AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Indeksfond har blitt for store og populære. Og proffene har nå begynt å målrette sine angrep mot nettopp indeksfond for å tappe de for verdier. I dag går SpaceX på børs og hele børsnoteringen og forretningsideen er spesialdesignet for å loppe indeksfond og overfører verdier fra småsparere til folk som Musk og de som ble invitert tidlig til å investere i selskapet. De tidligere investorene ble ikke lokket inn med lovnader om kolonier på Mars. Men lovnader om hvordan de nå kan loppe indeksfond ved børsnotering. Og vi har flere slike i vente de kommende månedene. Har indeksfond rett og slett blitt for store? For småsparere har rådet alltid vært å sitte rolig i båten. Men det er basert på markedssvingninger, ikke mårettede angrep. Anonymkode: beb12...d85
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Forklar mer. Er det andre som er enig i hovedinnlegget? Anonymkode: 6b8b0...320
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Forklar mer. Er det andre som er enig i hovedinnlegget? Anonymkode: 6b8b0...320 Det lurte jeg også på. Jeg er en av småsparerne som sparer bittelitt i indeksfond. Anonymkode: f7939...f1a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Sparer i indeksfond, men ikke bare globale. Men må veie risikoen litt mer. Jeg har både Norge, Europa, Asia, Fremadvoksende markeder i tillegg til det globale. Om indeksfond har blitt for store, nei, jeg syns ikke det. Jeg ser heller ikke den påstanden i hovedinnlegget skulle ha noe for seg. Hele meningen med indeksfond er at man fordeler risikoen ved at man har veldige mange selskaper man investerer i. Så jeg er ikke bekymret. Anonymkode: 0bdb7...876 1
Hololo Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Dette må du forklare litt bedre. Hvordan vil Musk stjele pengene våre? Noe du har lest eller kokt opp selv i topplokket? Space x når det ettervært kommer inn i indeksen vil jo ikke engang vær det største selskapet der, hvorfor har ikke Nvidia stjåle pengene våre for lenge siden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå