Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 jeg har gåt arbeidsledig siden videregående (er et par år) og aner ikke hva jeg skal ta meg til. det er ingenting jeg har lyst til å studere og jeg søker på jobber men blir aldri innkalt til intervju (sikkert fordi min cv ikke er så imponerende og jeg har lite arbeidserfaring). jeg får penger fra sosialen men jeg har på følelsen at snart vil de sette foten ned og si nå holder det! skaff deg en jobb! jeg har sosial fobi og den gjør det vanskelig for meg å skjerpe meg når det gjelder jobb og slikt! jeg ar regist. arbeidssøker på aetat og sender inn meldekort (men får ikke dagpeng. pågr.av jeg har ikke jobbet så mye før). men en dag hvis jeg klarte å skjerpe meg skikkelig og mannet meg opp og ringer dem og sier "nå er jeg lei av å gå hjemme! kan dere værsåsnill finne meg en jobb evnt praksisplass så jeg slipper gå på sosialen resten av livet!" tror dere det går?? eller er det ikke mer de kan gjøre? jeg har aldri tatt kontakt med aetat før bortsett fra når jeg registrerte meg så var jeg der. har aldri turt å ringt dem etter det nettopp fordi jeg har sosial fobi. er det noe mer de kan gjøre?? eller er det opp til meg selv å finne jobb??
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 De arrangerer kurs og har praksisplasser for å skaffe erfaring til de som har vansker med å komme seg ut i arbeidslivet. Bør være mulig å krangle seg til en plass på et eller annet kurs eller få dem til å ordne praksisplass til deg.
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 går det an at jeg sender dem en epost og sier dette? jeg har så problemer med å formulere meg når jeg prater til folk og blir nervøs, ordene stokker seg og folk forstår ikke hva jejg sier og stemmen sprekker...
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 går det an at jeg sender dem en epost og sier dette? jeg har så problemer med å formulere meg når jeg prater til folk og blir nervøs, ordene stokker seg og folk forstår ikke hva jejg sier og stemmen sprekker... ← Jeg hadde samme problemet før. Jeg brukte alltid å skrive "manus" før jeg ringte kontorer, med ordrett skrevet ned hvordan jeg skulle forklare hva jeg ville med å ringe dem, og svar på alt jeg trodde de kunne komme til å spørre om. Nå har jeg blitt så vant til å ringe sånne telefoner at jeg ikke trenger det mer Litt off topic, men kanskje det hjelper for andre også Ellers går det sikkert å skrive e-post også, men du må sannsynligvis inn til samtale med saksbehandleren din for å bestemme hva slags tiltak du bør få.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå