jeg mister svært skjelden tingene mine. Så og si aldri. Jeg er ærlig og sier fra når jeg har fått for mye lønn også. Aldri uærlig. Er en voksen kvinne. Vil ikke bli møtt med «det sier alle» typ. noen med erfaring om dette? Anonymkode: b4b4d...534 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Får ikke håpe at det er noen barn som finner pakken. Anonymkode: ea20d...8a3 3 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni Får du Sobril i tillegg til behandling? Håper du får hjelpe til å håndtere det som plager deg. Sobril er avhengighetsskapende og skal bare brukes i en kort periode Anonymkode: 73cc2...aff 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni Jeg opplevde at de på apoteket enten gjorde feil eller stjal pakken jeg bestilte med Tramadol 100 stk. Jeg fikk levering fra et av nettapotekene på døra, jeg var syk med influensa og lot pakken stå uåpnet til jeg var frisk da jeg ikke trengte noe i den før da. Det var snakk om 2-3 dager. Jeg hadde bestilt flere ting, bl a plaster, hudpleie og solkrem. Når jeg åpnet pakken og så at medisinen manglet sendte jeg mail til apoteket med engang. De nektet for å ha gjort feil og jeg fikk ikke erstattet verken beløpet eller medisinen. Anonymkode: 56688...2ad 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Får du Sobril i tillegg til behandling? Håper du får hjelpe til å håndtere det som plager deg. Sobril er avhengighetsskapende og skal bare brukes i en kort periode Anonymkode: 73cc2...aff Får også behandling ja. ja, det kan være avhengig skapende, men det er når en bruker det i mengder og er ukritisk. mitt bruk er lite. kan gå flere mnd mellom. handler ikke bare om et angstanfall, men har stått i ekstremt mye over tid både med dødsfall, rettsak, og store bekymringer rundt familiemedlemmer. Da er det ikke bare å puste seg gjennom. nervesystemet er i beredskap konstant Anonymkode: b4b4d...534 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Får ikke håpe at det er noen barn som finner pakken. Anonymkode: ea20d...8a3 Får håpe ikke det. Alle kan miste ting. Både tlf, nøkler og medisin. Anonymkode: b4b4d...534 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får også behandling ja. ja, det kan være avhengig skapende, men det er når en bruker det i mengder og er ukritisk. mitt bruk er lite. kan gå flere mnd mellom. handler ikke bare om et angstanfall, men har stått i ekstremt mye over tid både med dødsfall, rettsak, og store bekymringer rundt familiemedlemmer. Da er det ikke bare å puste seg gjennom. nervesystemet er i beredskap konstant Anonymkode: b4b4d...534 Du må jo bare prøve å forklare det for legen, ingen her kan forutse hvordan han/hun vil reagere. Hvis det ikke er en stor forpakning og det ikke har skjedd før, er det sjanse for at det kan gå bra for en gangs skyld. Anonymkode: 23c34...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni Mulig legen tror på deg, men ikke gitt at apoteket har lov å levere ut nytt etter så kort tid. Ligger sperrer i deres systemer også, kun for noe som blodtrykksmedisiner er det begrenset hvor ofte/mengde jeg kan hente ut. Anonymkode: 41c15...89b 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg opplevde at de på apoteket enten gjorde feil eller stjal pakken jeg bestilte med Tramadol 100 stk. Jeg fikk levering fra et av nettapotekene på døra, jeg var syk med influensa og lot pakken stå uåpnet til jeg var frisk da jeg ikke trengte noe i den før da. Det var snakk om 2-3 dager. Jeg hadde bestilt flere ting, bl a plaster, hudpleie og solkrem. Når jeg åpnet pakken og så at medisinen manglet sendte jeg mail til apoteket med engang. De nektet for å ha gjort feil og jeg fikk ikke erstattet verken beløpet eller medisinen. Anonymkode: 56688...2ad Kan pakken ha vært åpnet av budet som leverte? Eller var den forseglet på en måte som gjør det umulig? Ville meldt saken til DMP og politiet (henlegges sikkert, men da er det loggført). Og gått til mediene. Anonymkode: 085ef...b82 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni hey TS, tror det skal gå bra, du vet jo ikke før du spør. du kan jo ringe til fastlegekontoret i morgen og høre med dem. Anonymkode: 31506...48d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Får håpe ikke det. Alle kan miste ting. Både tlf, nøkler og medisin. Anonymkode: b4b4d...534 Du skjønner forskjellen eller? Anonymkode: ff967...8c0 5 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Både leger og apotekansatte er vant med at folk ‘mister’ (les: har et overforbruk av) medikamenter. Du vil neppe få mer med det første Anonymkode: 96734...652 8 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Har du lett da? Hvor mistet du de? Forhåpentligvis er det noen ansvarlig voksne som har funnet de og levert på apoteket , men det kan jo være barn og ungdom som finner de? Anonymkode: ff967...8c0 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Får håpe ikke det. Alle kan miste ting. Både tlf, nøkler og medisin. Anonymkode: b4b4d...534 Svært få velger å gå rundt med et brett(!) Sobril i jakkelommen. Som nevnt over, så hjelper det ikke om legen kan bli overbevist (som også er noe usannsynlig, da mange "mister" denne slags medisiner), men apotekene har jo sperrer. Anonymkode: 34947...c1e 4 7
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Jeg glemte igjen medisiner på ei venninnes hytte en gang, så måtte spørre om nye. Var null problem. Fastlegen vet jo hva du har fått før, kjenner deg osv. Anonymkode: a44cf...cdd 1 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svært få velger å gå rundt med et brett(!) Sobril i jakkelommen. Som nevnt over, så hjelper det ikke om legen kan bli overbevist (som også er noe usannsynlig, da mange "mister" denne slags medisiner), men apotekene har jo sperrer. Anonymkode: 34947...c1e Herlighet som dere hauser dette opp. TS: forklar det til legen, og si du gjerne kan ha pakken liggende på kontoret og hente ut kun noen stykker av brettet om han er skeptisk mtp om du snakker usant. Anonymkode: 03b56...07f 11 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herlighet som dere hauser dette opp. TS: forklar det til legen, og si du gjerne kan ha pakken liggende på kontoret og hente ut kun noen stykker av brettet om han er skeptisk mtp om du snakker usant. Anonymkode: 03b56...07f Enig og et smart forslag! Og en stor klem til deg, TS Anonymkode: 447d5...cef 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #18 Skrevet 11. juni Jeg tror ikke apotekene har automatiske sperrer på B-preparater, men de kan jo se når du fikk utlevert forrige gang. Det burde gå fint hvis legen går god for deg. Ang en over som skriver at apoteket har sperrer for blodtrykksmedisin er det en helt annen sak, da den medisinen er på blå resept. Da har myndighetene bestemt at man kan kjøpe for tre måneder om gangen. Anonymkode: 23c34...8b8 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Mulig legen tror på deg, men ikke gitt at apoteket har lov å levere ut nytt etter så kort tid. Ligger sperrer i deres systemer også, kun for noe som blodtrykksmedisiner er det begrenset hvor ofte/mengde jeg kan hente ut. Anonymkode: 41c15...89b Blodtrykksmedisin er oftest på blå resept, derfor får du bare ut for tre måneder om gangen. Det gjelder ikke «hvit» resept. Anonymkode: 23c34...8b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #20 Skrevet 11. juni Så lenge du ikke har noe historie på misbruk så er det ingenting å bekymre seg over.. Slutt å krisemaksimere og lage stort drama av noe som dumt som dette. Ingen går gjennom et helt liv uten å ha mistet noe - medisiner som nøkler eller kjæresten sin på byen😂 Anonymkode: 215f3...5cc 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå