AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Hei! Er det noen her som pleier å dra på soloreiser? Drar dere på organiserte turer, eller booker dere tur helt alene? har dere noen tips/triks!? vurderer selv å dra på soloreiser - da jeg er singel og barnløs, men har lyst til å oppleve mer av verden. Anonymkode: f7bb3...d7e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:32 #2 Skrevet torsdag kl. 15:32 Jeg reiser alltid alene. Liker å gjøre det jeg vil når jeg vil, gå rundt og utforske i mitt eget tempo osv. Jeg pleier å booke aktiviteter på stedet, er f.eks. veldig glad i guidede byvandringer. Reise og overnatting booker jeg selv. Anonymkode: 058ea...6e7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:40 #3 Skrevet torsdag kl. 17:40 Jeg reiste en del med venner tidligere, men nå foretrekker jeg for det meste å reise alene. Da kan jeg stå opp når jeg vil, spise på de restaurantene jeg vil, bestemme selv hvilke severdigheter jeg vil få med meg osv.. Anonymkode: 83d2c...aab
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:44 #4 Skrevet torsdag kl. 17:44 Jeg reiser også alltid alene. Beste måten å reise på, man kan legge opp ting akkurat som man vil. Og forandre planer hvis man ønsker det. Jeg bestiller hotell og fly og aktiviteter separat. Anonymkode: 290a1...432 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:46 #5 Skrevet torsdag kl. 17:46 Reiser alene, da min partner ikke liker å reise. Ingen forskjell på å reise alene kontra sammen med andre. Liker å være i fred, så har med bok og eller øretelefoner når jeg sitter på kafe å ser på livet Anonymkode: c2bef...e4a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:52 #6 Skrevet torsdag kl. 17:52 Har ei venninne som drar mye på organiserte turer. Hun er veldig fornøyd med det, og får som regel noen gode venner også 😊 Anonymkode: dba95...073
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:04 #7 Skrevet torsdag kl. 18:04 Reist alene mange år. Tar inn på hostel og det digger jeg! Trenger bare sitte maks en halvtime i lobbyen før det kommer noen andre å prate med. Stemningen og muligheten for å bli kjent med andre er en helt annen enn på et hotell. Noen ganger spør de om jeg skal bli med på stranda/spise/vet om en bra sightseeingtur/ta en tur på pub eller noe. Andre ganger så må jeg initiativ, det er annenhver gang omtrent det. Vil jeg ha en rolig dag og spise middag alene så går jo det også. Litt ungt aldersgjennomsnitt, men jeg har også møtt folk på rundt 60. Anonymkode: 93dd4...8e8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:07 #8 Skrevet torsdag kl. 18:07 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har ei venninne som drar mye på organiserte turer. Hun er veldig fornøyd med det, og får som regel noen gode venner også 😊 Anonymkode: dba95...073 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Reist alene mange år. Tar inn på hostel og det digger jeg! Trenger bare sitte maks en halvtime i lobbyen før det kommer noen andre å prate med. Stemningen og muligheten for å bli kjent med andre er en helt annen enn på et hotell. Anonymkode: 93dd4...8e8 For meg er det friheten til å oppleve det jeg ønsker som lokker med alenereiser. Har ikke noe behov for å bli kjent med tilfeldige folk på tur. Reiser heller aldri på organisert tur. For det første er det som regel dyrere, og sånne turer laget spesielt for single vil vel ofte noen oppfatte som sjekketurer. Prøver generelt å unngå andre nordmenn på tur. Anonymkode: 290a1...432 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:51 #9 Skrevet torsdag kl. 18:51 Reiser 9 av 10 turer alene. Skal jeg reise sammen med noen må det være turer som har et spesielt formål - f.eks. vintur eller tur til konsert eller lignende. Er det for å slappe av og utforske nye/gamle steder, synes jeg det er langt mer behagelig å være alene - slikat man hele tiden gjør det som faller en inn.... .. jeg pleier å legge inn 2-3 faste gjøremål på en ferie over en del dager - f.eks. booke et bord på en ekstra god retsaurant, finne en konsert og kanksje en utflukt av et eller annet slag. Da faller man ikke for fristelen for å "kaste bort" hele ferie. Ellers synes jeg det er blitt enda kjekkere å reise på ferie alene etter at man kan dele litt med andre som man vet setter i alle fall LITT pris på det, enten et er Snap, WhatApp eller sosiale medier... ... ønsker man kontakt med andre på ferien er er jo barer/puber bra om jeg føler for å prate med andre. Anonymkode: c3485...e63
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 03:20 #10 Skrevet fredag kl. 03:20 AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg er det friheten til å oppleve det jeg ønsker som lokker med alenereiser. Har ikke noe behov for å bli kjent med tilfeldige folk på tur. Reiser heller aldri på organisert tur. For det første er det som regel dyrere, og sånne turer laget spesielt for single vil vel ofte noen oppfatte som sjekketurer. Prøver generelt å unngå andre nordmenn på tur. Anonymkode: 290a1...432 Helt enig. Halve grunnene til at jeg reiser alene er jo fordi jeg vil være i fred. Anonymkode: 058ea...6e7 1 1
alfathealfa Skrevet fredag kl. 03:32 #11 Skrevet fredag kl. 03:32 (endret) Reiser mye alene, enten selvorganisert eller tar en chartertur. Har vært med på organisert singeltur med tema og ønsker å gjøre det igjen. Det er ganske mange som tilbyr det. Enten rene singel-operatører (Carpe Diem, Vilja (Vilja har mest kvinneturer)) eller operatører som har singel-avganger, ofte med gratis eller rabattert enkeltromstillegg. tenker ikke singelturer med tema er sjekketurer, men folk med samme interesse. Tenker at man også kan legge inn litt sosialt hvis man organiserer selv. F.eks. være med på en guidet omvisning, gå på språkkurs, streetfood-tur, en opplevelse. Det er endel apper og sånt hvor lokale tilbyr opplevelser, vise en rundt, være med og lage en matrett eller lære å lage noe osv. AirBnB har en egen fane for opplevelser - nesten med en gang du går inn, en fane for boliger og en for opplevelser. Men det er også apper spesielt for det. Endret fredag kl. 03:34 av alfathealfa 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:39 #12 Skrevet søndag kl. 15:39 AnonymBruker skrev (På 12.6.2026 den 5.20): Helt enig. Halve grunnene til at jeg reiser alene er jo fordi jeg vil være i fred. Anonymkode: 058ea...6e7 Og noen reiser alene for de ikke har noen andre å reise med. Da kan gruppeturer være fint. Jag gjør begge deler. Kan anbefale Carpe Diem. Sikkert litt dyre, man absolutt verdt pengene. Har reist med de til steder jeg ikke hadde komt med til helt på egenhand, da det hadde blitt så mye å orge og sette seg inn i at jeg ikke hadde fått gjennomført. Anonymkode: 52907...6ae
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 03:20 #13 Skrevet mandag kl. 03:20 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og noen reiser alene for de ikke har noen andre å reise med. Da kan gruppeturer være fint. Jag gjør begge deler. Kan anbefale Carpe Diem. Sikkert litt dyre, man absolutt verdt pengene. Har reist med de til steder jeg ikke hadde komt med til helt på egenhand, da det hadde blitt så mye å orge og sette seg inn i at jeg ikke hadde fått gjennomført. Anonymkode: 52907...6ae Litt rart å kalle det soloreise da. Man reiser vel ikke alene hvis man reiser på gruppetur. Anonymkode: 058ea...6e7 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå